Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nej, Chrome uppdateras ständigt. Undrar hur Apple gör i Safari. Får någon enstaka uppdatering då och då, bara.

Har inte kollat så noga vad detta är

 

post-113-0-25350100-1461952127_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kollat så noga vad detta är

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-04-29 kl. 19.47.57.png

Man kan säga att det är ≈ som gamla “Webkit Nightly”. Det som övriga brukar kalla för Dev Edition. »»

 

Men det är väl eg mer för nya/kommande funktioner och implementeringar. Ett nytt säkerhetshål man hittar, drabbar ju både stabila och utvecklar versioner och patchas samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Chrome uppdateras ständigt. Undrar hur Apple gör i Safari. Får någon enstaka uppdatering då och då, bara.

Brukar väl komma lite då och då med programuppdateraren, och även då det kommer Apples stora “Secutity update”, som eg är som små mini uppdateringar av systemet. Brukar väl komma 4-6 såna/år + de vanliga Safari uppdateringarna.

 

För egen del är jag glad att jag slipper tänka på det. Var lääänge sen det kom en uppd till 5.1.7 :rolleyes: Använder inte Safari alls, annat än ngn enstaka test, och då oftast helt offline. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar väl komma lite då och då med programuppdateraren, och även då det kommer Apples stora “Secutity update”, som eg är som små mini uppdateringar av systemet. Brukar väl komma 4-6 såna/år + de vanliga Safari uppdateringarna. ...

Jo, det var det jag menar. Så Safari drabbas inte av alla de (liknande) buggar som Chrome patchar med någon vecka/veckors mellanrum? :fundersam:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var det jag menar. Så Safari drabbas inte av alla de (liknande) buggar som Chrome patchar med någon vecka/veckors mellanrum? :fundersam:

Det gör det säkert, sen är det ju lite skillnad med på FF/Chrome jmf Safari, och de använder olika resurser. Apple ofta med sina egna och de andra med andra, ofta externa bibliotek/resurser. På så sätt är ju kanske Safari mindre (läs mer sällan) drabbade. Av de 9 där var väl t ex 2 av dem mot V8 (javascriptmotorn).

 

För-/nackdelarna med OSS är ju att med öppen källkod hittar man fler fel, resp fler kan hitta/anv felen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man inskriven på arbetsförmedlingen. Det kan bli bra. Jag ska få min arbetsförmåga utredd och testad.

Har inte riktigt hängt med här i svängarna med allt som hänt, men antar att det är bra. Och isåfall så håller jag också tummarna för dig :ThumbsUp::yeahbaby::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör det säkert, sen är det ju lite skillnad med på FF/Chrome jmf Safari, och de använder olika resurser. Apple ofta med sina egna och de andra med andra, ofta externa bibliotek/resurser. På så sätt är ju kanske Safari mindre (läs mer sällan) drabbade. Av de 9 där var väl t ex 2 av dem mot V8 (javascriptmotorn).

 

För-/nackdelarna med OSS är ju att med öppen källkod hittar man fler fel, resp fler kan hitta/anv felen.

Ja, bra då att the good guys betalas för sina bidrag. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chromium som jag har (men inte använder så ofta) uppdateras tydligen varje vecka..uppdaterar mest för att ha en aktuell version. Firefox likaså.

Använder huvudsakligen Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chromium som jag har (men inte använder så ofta) uppdateras tydligen varje vecka..uppdaterar mest för att ha en aktuell version. Firefox likaså.

Använder huvudsakligen Safari

Har också Chromium (som backup). :yeahbaby: Kör FF annars.

Safari är kanske inte så bra att köra eftersom jag har så gammal version (5.1.7).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte riktigt hängt med här i svängarna med allt som hänt, men antar att det är bra. Och isåfall så håller jag också tummarna för dig :ThumbsUp::yeahbaby::)

Vet inte om det är bra. Konstaterar att jag är en hårsmån att trilla mellan stolarna. Du som är politiskt engagerad borde kolla upp hur i hela friden samhället kan tappa folk för att de är för friska för sjukskrivning och för sjuka för att arbeta. Jag ska väl inte straffas för att jag gör mitt bästa och misslyckas? Jag ska väl inte jobba när jag är sjuk?

