Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nejdå... Såg kiplon häromdagen. :)

 

- - -

 

Skall se om det går att sova några timmar nu, blev inget med det på e.m. - risken är att man sover förlänge bara. :crossfingers:-_-

 

Vad bra, vore synd att förlora någon så trevlig medlem :geros:

 

Jo, börjar dra lite i ögonlocken här med :gaspar:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-44681500-1461621385_thumb.jpg

 

Tog en kort kvällspromenad och möte ett urtidsdjur. En igelkott. Den använde samma gång- och cykelväg som jag själv, fast den var mer än oss andra intresserad av vägkanten. Eftersom jag stod still är det tveksamt om den ens noterade mig som potentiell fara. Sniffande försvann den vidare. På samma gång- och cykelväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå... Såg kiplon häromdagen. :)

- - -

Skall se om det går att sova några timmar nu, blev inget med det på e.m. - risken är att man sover förlänge bara. :crossfingers:-_-

Är hon också i konflikt med mp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CepjbOlWwAA3buE.jpg

 

Tog en kort kvällspromenad och möte ett urtidsdjur. En eaglekotte. Den använde samma gång- och cykelväg som jag själv, fast den var mer än oss andra intresserad av vägkanten. Eftersom jag stod still är det tveksamt om den ens noterade mig som potentiell fara. Sniffande försvann den vidare. På samma gång- och cykelväg.

Ja, det är fina och rätt ovanliga djur. :yeahbaby: Är inte många som sett dem i verkligheten.

 

 

 

 

^_^whistle.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, vore synd att förlora någon så trevlig medlem :geros:

 

Jo, börjar dra lite i ögonlocken här med :gaspar:

[+] Ja, vi får hoppa kiplon dyker upp lite oftare. :yeahbaby:

 

Det blev några timmars sömn, till slut, men väldigt ryckig sådan. Får sova i eftermiddag istället.

 

Värsta är att det kommit en massa snö under natten - och jag som skall ut och köra bil idag, nu snart. För egen del är väl det ok, men andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är fina och rätt ovanliga djur. :yeahbaby: Är inte många som sett dem i verkligheten.

Aha, det är ett vanligt missförstånd. Ett sagodjur. Den riktiga eaglekotten är ett annat djur, som ofta används inom skogsplanteringsindustrin. Den sprider frön där det är för otillgängligt att plantera skog. :nerd:

 

post-28798-0-78977400-1461660260_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Aha, det är ett vanligt missförstånd. Ett sagodjur. Den riktiga eaglekotten är ett annat djur, som ofta används inom skogsplanteringsindustrin. Den sprider frön där det är för otillgängligt att plantera skog. :nerd:

 

attachicon.gifeaglekott.jpg

 

:hihihi::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På riktigt så har vi här i Falun ett berguvspar i gruvhålet Stora Stöten som har fått två små ungar. Det är så rart att se hur föräldrarna mosar en råtta och matar det lilla barnet! :bultandehjarta:

 

Berguvkamera

http://www.dofnet.se/Uvkameran.html

 

Ps verkar vara överbelastad just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar en bild på denna gigantiska fågel. 60-70 cm stor och ett vingspann på 1,5 meter. Riktigt imponerande.

 

10.671982b-kopia.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar en bild på denna gigantiska fågel. 60-70 cm stor och ett vingspann på 1,5 meter. Riktigt imponerande.

 

post-64246-0-54392800-1461662265_thumb.jpg

Ja, det var länge sen man såg en sån...

 

 

 

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

 

Eftersom den gula bilen är en Fiat säger det egentligen ingenting... :lol:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

 

Den lilla bilen deformerades ordentligt i nosen, men utan att hjulen trängde in i kupén, vilket är bra. Volvon verkar inte ha deformerats alls, så vad hände med krockvåldet i den bilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lilla bilen deformerades ordentligt i nosen, men utan att hjulen trängde in i kupén, vilket är bra. Volvon verkar inte ha deformerats alls, så vad hände med krockvåldet i den bilen?

