Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

 

testa med det i Apples senaste reklamsnutt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se om det räcker att byta CMOS-batteriet. Att bara låta laddaren sitta i dög inte. Nu har jag i alla fall demonterat allt. Batteriet ska bytas, sedan ska allt monteras ihop igen. :totaltgalen:

 

attachicon.gifdator1.jpg attachicon.gifdator2.jpg

 

Förhoppningsvis ser den ut så här även efter montering... :P

 

attachicon.gifdator3.jpg

en salig röra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en avi med posten idag från Telia. Är väl nya (lilla) modemet. Beställde utkörning på den nu, så den kommer väl med lantbrevbäraren på Torsdag då. :yeahbaby:

Och appropå Telia. Det ringde en från Telia i morse angående det där med antennerna. Var ju i Fredags jag talade med en som nämnde att jag skulle få såna och sa att den som hade hand om antennerna skulle ringa upp mig sen.

Så, det ringde en i förmiddags från ngn enhet där, och sa att det kommer en tekniker till dig på Fredag. WTF? :blink: Tänkte att de skickar ut det så man kan skruva/montera den själv sen då jag inte riktigt vet nu hur/var jag vill ha den (just nu). Och jag skruvar helst själv. Jaja, teknikern skulle ringa innan, och sen när han är här kan han ju lämna av den bara. Vill han montera kan han ju skriva fast sladden då om det är ngt spec med det.

Fast jag lär väl behöva kolla med en granne om jag kan få låna en sån lång stege, eftersom det är på kortsidan av huset - så man når upp till takåsen.

Jaja, det löser väl sig. Antennen var en sån “paddel/fena”-modell. En sån här antar jag...

100-11dbi-10m-sma-lte-font-b-4G-b-font-3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ser ut att sitta på de här vinkraftverken som finns i södra Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se om det räcker att byta CMOS-batteriet. Att bara låta laddaren sitta i dög inte. Nu har jag i alla fall demonterat allt. Batteriet ska bytas, sedan ska allt monteras ihop igen. :totaltgalen:

 

attachicon.gifdator1.jpg attachicon.gifdator2.jpg

 

Förhoppningsvis ser den ut så här även efter montering... :P

 

attachicon.gifdator3.jpg

Ja, där har du att göra lite. :)

 

Passa på att skruva loss denna:

 

post-64246-0-27824100-1461693253.jpg

 

Gör rent och lägg på lite ny kylpasta. :yeahbaby:

Varm dator/trött dator.

 

:crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

Jag tror det finns en viss chans att den bilen såg ut ungefär sådär redan före krocken. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där har du att göra lite. :)

 

Passa på att skruva loss denna:

 

cpu.jpg

 

Gör rent och lägg på lite ny kylpasta. :yeahbaby:

Varm dator/trött dator.

 

:crossfingers:

Den är loss. Alla delar är löstagna. Och ska sparas som reservdelar. Moderkortet ska dock till elektronikåtervinningen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror det finns en viss chans att den bilen såg ut ungefär sådär redan före krocken. :whistling:

den liknar mycket en Citroën 2CV som fanns med i Bond filmen

For Your Eyes only

 

2cv_007.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror det finns en viss chans att den bilen såg ut ungefär sådär redan före krocken. :whistling:

Jo jag gissar också att Volvon hade en liten repa i kofångaren. Men förmodligen efter en rejäl påkänning av något stort och tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsämnet i Axelmans skola är krocksäkerhet. Alla som undrat hur mycket Volvos krocksäkerhet bara är snack kan kolla här. Wow är ordet, sa Bull! :tappahakan::galetglad:

 

 

 

Mjo, men man ska också tänka på att hela fronten på en bil är en upptagningszon vid krock, så att Fiaten ser ut som den gör är helt rätt och riktigt, Det hade även en Volvo gjort om den mulat in i baken på en annan bil.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är loss. Alla delar är löstagna. Och ska sparas som reservdelar. Moderkortet ska dock till elektronikåtervinningen.

Jaja, jag tänkte att du höll på att göra iordning den, inte att skrota den. Ja, då blir det ju enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, jag tänkte att du höll på att göra iordning den, inte att skrota den. Ja, då blir det ju enklare.

Det började väl där, dvs göra i ordning den. Men sedan när det inte gick så fick planerna ändras. Det blir ju inte alltid som man vill här i livet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det började väl där, dvs göra i ordning den. Men sedan när det inte gick så fick planerna ändras. Det blir ju inte alltid som man vill här i livet...

Ja, exakt. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, jag tänkte att du höll på att göra iordning den, inte att skrota den. Ja, då blir det ju enklare.

Se nedan.

 

Det började väl där, dvs göra i ordning den. Men sedan när det inte gick så fick planerna ändras. Det blir ju inte alltid som man vill här i livet...

Ja, just precis. Batteriet har aldrig kunnat laddas, så att något mer har pajat är helt i linje med det. Jag fick datorn gratis just för att batteriet inte kunde laddas (och laddaren hade lagt av).