...

Jag uppfyller socialstyrelsens alla kriterier för utmattningssyndrom med min läkares goda medhåll. MEN: Det räcker inte för att försäkringskassan ska godkänna en sjukskrivning. Så nu ska jag mot bättre vetande och läkares uppgivna axelryckning in i arbetsförmedlingens rullor. Jag har lyckat att bli inskriven som funktionshindrad och ska genomgå prövning av arbetsförmåga. Vilket kanske är behövligt efter snart tre års sjukskrivning. Vad vet jag. Men jag är häpen över hur samhället behandlar svaga människor som är ytterst sårbara och oskyddade. Man har inget att sätta mot. Man har tur om man får en handläggare som är mänsklig. Man har TUR!

...

Vi slår oss för bröstet med allehanda goda tankar och humanistiska ideer och hur civilicerade vi är jämfört med andra. Men bakom gardinerna kör man över människor medvetet. Vi som jobbat och slitit för att bidra till skatter och det goda samhället. Som TUR har jag det inte värst utan kan klä mig själv och cykla till förmedlingen eller kassan. Men andra är inte så lyckligt lottade. Men ska ut ändå. Jag blir så förb så jag kan gå i bitar över detta. Vi som ska vara världens samvete och slå ner på andra som undertrycker folk och fä. Jo tjena. Städa själva hemma också.

...

Men vem vinner val på att spendera pengar på oss? Inget går upp mot ett jobbskatteavdrag........ :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är bra. Konstaterar att jag är en hårsmån att trilla mellan stolarna. Du som är politiskt engagerad borde kolla upp hur i hela friden samhället kan tappa folk för att de är för friska för sjukskrivning och för sjuka för att arbeta. Jag ska väl inte straffas för att jag gör mitt bästa och misslyckas? Jag ska väl inte jobba när jag är sjuk?

...

Jag uppfyller socialstyrelsens alla kriterier för utmattningssyndrom med min läkares goda medhåll. MEN: Det räcker inte för att försäkringskassan ska godkänna en sjukskrivning. Så nu ska jag mot bättre vetande och läkares uppgivna axelryckning in i arbetsförmedlingens rullor. Jag har lyckat att bli inskriven som funktionshindrad och ska genomgå prövning av arbetsförmåga. Vilket kanske är behövligt efter snart tre års sjukskrivning. Vad vet jag. Men jag är häpen över hur samhället behandlar svaga människor som är ytterst sårbara och oskyddade. Man har inget att sätta mot. Man har tur om man får en handläggare som är mänsklig. Man har TUR!

...

Vi slår oss för bröstet med allehanda goda tankar och humanistiska ideer och hur civilicerade vi är jämfört med andra. Men bakom gardinerna kör man över människor medvetet. Vi som jobbat och slitit för att bidra till skatter och det goda samhället. Som TUR har jag det inte värst utan kan klä mig själv och cykla till förmedlingen eller kassan. Men andra är inte så lyckligt lottade. Men ska ut ändå. Jag blir så förb så jag kan gå i bitar över detta. Vi som ska vara världens samvete och slå ner på andra som undertrycker folk och fä. Jo tjena. Städa själva hemma också.

...

Men vem vinner val på att spendera pengar på oss? Inget går upp mot ett jobbskatteavdrag........ :bla:

Tur att det inte är jag som har uppfunnit systemen, för annars hade jag väl blivit rullad i tjära och fjädrar och utburen fastbunden vid en påle ;)

 

Men jag bara måste få undra? Hur tycker du att det skulle vara istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar efter spec'arna på modemet för (micro)SD-kortet man kan ha till. Verkar vara många tillverkare som är urkassa på att spec'a sånt. Skall det vara så svårt?

Huawei skriver i sin spec på modemet: “Yes” :blink: Jaha, och vad är det för j*vla filformat då? :armskeptisk:

post-64246-0-30144000-1461963935_thumb.png

E3372

Vore väl trevligt om de kunde skriva: FAT16, FAT32, ExFAT, Ext* ... el vilka format de nu stöder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför ska du ha lagring i ditt modem? Speciellt då du ska ha det kopplat på en router :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inget bra att sova. Väntar på att huvudvärkstabletten skall börja verka nu. Sen blir det väl lättare. :crossfingers: Under tiden passar jag på att leta vidare minnes-korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar efter spec'arna på modemet för (micro)SD-kortet man kan ha till. Verkar vara många tillverkare som är urkassa på att spec'a sånt. Skall det vara så svårt?

