Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

E.hyemalis.jpg

 

Fångade vintergäck på bild idag. ^_^

Vilka jävla vinterdäck?

 

...tänkte jag.

 

Men blommor är ju också fint. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka jävla vinterdäck?

 

...tänkte jag.

 

Men blommor är ju också fint. :D

Jag har ingen bil. Kom att tänka på denna videon, två minuter in (men se hela klassikern för all del):

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just läst igenom drösen av inlägg om “eventet”... Inget som lockade direkt. Är det bara klockor och telefoner som gäller nu? Inga nya Mac-modeller el annat skoj.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just läst igenom drösen av inlägg om “eventet”... Inget som lockade direkt. Är det bara klockor och telefoner som gäller nu? Inga nya Mac-modeller el annat skoj.

Håller med till fullo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag blev glad att de släppte en iPhone i vettig storlek och inte fortsatte trenden med att tillverka dem i samma storlek som iPad mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Känns som att de satsar på mindre event oftare. Folk förväntar sig en massa grejer och så släpper de en lur och en förvuxen iPad. Man får ta deras event med en nypa salt nu för tiden. Ibland visar de något kul, ibland inte.

 

Men ibland känns förväntningarna lite väl höga. Folk blir djupt besvikna varje gång, som att man väntade sig att det skulle släppas en grej med integrerat solsystem plus kylskåp.

 

Apple verkar dessutom ha svårt att hålla saker hemliga inför sina event. Det som presenteras är sällan helt oväntat samtidigt som folk blir besvikna på att den där tv'n som "experterna" lovat att Apple skulle släppa inte alls kom.

 

Jag blir glad varje gång de släpper datorer. Inte för att datorerna i sig bjuder på några större nyheter utan för att Apple då visar att de fortfarande tillverkar datorer och hoppet om att de ska fortsätta med det får nytt liv.

Redigerad av Ollie Williams
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kolla mitt skattekonto, men den Skatteverket är inte tillgängligt, det är fler än jag som ville kolla tydligen :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir glad varje gång de släpper datorer. Inte för att datorerna i sig bjuder på några större nyheter utan för att Apple då visar att de fortfarande tillverkar datorer och hoppet om att de ska fortsätta med det får nytt liv.

Jag är tveksam. Det verkar vara viktigare med rätt armband till Watch än att jag ska kunna slänga i mer RAM i min dator eller byta hårddisk. Nya Apple efter Steve Jobs verkar vilja vara någon sorts elektronisk Cartier. Dvs tillverkare av dyra statushöjande tillbehör. Att det är viktigare med att det är en Apple än vad prylen verkligen presterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kolla mitt skattekonto, men den Skatteverket är inte tillgängligt, det är fler än jag som ville kolla tydligen :whistling:

 

Kom in igår å kunde se vad jag skulle få tillbaka. Idag kommer inte in. Att de inte delar in Sverige i fem delar som får access var sin första olika vecka. Som med sportloven typ.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kom in igår å kunde se vad jag skulle få tillbaka. Idag kommer inte in. Att de inte delar in Sverige i fem delar som får access var sin första olika vecka. Som med sportloven typ.

Jag förutsätter att du frivilligt tar sista veckan varje år. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra första veckorna i april får var sin fjärdedel av Sverige, sen har väl de flesta gjort det så då kan alla fortsätta fram till sista datum när det är. Kan man ett år börja från syd å nästa år från norr å nästa från öst å...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ut och skruvade upp/på brevlådan som vägverket körde ner förra veckan, bara för att konstatera att ngn kört ner en stolpe nu med. Är nog dags att ringa vägverket snart så dem får komma hit och fixa det. Kan dem inte sköta grusvägen ordentligt så folk köröote som dem vill, så får dem asfaltera min bit. Det handlar om 50-60meter. Skall gjuta en mursockel sen (el kanske först) så kan de lägga sin väg sen.

Det finns en på vägverket som är jättebra och trevlig :yeahbaby: ...och sen finns det han som är lite “ansvarig” för just vår väg på Svevia, och som är helt loss i skallen. Är många fasfel där. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu är både iPad iPod och Mac Pro uppdaterade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-64246-0-69498200-1458643949.png

Förklarar ju en hel del... :ThumbsUp:

Inte konstigt att så många går fria, om det Windows de använder. :hihihi:

 

Även varför rättegångar får skjutas upp, eller kanske tas om. ^_^

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ut och skruvade upp/på brevlådan som vägverket körde ner förra veckan, bara för att konstatera att ngn kört ner en stolpe nu med. Är nog dags att ringa vägverket snart så dem får komma hit och fixa det. Kan dem inte sköta grusvägen ordentligt så folk köröote som dem vill, så får dem asfaltera min bit. Det handlar om 50-60meter. Skall gjuta en mursockel sen (el kanske först) så kan de lägga sin väg sen.

 

Det finns en på vägverket som är jättebra och trevlig :yeahbaby: ...och sen finns det han som är lite “ansvarig” för just vår väg på Svevia, och som är helt loss i skallen. Är många fasfel där. :armskeptisk:

Det finns en galet rolig filmad skröna av Lars Molin om en mjölkpall som plogbilen systematiskt körde ner hela tiden. Tills de gjöt en stor betongklump och gömde den under pallen. Boff. Plogbil på sidan ut i terrängen. Jättekul! :hihihi: Filmen heter Midvinterduell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en galet rolig filmad skröna av Lars Molin om en mjölkpall som plogbilen systematiskt körde ner hela tiden. Tills de gjöt en stor betongklump och gömde den under pallen. Boff. Plogbil på sidan ut i terrängen. Jättekul! :hihihi: Filmen heter Midvinterduell.

:yeahbaby: Yep... Så har vi det på landet. En granne har en stor sten som ser ut som en runsten, typ... Helt platt, ≈ 2,5-3m hög och ngn meter bred. Den baxade han upp och har numer till brevlådan - just p g a snöplogen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag ge mig ut på en drygt tvåtimmars biltur, plus litet handlande på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom in igår å kunde se vad jag skulle få tillbaka. Idag kommer inte in. Att de inte delar in Sverige i fem delar som får access var sin första olika vecka. Som med sportloven typ.

Du verkar vara bönhörd! :D

 

post-28798-0-29090500-1458654809_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Då var det dags igen. Säljare från Mockfjärds kör på fel sida med sin Volvo och delar ut reklam om fönsterbyten och Axelman dundrar ut och skäller. Undrar om han vet vilken sida som ska vara in och vilken sida som ska vara ut när han monterar sina fönster när han inte vet vilken sida han ska köra på. Ringer huvudkontoret och klagar. Sickna nötter. Det är vuxna män som tycker att det inte gör så mycket.... det är ju bara....

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Då var det dags igen. Säljare från Mockfjärds kör på fel sida med sin Volvo och delar ut reklam om fönsterbyten och Axelman dundrar ut och skäller. Undrar om han vet vilken sida som ska vara in och vilken sida som ska vara ut när han monterar sina fönster när han inte vet vilken sida han ska köra på. Ringer huvudkontoret och klagar. Sickna nötter. Det är vuxna män som tycker att det inte gör så mycket.... det är ju bara....

Passa dig för att bråka med de där. Har du aldrig hört talas om Mockfjärdsrevolvern? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna där nisselassar ska veta att de lever. Vi är hårda här i stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner till bilen lite snabbt och skulle hämta en grejj… Attans var råkallt det var ute. Så där rått och otrevligt. :glare:

 

Strax lite käk... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi går mot ljuset..

post-113-0-93072900-1458722015_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...