Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Uppe med tuppen. Stressstuppen. Ville sova vidare en liten stund men inte kroppen. Så man får gå upp. Kollat växthuset efter nattens kyla. Satte in en kupevärmare med timer så den har gått varannan timme i natt. +12° var det när jag kollade tidigare i morse. Frukosten är avklarad. Nu väntar morgonkaffet!! Morgonstund har kaffe i mund. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe med tuppen. Stressstuppen. Ville sova vidare en liten stund men inte kroppen. Så man får gå upp. Kollat växthuset efter nattens kyla. Satte in en kupevärmare med timer så den har gått varannan timme i natt. +12° var det när jag kollade tidigare i morse. Frukosten är avklarad. Nu väntar morgonkaffet!! Morgonstund har kaffe i mund. :hihihi:

Skulle också behövt komma upp tidigt idag, så man är i fas tills imorgon då jag skall upp tidigt. :glare: Ja, kaffet satt xtra fint idag. :yeahbaby::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi... :( Exfrun har en bärbar Asus X51R där laddaren gav upp. Med ny laddare får jag inte datorn att starta i alla fall. Symtomet är att CMOS-batteriet är dött. Asus har i sin oändliga visdom byggt datorn runt batteriet. Till och med skärmen måste demonteras från datorn för att man ska kunna komma åt batteriet... Stöööön... :stjarnsmall:

 

Edit: I allra bästa fall räcker det med att den nya laddaren får sitta i ett tag så kanske den går i gång i alla fall. :crossfingers:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort klar min månad idag (ränkingar och sånt). :yeahbaby:

I Fredags pratade jag ju med Telia och de skall buyta ut den 4G-routern jag fick mot en så liten USB-dongle istället - ett “nerköp”, men det var ju på egen förfrågan. ^_^ Och nu har jag fixat nya routern istället. Förhoppningsvis blir det mkt bättre. :crossfingers:

Chansbeställde ett WiFi-kort med... Har inte fått något svar, men kan inte vara nåt annat än sista revisionen om de la upp den nu i Mars. Får väl reklamera det i sånt fall, om det skickar mig en äldre. Bilden visar i a f den senste - med usb + fs_usb på insidan av kortet. 19,- i frakt blev det. Inte helt fel med lite (bonus-)rabatt där. Kom just på att jag glömde beställa ett par USBminnen. F**n.

Satt och kikade lite på ett par SSD med...
HyperX Savage 120, HyperX Savage 240

Kan det verkligen stämma att 120-modellen skriver långsammare än deras mer basic v300-serie? Hm...

Den 240 känns ju intressant, och båda kommer ju med xtra extern litet USB3-chassi till om man vill/behöver (är väl därför de är ett par hundra dyrare) - och det är ju alltid trevligt att ha ett sånt xtra. Men vad skall man med alla 240GB till. Har nog med problem att fylla hälften av en 120GB. :fundersam:

Ursprungsplanen, och den plan jag går efter just nu, är en 120GB disk - formaterad till hälften, så skall jag ha den andra halva till eventuella snapshots (LVM) och rescue. Jaja, jag har ju min OWC-disk som är den som är tänkt att hänga med in i nya och stoppa Lion på en HDD-istället - och slå ihop system och lagring på den då - i en Mac mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu regn-snö-haglar det ute. :shifty: Är det vädergudarna som har vårstädning och kör ut allt dem har kvar sen vin†ern, samtidigt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle också behövt komma upp tidigt idag, så man är i fas tills imorgon då jag skall upp tidigt. :glare: Ja, kaffet satt xtra fint idag. :yeahbaby::kaffe:

Jag ville inte gå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra snöbyn för idag passerar just nu. Måste kolla växthuset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra snöbyn för idag passerar just nu. Måste kolla växthuset.

Med all snö och kyla ni har/haft lär det väl bara växa snödroppar, isbergssallad, julstjärnor osv. ^_^:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kommit snö här i Falköping också men bara några få flingor som omedelbart omvandlades till vatten när de nådde marken. :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med all snö och kyla ni har/haft lär det väl bara växa snödroppar, isbergssallad, julstjärnor osv. ^_^:totaltgalen:

Å det blir is-terband, potat-is och is-te till kvällsmat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett gäng USB-stickor med.

post-64246-0-65644100-1461595089_thumb.png

Den svarta modellen där har jag redan en av. Riktigt bra sticka. Man drar ut chassit så försvinner kontakten in. Brorsbarnen skall få varsin sån av mig. :yeahbaby: De andra i silver skall jag ha själv till min nya dator. (/boot + nycklar (LUKS))


Blev ett gäng såna här med: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=440654 19,-/st. :) Misco har några färdiga paket med - med såna + ett 8 el 16GB SDkort till för ≈ 65,-/st. Men de skippade jag. Det drar bara iväg med pengarna. Och billiga SDkort kan man köpa löst billigare - även Class10. Brorsbarnen skall få varsina såna med (de har nån Galaxyplatta), + varsin till “mappa” - och 2 till mig. :crossfingers:

 

Hade man gjord av pengar, och f f a sett den här lite tidigare (bara 5dagar kvar på kampanjen), så den här skärmen blev jag lite sugen på: http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=10711337&SL_SectionId=5798

En 20", 1440*900 (16:10). Ha som xtra skärm, stående som på bilden och bara köra mail/chat &/el terminalen på den. geek.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi... :( Exfrun har en bärbar Asus X51R där laddaren gav upp. Med ny laddare får jag inte datorn att starta i alla fall. Symtomet är att CMOS-batteriet är dött. Asus har i sin oändliga visdom byggt datorn runt batteriet. Till och med skärmen måste demonteras från datorn för att man ska kunna komma åt batteriet... Stöööön... :stjarnsmall:

 

Edit: I allra bästa fall räcker det med att den nya laddaren får sitta i ett tag så kanske den går i gång i alla fall. :crossfingers:

I nästa version har de antagligen inspirerats av Apple och limmat fast batteriet på någon dold plats bakom skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I nästa version har de antagligen inspirerats av Apple och limmat fast batteriet på någon dold plats bakom skärmen.

I nästa superslimmade Mac är tangenterna batterierna. En drös miniackar med induktionsöverföring som även hämtar engergi från nedtryckningen. Tre veckor mellan laddningarna för den aktive Facebookaren. Två dagar för en vanlig människa. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för Hyacinth Bucket

 

Hur många gånger har du sett hela den serien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I nästa superslimmade Mac är tangenterna batterierna. En drös miniackar med induktionsöverföring som även hämtar engergi från nedtryckningen. Tre veckor mellan laddningarna för den aktive Facebookaren. Två dagar för en vanlig människa. :totaltgalen:

Och några minuter för Axelman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger har du sett hela den serien?

Ja minst 3 ggr per år... Men julavsnitten ( 3 st) de visar de bara till jul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vilken lättnad det vore för Emmet om Hyacinth hade flyttat

I första avsnittet de träffades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal kärlek rostar aldrig.

Exakt... Klassiker förblir tidslösa

 

Hur går det med din Engelska serie Downtown Abbey

Blir det fler avsnitt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal kärlek rostar aldrig.

 

Sant, vissa tröttnar man aldrig riktigt på :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju missat mycket av vad som har hänt på forumet genom min frånvaro, har Kiplon loggat ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju missat mycket av vad som har hänt på forumet genom min frånvaro, har Kiplon loggat ut?

Nejdå... Såg kiplon häromdagen. :)

 

- - -

 

Skall se om det går att sova några timmar nu, blev inget med det på e.m. - risken är att man sover förlänge bara. :crossfingers:-_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...