 

Huawei skriver i sin spec på modemet: Yes :blink: Jaha, och vad är det för j*vla filformat då? :armskeptisk:

 

yes_WTF?.png

E3372

 

Vore väl trevligt om de kunde skriva: FAT16, FAT32, ExFAT, Ext* ... el vilka format de nu stöder?

Tror det delas ut via SMB så då borde det kunna formateras så som operativsystemet klarar av att läsa och skriva.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför ska du ha lagring i ditt modem? Speciellt då du ska ha det kopplat på en router :fundersam:

Nja, inte till modemet utan till routern. Modemet har ju plats för ett microSDkort och det kan användas som både modem, eller som vanlig sticka (läs lagring). Kommer nog inte använda just det som lagring just där, men man vill ju veta vad dem har tänkt sig s a s. Routern jag har köpt har 2 USB-uttag. Ena för modemet och det andra så man han ha en USB-sticka/disk/enhet ...eller, om man vill köra med 2 modem och ena blir en s k failover (tänker på Wifog el nåt sånt). Och då skulle man kunna ha microSD-kortet i modemet som lagring på ett smidigt sätt då.

 

De flesta routrar idag har ju sån lagringsfunktion med NAS/Samba/FTP-liknande funktion för nätverket. :yeahbaby:

 

Det bästa med routern är att man stoppar modemet i den och installationen/uppkopplingen sker där, så man slipper all skit-programvara i datorn. :yeahbaby: Den jobbar direkt mot modemet utan den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det delas ut via SMB så då borde det kunna formateras så som operativsystemet klarar av att läsa och skriva.

Ja, man kan ju hoppas. Men det var samma med routern jag först fick (den jag bytte tillbaka mot ett modem istället). Ingen info, och Teliasuporten visste ingenting. Men när de till slut fick tag på en bättre manual/spec (än den kom-igång-guide som följde med), så fanns det med där. :yeahbaby:

 

post-64246-0-60412500-1461966608_thumb.png

 

Så, frågan är vad dem tycker att modemet hanterar/inte hanterar. Funkar det med t ex “ext3” i modemet, så kör jag ju hellre det om inte ExFat finns.

 

Jag tycker sånt tillhör grundinformationen som skall stå med. Hör liksom till. Linksys är bra på sånt och listade ju alla möjliga olika, inkl HFS+.

 

Annars blir det ju lite som att köpa en bil, och det står... “Fuel: Yes”

(Men vilken sort: Bensin, diesel, fotogen, gengas, batteri...?) :rolleyes:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan ju hoppas. Men det var samma med routern jag först fick (den jag bytte tillbaka mot ett modem istället). Ingen info, och Teliasuporten visste ingenting. Men när de till slut fick tag på en bättre manual/spec (än den kom-igång-guide som följde med), så fanns det med där. :yeahbaby:

 

attachicon.giffat_ext.png

 

Så, frågan är vad dem tycker att modemet hanterar/inte hanterar. Funkar det med t ex “ext3” i modemet, så kör jag ju hellre det om inte ExFat finns.

 

Jag tycker sånt tillhör grundinformationen som skall stå med. Hör liksom till. Linksys är bra på sånt och listade ju alla möjliga olika, inkl HFS+.

 

Annars blir det ju lite som att köpa en bil, och det står... “Fuel: Yes”

(Men vilken sort: Bensin, diesel, fotogen, gengas, batteri...?) :rolleyes:

Här står mer info: "Micro SD Card Slot: Yes, up to 32 GB"

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här står mer info: "Micro SD Card Slot: Yes, up to 32 GB"

 

:hihihi:

Jo, har sett det på andra ställen med. :)

 

Här är en bra bild i a f, hur det ser ut. Är inte exakt samma modell, men ser likadant ut.

 

Huawei-E3372s-153-T-Com-Surfstick-V_04_i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...