Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skatteverket verkar ha en massa trassel... :rolleyes:

Haha...

 

“Mina sidor öppnar åter 30 Mars”

 

Det var ju veckans friskrivning. Vilket år. 2016, 2017, 2116? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...

 

“Mina sidor öppnar åter 30 Mars”

 

Det var ju veckans friskrivning. Vilket år. 2016, 2017, 2116? :D

Jag såg en gång en programvarutillverkare som proklamerade att nästa version släpps den 30:e februari. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg en gång en programvarutillverkare som proklamerade att nästa version släpps den 30:e februari. :totaltgalen:

[+] :lol: Ja, det är att se till att man får gott om tid på sig att bli klar. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte tagit den där sista chokladmuffinen... Blev nästan lite så man mår illa. På macken har de fika för 25,-. Ofta kaffe och kanelbulle, el wienerbröd, el som idag en munk. Brevid låg några påsar med gårdagens bröd, så 2x wienerbröd och 2x stora chokladmuffins upp på det. Jaja, man lär i a f stå sig ett tag på det. :yeahbaby:

 

SKall försöka hinna med att tvätta lite idag, och en sväng in till stan sen, om det hinns med. :crossfingers: Skall låta “frukosten” sjunka ner lite först bara, och ett par xtra kaffe på det - sen så... :kaffe:

Vad hände ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärper min uppmärksamhet ute i trafiken..

 

post-113-0-16903600-1458814905_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här väller det in en hord med små påskkärringar!

-Vi kände att det luktade godis, tjoade det i bakgrunden här.

Sickna sötisar! :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på att torktumlaren skall gå klart... Det blev inte riktigt torrt det sista (det jag skall ha på mig). Det andra hänger på tork i stället.

Varin till stan en sväng. Fick väl lite handlat. Men att det är röda dagar imorgon och även på Måndag hade jag helt missat. Hade man tänkt på det hade man nog handlat lite annorlunda s a s. Jaja, det skall väl räcka över helgen i a f. :crossfingers:

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu laddar vi för Turkiet Sverige kl 19.45 i 4an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll på att bli tokig för styrplattan har betett sig väldigt konstigt och nu sist gick det inte att dubbeldutta på något för att flytta på det.
Jag hittade lyckligtvis det här till slut. Suck! :stjarnsmall:

 

post-5952-0-14822600-1458846053_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt på forumet. Undrar varför. Det går snabbare med Firefox än med Chrome. Nähä, det "lossnade" i Chrome också...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman ser ljuset i tunneln. Leksand gick å vann över MODO!! :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman ser ljuset i tunneln. Leksand gick å vann över MODO!! :galetglad:

Ja, det var väl inte väntat, sett till de senaste två matcherna. Grattis! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går snabbare med Firefox

Ja, alltid. B)m.gif

 

Ett vardagsfenomen s a s. :ThumbsUp:

 

 

 

post-64246-0-47033700-1458880749_thumb.jpg

 

 

 

Axelman ser ljuset i tunneln. Leksand gick å vann över MODO!! :galetglad:

[+] En underbar seger. lif.gif#krigare. Det låg i luften. 1'a matchen var ju katastrofal. Synd att de inte kunde vinna hemma sen. Men med denna bortavinst kan det bli utjämnat i nästa match som spela i Leksand. Klacken lär bjuda på xtra många dB.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade MacPorts för ett tag sen. Visst, den är bra på sitt sätt, men “it s*x pretty bad” också. Blir ju så när allt är normanpassat för alla andra portar och olika beroenden av varandra. Tanken var ju att ha ports för att det skulle bli enklare att updatera olika saker jag innan hade installerat själv (sen när jag inte har OS X som förvalt OS). Åker ändå på att ha vissa saker egenkompilerade - bara för att t ex olika program är beroende av den openssl-versione och som är kompilerad untan nossl2 nossl3, vilket jag vill ha med. Och då går det inte. Gaah! :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

 

[+] En underbar seger. lif.gif#krigare. Det låg i luften. 1'a matchen var ju katastrofal. Synd att de inte kunde vinna hemma sen. Men med denna bortavinst kan det bli utjämnat i nästa match som spela i Leksand. Klacken lär bjuda på xtra många dB.

