Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Att få uträtta sina naturbehov är en inte alltid så given rättighet. Det finns många ställen på jorden man kanske får gå en kilometer till ett dike utan vare sig vatten eller toapapper. Så man kanske inte ska klaga.:)

 

Tack alla, blir lite deppig när man är trött, men det finns många bättre dar på jobbet också. Jag kommer dock aldrig sluta fascineras av den lilla inblick, men ändå "hela bilden" man får in i folks liv när man bara småsnackar lite, man kan få höra mycket på en kvart, en del berättar nåt intressant, en del öppnar sig, å förstås en del fyllesnack. Roliga saker och dödliga saker, verkligen allt mellan himmel å jord på en dag. Ganska fascinerande, har man vart ledig två dar längtar man efter att få börja jobba, samtidigt som jag hatar det, väldigt mixed feelings.

Tyvärr finns det inget jobb där man får sitta på sitt favoritkondis hela dan å få betalt för det. Men jag lever på hoppet.:-P

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få uträtta sina naturbehov är en inte alltid så given rättighet. Det finns många ställen på jorden man kanske får gå en kilometer till ett dike utan vare sig vatten eller toapapper. Så man kanske inte ska klaga. :)

 

Tack alla, blir lite deppig när man är trött, men det finns många bättre dar på jobbet också. Jag kommer dock aldrig sluta fascineras av den lilla inblick, men ändå "hela bilden" man får in i folks liv när man bara småsnackar lite, man kan få höra mycket på en kvart, en del berättar nåt intressant, en del öppnar sig, å förstås en del fyllesnack. Roliga saker och dödliga saker, verkligen allt mellan himmel å jord på en dag. Ganska fascinerande, har man vart ledig två dar längtar man efter att få börja jobba, samtidigt som jag hatar det, väldigt mixed feelings.

Tyvärr finns det inget jobb där man får sitta på sitt favoritkondis hela dan å få betalt för det. Men jag lever på hoppet.:-P

sköt om dig :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns det inget jobb där man får sitta på sitt favoritkondis hela dan å få betalt för det. Men jag lever på hoppet.:-P

Det är bara inbillning att det skulle vara något att stå efter hela dagarna i ända. En lagom mix är bäst. Då blir fikat godast!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara inbillning att det skulle vara något att stå efter hela dagarna i ända. En lagom mix är bäst. Då blir fikat godast!

Ja, en mugg te, greve grå, är som godast efter att jag har tagit en promenad i ett lite oväntat kyligt och ruggigt väder.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara inbillning att det skulle vara något att stå efter hela dagarna i ända. En lagom mix är bäst. Då blir fikat godast!

[+] :yeahbaby: Ja, man får mixa sina kaffepauser... Kaffe till:

  • :kaffe: frukost
  • :kaffe: när man sitter vid datorn
  • :kaffe:när man sitter i trädgården
  • :kaffe: när man kikar på TV
  • :kaffe: när man kör bil
  • :kaffe:sitter på möte
  • :kaffe: osv osv...

Ja, eg det enda kaffe inte passar till är väl när man borstar tänderna. Känns som om det skulle kunna bli en konstig smak på tandkrämen då. ^_^

Redigerad av iEricF
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov ut ordentligt idag, men hann ia f vakna till brevbäraren kom. USB-minnena kom idag, så nu har jag fixat till 2 av dem - formaterat/döpt om - till mina brorsbarn och skrivit ett par rader och skall posta dem sen, el imorgon när brevbäraren kommer - så får han ta med sig det kuvertet. :yeahbaby:

Kom att tänka på en sak som han i datorbutiken sa igår... Ett USBminne håller tydligen bara informationen i 2år. Typ att om man formaterar en sticka, lägger i fil på den och sen stoppar undan den - så efter 2år skulle den då vara blank. :fundersam: Är ju lite samma teknik som SSD (med gc), men jag har inte låst nåt sånt själv, och det låter ju lite osannolikt. Kan det vara så att gc rensar cellen/blocket automatiskt om den känner att det är > 2 år gammalt? Hm... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffe e gött och gör gött. Basta! :)

Har sovit gott jag också natten till idag men vaknade tidigt utan väckarklocka. Kanska typiskt för när man sovit gott och kontinuerligt, utan avbrott alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är både jag och hunden nyduschade, vilket även var planen, d.v.s. att både skulle duscha. Som hundschampo använder jag grönsåpa, naturligt och bra och både hunden och huset luktar nystädat :lol::ThumbsUp:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är både jag och hunden nyduschade, vilket även var planen, d.v.s. att både skulle duscha. Som hundschampo använder jag grönsåpa, naturligt och bra och både hunden och huset luktar nystädat :lol::ThumbsUp:

Green-dog_1462273i.jpgpost-28798-0-47493900-1461777026_thumb.jpg

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Irriterande när man skall in och kolla saldot, vad som blev kvar efter igår, och man ser att en butik inte har dragit än. Inte ens registrerats. :glare: Tycker inte om att se pengar som man vet att man inte har.