Men ser du inte det fula jacket i plasten/gummit på kofångaren. Ojojoj. :hihihi: Så går det med lågprisfolie mot riktigt stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi... :( Exfrun har en bärbar Asus X51R där laddaren gav upp. Med ny laddare får jag inte datorn att starta i alla fall. Symtomet är att CMOS-batteriet är dött. Asus har i sin oändliga visdom byggt datorn runt batteriet. Till och med skärmen måste demonteras från datorn för att man ska kunna komma åt batteriet... Stöööön... :stjarnsmall: ...

Vi får väl se om det räcker att byta CMOS-batteriet. Att bara låta laddaren sitta i dög inte. Nu har jag i alla fall demonterat allt. Batteriet ska bytas, sedan ska allt monteras ihop igen. :totaltgalen:

 

post-28798-0-07477900-1461668973_thumb.jpg post-28798-0-51893800-1461668974_thumb.jpg

 

Förhoppningsvis ser den ut så här även efter montering... :P

 

post-28798-0-32946900-1461668975_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

 

 

Den svenska plasten biter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lilla bilen deformerades ordentligt i nosen, men utan att hjulen trängde in i kupén, vilket är bra. Volvon verkar inte ha deformerats alls, så vad hände med krockvåldet i den bilen?

 

Eftersom hela deformationen skedde i fiaten kan man väl gissa att det inte hände nåt krockvåld i volvon, all kraft togs upp av fiaten alltså då den var den svagare länken i kedjan. Med whiplash-skydd å etc så kan man gissa att föraren av volvon åkte därifrån ganska intakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eftersom hela deformationen skedde i fiaten kan man väl gissa att det inte hände nåt krockvåld i volvon, all kraft togs upp av fiaten alltså då den var den svagare länken i kedjan. Med whiplash-skydd å etc så kan man gissa att föraren av volvon åkte därifrån ganska intakt.

Grovt uppskattat väger Volvon dubbelt så mycket som Fiaten. En XC 70 är rejält tung en 1800 kg. Men man tycker att det borde vara några skador ändå på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade Fiaten på Euro NCAP. Totalfiasko.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se om det räcker att byta CMOS-batteriet. Att bara låta laddaren sitta i dög inte. Nu har jag i alla fall demonterat allt. Batteriet ska bytas, sedan ska allt monteras ihop igen. ...

Nej, det räckte inte. Asusen har tackat för sig. Batteriladdningsfunktionen har ändå varit ur funktion i åratal (vilket kanske bidrar till det nya problemet). Sic transit gloria Asusi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det räckte inte. Asusen har tackat för sig. Batteriladdningsfunktionen har ändå varit ur funktion i åratal (vilket kanske bidrar till det nya problemet). Sic transit gloria Asusi.

Har du någon asusning om felet? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grovt uppskattat väger Volvon dubbelt så mycket som Fiaten. En XC 70 är rejält tung en 1800 kg. Men man tycker att det borde vara några skador ändå på den.

Tveksamt vad man ser på bild, men...

 

post-28798-0-66792900-1461682317_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon asusning om felet? :w00t:

Ja, den är byggd för Windows. Det brukar nästan uteslutande vara problemet med alla PC, utom Mac. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-0-35649300-1461686145_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en lång dag idag, kom just hem för kanske en halvtimma sen. For iväg vid halv1. Fick väl det mesta handlat + lite ny kylpasta som de faktistkt hade hemma en bra sort på datorbutiken. Sen var det mekonomen, Lidl och ÖoB. Fick även tag på en bra dubbeltejp på Mekonomen, en sån som inte är skumbaserad. Skall ha det till en hårddisk som bara är 7mm - och där det inte följde med ngn ram till. Skal såga ut remsor/pinnar av en isskrapa som är 2mm och sen fästa dem i ytterkanterna - typ en sarg. :crossfingers: Alternativ köpa en ny SSD till datorn i a f,, och använda den sargen som följer med till min mekaniska i den bärbara (den som sitter där DVD'n satt).

 

Nu blir den en massa kaffe och ett par mackor. :kaffe: Sen får man se om man kojjar tidigt el fixa lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...