Dramat är psykologiskt perfekt så långt. Modo hade känslan av överlägsenhet. Men nu bröt leksand trenden och har hemmamatch! Siffrorna är jobbiga för Modo fast de leder med 2-1 i matcher. Först vann Modo skrällseger, sen vann Modo med lagom. Nu vann leksand. Fortsätter det så här kommer Lif att spöa Modo med tvåsiffrigt den femte matchen. Rent statistiskt alltså. Leksand har förbättrat sig hela tiden. Vad talar nu för Modo? ;)

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltid. B)m.gif

 

Ett vardagsfenomen s a s. :ThumbsUp:

 

 

...

Statistik:

 

I juli 2009 hade Firefox 47,9 procent av marknaden medan Chrome bara hade 6,5 procent.

 

I februari i år hade Firefox 18,6 procent av marknaden medan Chrome har hela 69 procent.

 

Och trenden är tydlig över tid... Chrome is winning... :P

 

Världen måste vara tokig men räven får allt stoppa svansen mellan benen... :whistling: (Fast jag använder ju räven på mobilen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistik:

 

I juli 2009 hade Firefox 47,9 procent av marknaden medan Chrome bara hade 6,5 procent.

 

I februari i år hade Firefox 18,6 procent av marknaden medan Chrome har hela 69 procent.

 

Och trenden är tydlig över tid... Chrome is winning... :P

 

Världen måste vara tokig men räven får allt stoppa svansen mellan benen... :whistling: (Fast jag använder ju räven på mobilen).

Ok, så Ahlgrensbilar är den snabbaste bilen eftersom den säljs i flest antal. Då vet vi. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så Ahlgrensbilar är den snabbaste bilen eftersom den säljs i flest antal. Då vet vi. :)

Jag har inte skrivit något om snabbast... Avseende vad, förresten? Snabbast att ta över webbsurfarmarknaden? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

2009 var väl Chrome så nytt att många inte kände till det? Kan ju tilläggas att Chrome nuförtiden följer med som bloatware lite här och där. Men visst, det är ju också ett sätt att plocka marknadsandelar... Chrome är väl också standard i alla Android enheter? Man ska nog vara försiktig med att tolka de där siffrorna som ett mått på hur bra webbläsarna är, eller ens hur populära de är om man inte vet hur många som aktivt valt en viss webbläsare.

 

Blir även lite tveksam till att Firefox och Chrome tillsammans skulle stå för 18,6 + 69 = 87,6% av marknaden. Det innebär att Explorer, Edge, Safari med fler delar på bara 12,4 %. Men visst, så kanske det är. Ska vi då göra tolkningen att Safari oändligt mycket sämre än både Firefox och Chrome?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2009 var väl Chrome så nytt att många inte kände till det? Kan ju tilläggas att Chrome nuförtiden följer med som bloatware lite här och där. Men visst, det är ju också ett sätt att plocka marknadsandelar... Chrome är väl också standard i alla Android enheter? Man ska nog vara försiktig med att tolka de där siffrorna som ett mått på hur bra webbläsarna är, eller ens hur populära de är om man inte vet hur många som aktivt valt en viss webbläsare.

 

Blir även lite tveksam till att Firefox och Chrome tillsammans skulle stå för 18,6 + 69 = 87,6% av marknaden. Det innebär att Explorer, Edge, Safari med fler delar på bara 12,4 %. Men visst, så kanske det är. Ska vi då göra tolkningen att Safari oändligt mycket sämre än både Firefox och Chrome?

Jag har inte skrivit något om bättre eller sämre heller... Bara angivit statistik på området. Loggarna avser med vilken typ av webbläsare den aktuella sidan har fått besök av = de används.

 

Det var det jag svarade på i a f. :)

 

attachicon.gifsnabb_snabbare_firefox.png

Japp. Och jag skrev om något helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...