Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sonen tillhör den högsta rankningen i CS:GO, även nu sedan kraven har skärpts. Det tog honom en vecka av hårt arbete. Det innebär att han nu tillhör 0,5 procent av drygt en halv miljon spelare. Skitbra gjort! Synd att gamla stofiler som Borås Tidning inte intresserar sig för e-sport det minsta. Det finns många duktiga e-sportare i landet som blir sedda över axeln och inte accepterade som de idrottare de är.

Idrott är det inte men sport är det. Det kräver mycket träning och skicklighet att ligga i topp i CS:GO. Det vet jag. Det har min son berättat.

...

"Idrott kan definieras som kroppsövningar med fysisk aktivitet för att få motion och rekreation." I min lilla värld är idrott fysisk aktivitet. Dataspel må driva fram svett men är inte i grunden en fysisk aktivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit med min gitarrprocessor Boss ME 25 och försökt lära mig hur man ställer in den och programmerar den. Det är mängder med funktioner och effekter. Jättekul. Men jag blir jättetrött. Boingoingoingoingngngng!!!! :hihihi: ( Flanger )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna. Ganska bra grafisk beskrivning tycker jag.

 

Sportidrott.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna. Ganska bra grafisk beskrivning tycker jag.

 

Sportidrott.png

Hm... Hur hamnade inte Folkrace i den fysiska delen. :fundersam: Bara att få på sig en “rallyuniform” (full mundering) verkar ju vara en prestation i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idrott är det inte men sport är det. Det kräver mycket träning och skicklighet att ligga i topp i CS:GO. Det vet jag. Det har min son berättat.

...

"Idrott kan definieras som kroppsövningar med fysisk aktivitet för att få motion och rekreation." I min lilla värld är idrott fysisk aktivitet. Dataspel må driva fram svett men är inte i grunden en fysisk aktivitet.

Gränserna mellan idrott och sport är godtyckliga. Skyttesportförbundet (ett så kallat specialidrottsförbund) är med i Riksidrottsförbundet. Många skyttar rör inte på sig mer än esportare. Snarare mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker kaffe och eldar i kaminen, har även hängt upp två gardiner, sakta tar det sig... :whistling:

 

Försöker även ha koll på läget inför helgens rallytävling då det är jag som är besiktningschef och ansvarig för hela den biten med folk, papper m.m. Som tur är så har jag duktiga medhjälpare som biträdande chefer :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker kaffe och eldar i kaminen, har även hängt upp två gardiner, sakta tar det sig... :whistling:

 

Försöker även ha koll på läget inför helgens rallytävling då det är jag som är besiktningschef och ansvarig för hela den biten med folk, papper m.m. Som tur är så har jag duktiga medhjälpare som biträdande chefer :yeahbaby:

Då önskar vi dig lycka till i helgen. ??? Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricker kaffe och eldar i kaminen, har även hängt upp två gardiner, sakta tar det sig... :whistling:

 

Försöker även ha koll på läget inför helgens rallytävling då det är jag som är besiktningschef och ansvarig för hela den biten med folk, papper m.m. Som tur är så har jag duktiga medhjälpare som biträdande chefer :yeahbaby:

Glöm inte att ta med bandslipen (läs; rally är rally - och då skall det fort). :ThumbsUp:

 

post-64246-0-62897900-1461871861.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Axelman's kalender är fullbokad den 16 Augusti... :yeahbaby:^_^

Min kalender är 24-28/8

post-154-0-87888000-1461872062_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då har Minkowski postat två trådar om Mail igen. Hoppas det avlöper till det bästa.

Ja, dem är klara. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då har Minkowski postat två trådar om Mail igen. Hoppas det avlöper till det bästa.

 

Skrattade högt när jag läste detta :D

 

Snacka om att ha hatkärlek för det programmet :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom min nya router: Davodo Pro AC. :galetglad:

Riktigt schysst förpackning den kom i. Nästan lite Apple-tänk bakom den. :yeahbaby: Skall inte koppla in den än, för jag väntar på utomhusantennen till modemet, men jag skall nog in och kika lite i den sen, kolla på strukturen och funktionerna och webinterfacet. Se om man kan hitta en ordentlig manual med... Det var bara en sån Quick Install Guide som följde med.

 

Fredagen har börjat bra i a f. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man inskriven på arbetsförmedlingen. Det kan bli bra. Jag ska få min arbetsförmåga utredd och testad.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man inskriven på arbetsförmedlingen. Det kan bli bra. Jag ska få min arbetsförmåga utredd och testad.

 

Håller tummarna för dig :kramis::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man inskriven på arbetsförmedlingen. Det kan bli bra. Jag ska få min arbetsförmåga utredd och testad.

Antar att det är med lite blanda känsla. :crossfingers:

 

Jag instämmer med mattem... :yeahbaby:

 

Håller tummarna för dig :kramis::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man inskriven på arbetsförmedlingen. Det kan bli bra. Jag ska få min arbetsförmåga utredd och testad.

Det blev jag också, senhösten 2011. Tre år senare blev jag sjukpensionär (efter ett knappt halvårs förnyad sjukskrivning). Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller tummarna för dig :kramis::geros:

..eller tumskruvarna... :totaltgalen:

 

Antar att det är med lite blanda känsla. :crossfingers:

 

Jag instämmer med mattem... :yeahbaby:

 

Väl blandade. Både skakad och störd, som James Bond sa. :dumstrut:

 

Instämmer med övriga, du kanske får testa nåt kuligt å lätt.

Taxichaufför.............? :hihihi:

 

Det blev jag också, senhösten 2011. Tre år senare blev jag sjukpensionär (efter ett knappt halvårs förnyad sjukskrivning). Lycka till!

Tack. Frågan är om det bli stolpe ut eller stolpe in. Men det visar sig. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full rulle på trädgårdsjobben :D

Planterat massa plantor i balkonglådorna vi har, 7 av 19 lådor är klara, (fick avbryta då jag fick ont i ryggen)

Tagetes, Salvia och Lobelia, inte så stora, men det blir de snart.

 

Får fortsätta i morgon

 

post-113-0-85139400-1461945753_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full rulle på trädgårdsjobben :D

Planterat massa plantor i balkonglådorna vi har, 7 av 19 lådor är klara, (fick avbryta då jag fick ont i ryggen)

Tagetes, Salvia och Lobelia, inte så stora, men det blir de snart.

 

Får fortsätta i morgon

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-04-29 kl. 18.00.08.jpg

 

Trevligt, ja inte med ryggen naturligtvis ;)

 

Hoppas att värmen och bättre väder snart gör återtåg så dina bin kan få mat, hur går det för dom nu när det varit kallt så länge efter att första värmen var framme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trevligt, ja inte med ryggen naturligtvis ;)

 

Hoppas att värmen och bättre väder snart gör återtåg så dina bin kan få mat, hur går det för dom nu när det varit kallt så länge efter att första värmen var framme?

 

Bina har haft det tufft nu ett tag, måste in och titta till dem på söndag, om det inte blåser, det har varit för djäkla kallt, och blåsigt.

 

Snart kommer den tid vi alla väntar på

 

post-113-0-88043200-1461946981_thumb.jpg

 

post-113-0-18499100-1461946997_thumb.jpg

 

post-113-0-67065200-1461947013_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...