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se nedan.

 

Ja, just precis. Batteriet har aldrig kunnat laddas ordentligt, så att något mer har pajat är helt i linje med det. Jag fick datorn gratis just för att batteriet inte kunde laddas (och laddaren hade lagt av).

Delar som kan vara lite kul att spara är ju skärmen. Finns rätt många bra DIY's hur man kan göra en sån till extern/xtra skärm. Webkameran (om det finns en sån inbyggd) kan man mecka på en vanlig USB-kontakt och göra till en vanlig extern webkamera. ^_^:ThumbsUp:

 

Blir ju inga designgrejjer direkt, men lite för att det kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delar som kan vara lite kul att spara är ju skärmen. Finns rätt många bra DIY's hur man kan göra en sån till extern/xtra skärm. Webkameran (om det finns en sån inbyggd) kan man mecka på en vanlig USB-kontakt och göra till en vanlig extern webkamera. ^_^:ThumbsUp:

 

Blir ju inga designgrejjer direkt, men lite för att det kul. :)

Ja, det kan man (ingen webbkamera dock). Såg en likadan dator på Tradera för 199 kronor (begärt pris). Annars finns en kommunal återbruksbutik i Borås där man kan köpa billiga bärbara (och stationära). I alla fall, jag bytte inte CMOS-batteriet enligt "Russische Methode". :lol:

 

post-28798-0-27740400-1461702042_thumb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma 02.55, började 14.20, d v s mer än 12 timmars arbetsdag/natt, göra hela tiden, tog tjugo minuters rast för att slänga i mig en hamburgare vid 21.30 ungefär, då hade jag inte ätit nånting på tio timmar. Fullt med hjortar, älgar å vildsvin på vägarna (men för färska å för stora för att äta). Dimma. Om någon klagar över sitt 9-5 jobb på kontor med fast månadslön, lunchrast och tillgång till toalett när man vill, gör inte det, ni vet inte hur bra ni har det.

Nedskriver detta för att ha om jag glömmer bort de dåliga dagarna när jag ska ta beslutet att sluta med skiten.

Å andra sidan har jag träffat en helvetes massa olika livsöden, på en dag så det räcker för livet. Sånt brett ursnitt av en befolkning man kan tänka sig. Från ung till gammal å från hög till låg. Till tåget, hotellet, eller akuten, eller flygplatsen, eller bara femti meter till affären. Dessutom lägg på det en italiensk familj, en snygg brunett från London å två tjecker, å en kvinna som skulle gå el Camino... Ändå lite intressant att snacka lite med alla typer, det skulle inte falla en in annars. Synd bara att man glömt allting i morgon. Natti.

Redigerad av Semmelman
  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma 02.55, började 14.20, d v s mer än 12 timmars arbetsdag/natt, göra hela tiden, tog tjugo minuters rast för att slänga i mig en hamburgare vid 21.30 ungefär, då hade jag inte ätit nånting på tio timmar. Fullt med hjortar, älgar å vildsvin på vägarna (men för färska å för stora för att äta). Dimma. Om någon klagar över sitt 9-5 jobb på kontor med fast månadslön, lunchrast och tillgång till toalett när man vill, gör inte det, ni vet inte hur bra ni har det.

Nedskriver detta för att ha om jag glömmer bort de dåliga dagarna när jag ska ta beslutet att sluta med skiten.

Å andra sidan har jag träffat en helvetes massa olika livsöden, på en dag så det räcker för livet. Sånt brett ursnitt av en befolkning man kan tänka sig. Från ung till gammal å från hög till låg. Till tåget, hotellet, eller akuten, eller flygplatsen, eller bara femti meter till affären. Dessutom lägg på det en italiensk familj, en snygg brunett från London å två tjecker, å en kvinna som skulle gå el Camino... Ändå lite intressant att snacka lite med alla typer, det skulle inte falla en in annars. Synd bara att man glömt allting i morgon. Natti.

+ 1 :respekt:

 

(Vardagshjälte :wub: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 1 från mig också. Taximan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 1 från mig också. Taximan.

Ja vardagshjältar behövs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon klagar över sitt 9-5 jobb på kontor med fast månadslön, lunchrast och tillgång till toalett när man vill, gör inte det, ni vet inte hur bra ni har det.

 

Men på mitt nya jobb är det ju för katten 28 meter till toaletten. På mitt gamla var det högst 10 meter. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där jag sitter i hallen har jag tre meter till toan. Tre meter till kaffebryggaren och tre meter till sängen. Man har ju ordnat för sig. :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där jag sitter i hallen har jag tre meter till toan. Tre meter till kaffebryggaren och tre meter till sängen. Man har ju ordnat för sig. :hihihi:

Kaffebryggaren är helt ointressant för mig. Hur långt har du till kylskåpet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kaffebryggaren är helt ointressant för mig. Hur långt har du till kylskåpet? :)

2,90 cm.

post-363-0-98094200-1461749159.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...