Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Tur att det inte är jag som har uppfunnit systemen, för annars hade jag väl blivit rullad i tjära och fjädrar och utburen fastbunden vid en påle ;)

 

Men jag bara måste få undra? Hur tycker du att det skulle vara istället?

Inga tjärade fjädrar till dig! :hihihi:

...

Men jag har ju redan påtalat problemet. Om jag nu säger att folk ramlar mellan stolarna och du undrar hur det skulle vara i stället så undrar jag lite över den frågan. Är inte svaret väldigt självklart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och letar efter Chrome's nya säkerhetspolicy, el rättare sag vad de ändrat där senast. De har tydligen lagt till nåt där som inte skulle vara så himla bra/kul. Jaja, ville kika på det bara. Det lär väl skrivas mer om det var nåt som inte var bra.

 

Hittade en annan grejj däremot... Om man anv Chrome bara för att det finns tillägg (add-ons) till den som inte finns i FF, så finns det en lösning för det.

Chrome Store Foxified (Chrome Web Store i FF)

167050.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och letar efter Chrome's nya säkerhetspolicy, el rättare sag vad de ändrat där senast. De har tydligen lagt till nåt där som inte skulle vara så himla bra/kul. Jaja, ville kika på det bara. Det lär väl skrivas mer om det var nåt som inte var bra. ...

Det lät... vagt. Kom det till dig i en dröm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lät... vagt. Kom det till dig i en dröm?

Nej, det var en kommentar jag såg, som sa att den nya säkerhetspolicyn inte var så kul. Ville naturligtvis läsa/kolla själv då - för att se vad dem menade. Som sagt... Det lär väl skrivas mer om det ifall det inte var nåt som var bra.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var en kommentar jag såg, som sa att den nya säkerhetspolicyn inte var så kul. Ville naturligtvis läsa/kolla själv då - för att se vad dem menade. Som sagt... Det lär väl skrivas mer om det ifall det inte var nåt som var bra.

Kanske något av detta?

https://developer.chrome.com/extensions/contentSecurityPolicy

https://www.google.com/policies/privacy/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den CSP är väl relativt ny. Den går att ta bort/ända manuellt om man vill - har jag för mig. Den andra är ju själva policyn i sin helhet. Har för mig det skall finnas en sida där man kan kolla skillnaderna i ändringarna de gör, från uppdatering till uppdatering. Typ en “diff”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myosotis arvensis och Viola x wittrockiana.

Vår botaniske expert Alix har rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår botaniske expert Alix har rätt

Nja, det är välgrundade gissningar. En exakt bestämning är tämligen omständlig. Och den är nog i svåraste laget även för mig, jag är ingen utbildad botaniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju så otroligt smart att sätta sig och läsa mail som precis droppade in samtidigt som man kokar ägg 1tr ner, bara för att man sprang upp en snabb sväng för att hämta en grejj. dish.gif Jaja, hälften kunde man ju äta upp, sen gjorde jag 2st nästan perfekt kokta istället. perfect2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat

 

 

 

post-113-0-50839400-1462039851.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har ju redan påtalat problemet. Om jag nu säger att folk ramlar mellan stolarna och du undrar hur det skulle vara i stället så undrar jag lite över den frågan. Är inte svaret väldigt självklart?

Nog är väl kiplons fråga relevant?

Du menar att systemet är ”dåligt”, att det vore bättre om det var ”bra”.

Men hur ser ett sådant system ut? Vilka principer skulle det bygga på?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En klassiker. Kan man på anmodan inte ge någon lösning på ett problem så finns det underförstått inget problem. En non sequitur. Används särskilt ofta av chefer. Underlydande är då inte "konstruktiva".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, då fick man lite käk i sig med. Pyttipanna. Tar sin lilla tid, men det är det värt. yummy.gif

Skall se om jag kan mecka lite med nya router imorgon. :crossfingers: Förberett med lite (bra) tejp, så jag kan stoppa mini-simkortet i originalstorleken som skal vara till modemet. Hittade en USB förlängningskabel med. Blir perfekt att ha i fönstret, sålänge. På Onsdag kommer dem ju från Ericsson och monterar uteantennen. Skall bara in i routern jag har nu innan. Göra lite backupp/skärmbilder och anteckningar. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gissa sorten ?

 

 

Den till vänster är väl Förgätmigej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju så otroligt smart att sätta sig och läsa mail som precis droppade in samtidigt som man kokar ägg 1tr ner, bara för att man sprang upp en snabb sväng för att hämta en grejj. dish.gif Jaja, hälften kunde man ju äta upp, sen gjorde jag 2st nästan perfekt kokta istället. perfect2.gif

ingen fara här med äggen mailen kommer alltför sällan för att man skall bry sig om

 

de viktigaste händelserna är redan inskriven i kalendern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den till vänster är väl Förgätmigej.

ja det var så jag läste Alix svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint jobbat... Du är rolig. :lol:

han gjorde en fint ... mycket fint jobbat

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-73984800-1462043876.png

 

Lite lätt störd lista över vilka "webbläsare" man kan ställa in som förval... :D

 

Hint: Firefox 45.0.1 är ersatt av 45.0.2. Version 50.0.2661.75 av Chrome är raderad (bara två sparas). Vivaldi är avinstallerad. MPEG Streamclip är inte ens någon webbläsare... :totaltgalen:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...