Skall ner och börja med käk strax... Blir en thaiwok, med kyckling. :yeahbaby: Köpte en ny burk med currypasta (röd) igår. :crossfingers: Den andra tog slut. Man får väl hoppas att denna räcker längre. :rolleyes:

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov ut ordentligt idag, men hann ia f vakna till brevbäraren kom. USB-minnena kom idag, så nu har jag fixat till 2 av dem - formaterat/döpt om - till mina brorsbarn och skrivit ett par rader och skall posta dem sen, el imorgon när brevbäraren kommer - så får han ta med sig det kuvertet. :yeahbaby:

 

Kom att tänka på en sak som han i datorbutiken sa igår... Ett USBminne håller tydligen bara informationen i 2år. Typ att om man formaterar en sticka, lägger i fil på den och sen stoppar undan den - så efter 2år skulle den då vara blank. :fundersam: Är ju lite samma teknik som SSD (med gc), men jag har inte låst nåt sånt själv, och det låter ju lite osannolikt. Kan det vara så att gc rensar cellen/blocket automatiskt om den känner att det är > 2 år gammalt? Hm... :ermm:

vad bra

 

det var visst träningsmatch idag igen för 3 kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] :yeahbaby: Ja, man får mixa sina kaffepauser... Kaffe till:

  • :kaffe: frukost
  • :kaffe: när man sitter vid datorn
  • :kaffe: när man sitter i trädgården
  • :kaffe: när man kikar på TV
  • :kaffe: när man kör bil
  • :kaffe: sitter på möte
  • :kaffe: osv osv...

Ja, eg det enda kaffe inte passar till är väl när man borstar tänderna. Känns som om det skulle kunna bli en konstig smak på tandkrämen då. ^_^

men att ta det med Tim Cook kan vara lite väl dyrt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men att ta det med Tim Cook kan vara lite väl dyrt

Men Tim använder inte bryggkaffe. Han vill ha Cook-kaffe. :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller Cook-a-Cola. :fane:

men det är klart billigare att boka en middag med dig än Tim

vad var det han ville ha betalt . . .

 

just det . . .

 

I skrivande stund är det högsta budet 110 000 dollar, vilket motsvarar 896 000 svenska kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är klart billigare att boka en middag med dig än Tim

vad var det han ville ha betalt . . .

 

Jag kommer helt gratis bara någon bjuder. No problemas.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten kom till slut, ovanligt sen - men det hade sin förklaring. Han hade börjat få bromsskrap på ett ställe, så hann behövde åka tillbaka och byta till en annan bil. :yeahbaby: Kan tänka mig att de är nog ganska högt slitage på postbilar. De lär ju gå en och annan mil per dag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modemet kom idag. Sitter och läser lite. Skall se om man kan få tag på en “riktig” manual. Telia brukar bara skicka med en sån kom-igång-guide på förton språk - 3-4 sidor för varje. :rolleyes: Inte mycket till läsning. Men (nya) routern har inte dykt upp än, så det är ju ingen brådska s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men (nya) routern har inte dykt upp än, så det är ju ingen brådska s a s.

Ringde och kollade statusen, och det var visst wi-fi kortet som gjorde att det dröjde lite, så nu skaulle han skicka den (routern) separat, sålänge. Men lite jättetur så kommer den redan imorgon - om han lyckas få iväg den som brevpaket (istf postpaket). :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen tillhör den högsta rankningen i CS:GO, även nu sedan kraven har skärpts. Det tog honom en vecka av hårt arbete. Det innebär att han nu tillhör 0,5 procent av drygt en halv miljon spelare. Skitbra gjort! Synd att gamla stofiler som Borås Tidning inte intresserar sig för e-sport det minsta. Det finns många duktiga e-sportare i landet som blir sedda över axeln och inte accepterade som de idrottare de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...