Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vad gör du idag? Berätta om du känner för det.... ;) En annan har varit sjukskriven i över ett år så man har glömt hur det fungerar utanför häcken. ( Den som står utanför huset så klart!! )

 

I dag ska jag hugga upp ved. Vi tog ned en gammal björk som inte borde stå kvar och idag har jag det tveksamma nöjet att hugga upp den till brasved.. Jag upptäckte ganska fort att ett år utan kroppsarbete sätter sina spår.... det gör ont överallt nu... :blush:

  • Rösta upp 3
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köra handikappbuss i natt, så just nu sitter jag bara och slösurfar och väntar på att klockan ska bli två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En stilstudie i vedhuggningens ädla konst. I detta fall sräcker man med kil. OBS! Nog för att jag är gammal 40+ men det är inte jag på bilden.... ;)

Hugga%20ved%20igen.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska slappa hela dagen. Kanske sova lite...

Jag ringde nyss till Apple Store och fick bekräftat att jag får utnyttja studeranderabatterna.

Det gjorde mig glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ont i axeln, man...

 

Hände något konstigt med nacken - axeln - vänsterarmen utan synbar orsak - mer än upplagrad stress. Armen värker och domnar, så nu är jag sjukskriven sedan några veckor. Tur man har iBook - klarar inte att sitta i kontorsstolen mer än ett par minuter, trots att den är bekväm. Istället sitter jag halvt hoprullad i soffan med iBooken i knät. Och tuggar smärtstillande. Inte kul.:(

Anar hur det känns efter ett år. Har lovat mig själv att ta igen 7-8 års förlorad (ignorerad) träning. Friskis och Svettis plus lite styrketräning eller så. Så snart det här är över.

Annars skulle jag haft en stressig dag med att färdigställa tidningen jag jobbar med - deadline varje tisdag. I och för sig skönt att slippa tänka på det... :D

 

Och skönt att det är vår! Nu går jag ut en promenad istället, förresten. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar ihjäl mig...lååånnngggggsssssammt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alldeles just nu ska jag gå och äta lunch… det ska iaf bli gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rattat in monkeyradio och ämnar ägna några timmar åt att skapa 80 pdf'er sen skriva ut dom på en skrivare 40 mil härifrån. Gotta love internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uaaa.... Vaknade precis!!! (arbetslös)

 

Idag ska jag lyfta lite skrot på gymmet, diska, laga min cykel och äta något gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Pappersarbete :angry:

..Design till vår nya webbutik (är amatör så det är svårt och tar låååång tid) :)

..Handla- laga mat till mig å lill-pojken (tur att han inte såg det) :)

..hjälpa till med läxor (läs-matte & trum..) :)

..Hämta damen (körkortslös sedan 1v..106 på 70) <_<

..undvika hockeyn (w00t)

..kolla debatt :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Handla- laga mat till mig å lill-pojken (tur att han inte såg det) :)

Vad slänger du i maten då?! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sjuk - luftrören helpaj - Antibiotika och kortison - men som egenföretagare så sitter jag i mitt arbetsrum (hemma) och arbetar - går o lägger mig ett tag - arbetar - går o... arbe... går o..

 

Solen skiner i den Kungliga... så le lite kan jag i alla fall.. osså väntar jag på nya G5an....PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Handla- laga mat till mig å lill-pojken (tur att han inte såg det) :)

Vad slänger du i maten då?! (w00t)

..sill och vaniljsås :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överklockade nyss en 450 gammal blåvit till 500a som jag ska ställa ut på ett av våra lokalkontor imorgon :)

Tiden innan har vi hanterat en "IT incident" ;) Lagom kul slutar nog med avsked för personen det gällde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vaknade, åt frukost, kollade posten (och insåg att ipoden inte kommit idag heller). Sen gick jag till stan (tar 45 minuter) och plåtade lite bilder på vägen dit. Hälsade på mormor, åt en dammsugare och gick hem. Nu är klockan 14:29 och jag sitter vid datorn. Efter maten ska jag plugga kanji :P

 

Mycket händelserik dag. Slå den! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar och rättar mitt senaste javaprogram hos en av våra kunder (en mobiloperatör). Ikväll ska jag träna all data ur kroppen så att jag kan se på problemen med nya friska ögon imorgon.

 

Hack..hack..hack....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll ska jag träna all data ur kroppen så att jag kan se på problemen med nya friska ögon imorgon.

 

Hack..hack..hack....

Med tanke på din avatar (svart bälte) tränar du kampsport då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i Karlstad och jobbar på spelet vi harjobbat på nu ett par månader. Börjar bli klart.

Ska dra och köpa nåt mellanmål snart tror jag. Solen skiner så jag vill bara vara ute.. inte inne vid en dator.

 

För övrigt. Skön tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
Jag är i Karlstad och jobbar på spelet vi  harjobbat på nu ett par månader. Börjar bli klart.

Ska dra och köpa nåt mellanmål snart tror jag. Solen skiner så jag vill bara vara ute.. inte inne vid en dator.

 

För övrigt. Skön tråd.

Vilka är "vi" som jobbat med spelet?

Matte H.?

Johan L.?

Dan J.?

Sebbe?

Redigerad av markuslagerwall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chop, inte ett ord om HD´n? Jag trodde du njöt av den dagligen!

Själv håller jag på med en Pressmapp för Falcon och deras nya öl "Falcon Pilz".

Strax drar jag hem och spacklar murspisen! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sovit hela dagen. :)

Nu blir det kaffe. Ska ringa min mor och höra om hon vill bli bjuden på middag. Innan middagen blir det en liten sajt-uppdatering och om 4 timmar är det dags att släpa sig till jobbet.

 

I dag blev det vår. Jag är glad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ett brake skulle sitta fint.... middag och familjeprat om VAR och VILKA som skall semestra när o var o vilka.... tonnåringar... plus pojkvän gör det hela inte lättare...

 

Sedan åter till... jobbet... (hemma)....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade kl 7 i morse och vaknade kl 13 när maken kom hem från sin jobbintervju (som var lovande). Sen har vi varit på djuraffären för att kika på kattprylar (låda, transportbur, mat osv) då vi ska bli kattägare snart.

 

Är sjukskriven sedan många år och pysslar lite med allt möjligt för att hålla hjärnan igång. Just nu håller jag på med en översättning. Jättekul och passar med utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade kl 7 i morse och vaknade kl 13 när maken kom hem från sin jobbintervju (som var lovande). Sen har vi varit på djuraffären för att kika på kattprylar (låda, transportbur, mat osv) då vi ska bli kattägare snart.

CyberPet goes CyberCat!! (w00t)

 

Hade 14 plussgrader i solen som varmast.... :lol: ...högg ved i bara t-shirten!! Jajo jag hade böxer åsså så klart! :blush: Hur varmt har ni haft idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...