Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kan ju tilläggas att Chrome nuförtiden följer med som bloatware lite här och där. Men visst, det är ju också ett sätt att plocka marknadsandelar... Chrome är väl också standard i alla Android enheter? Man ska nog vara försiktig med att tolka de där siffrorna som ett mått på hur bra webbläsarna är, ...

 

// ... //

 

Ska vi då göra tolkningen att Safari oändligt mycket sämre än både Firefox och Chrome?

[+] Ja, exakt - lite samma som vi alltid rackade ner på Intenet Explorer, till varför deras andel var så stor. Och alla PCJesusar stod och hoppade i takt och tyckte den måste vara var bäst eftersom den är (var) störst. (och med det menar jag såklart inte att Chrome är en dålig webläsare)

 

Som sagt... Ahlgrens bilar är en riktigt bra bil. “Ahlgrens is winning”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag skrev inget om bäst, sämst, snabbast, et cetera... Men det är väl frestande att dra sådana slutsatser. Finns det ens något objektivt sätt att jämföra sådant? Blir det inte äpplen och päron? Ungefär som att en supersportbil är den snabbaste bilen på gatan. Jaha, men hur ska jag få in barnvagnen, då? Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petimätern låter hälsa att glad påsk önskar man möjligtvis från påskaftonskvällen och framåt. Påsken börjar inte förrän då. Stilla veckans dagar är sorgliga. Om man nu tror på sådant. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petimätern låter hälsa att glad påsk önskar man möjligtvis från påskaftonskvällen och framåt. Påsken börjar inte förrän då. Stilla veckans dagar är sorgliga. Om man nu tror på sådant. :nerd:

bra då vet vi det! tråden är uppdaterad så nu är den lätt att hitta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bättre på 50-talet :D

post-113-0-67772900-1458903500_thumb.jpg

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

påsken ?

Ja, allt var stängt, och inget internet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag har inte skrivit något om bättre eller sämre heller... Bara angivit statistik på området. Loggarna avser med vilken typ av webbläsare den aktuella sidan har fått besök av = de används.

 

Och jag har inte skrivit att du skrivit något om bättre eller sämre... Bara funderat över statistiken på området.

 

Det roliga med "jag har aldrig skrivit att..." leken är att alla kan vara med och leka den. :D

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petimätern låter hälsa att glad påsk önskar man möjligtvis från påskaftonskvällen och framåt. Påsken börjar inte förrän då. Stilla veckans dagar är sorgliga. Om man nu tror på sådant. :nerd:

Funderade på det där i veckan och kom fram till att man antingen hälsar glad påsk i förebyggande syfte eller helt enkelt firar att Jesus dödades.

 

Ja, allt var stängt, och inget internet!

Stängdes internet av under påsken på 50-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på det där i veckan och kom fram till att man ... hälsar glad påsk i förebyggande syfte ...

Det var en ytterst välvillig tolkning. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag har inte skrivit att du skrivit något om bättre eller sämre... Bara funderat över statistiken på området. ...

Det vågar jag mig inte på. Jag konstaterar bara det statistiken visar: Vilka webbläsare som används och i vilken utsträckning de används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en ytterst välvillig tolkning. ^_^

Jag anser det vara den mest sympatiska av mina tolkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det vågar jag mig inte på. Jag konstaterar bara det statistiken visar: Vilka webbläsare som används och i vilken utsträckning de används.

Din ovilja att fundera över statistiken kanske du kunde förmedlat lite tydligare... :hihihi:

 

Statistik:

 

I juli 2009 hade Firefox 47,9 procent av marknaden medan Chrome bara hade 6,5 procent.

 

I februari i år hade Firefox 18,6 procent av marknaden medan Chrome har hela 69 procent.

 

Och trenden är tydlig över tid... Chrome is winning... :P

 

Världen måste vara tokig men räven får allt stoppa svansen mellan benen... :whistling: (Fast jag använder ju räven på mobilen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bättre på 50-talet :D

post-113-0-67772900-1458903500_thumb.jpg

Gamla svart/vita bilder är fina, och roliga att fixa med. Gjorde en liten snabbstädning av den. :crossfingers:

 

post-64246-0-68620300-1458912202_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din ovilja att fundera över statistiken kanske du kunde förmedlat lite tydligare... :hihihi:

Äsch, jag är i sak neutral, men formmässigt ville jag bara retas lite med iEricF, eftersom han retades med mig... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Äsch, jag är i sak neutral, men formmässigt ville jag bara retas lite med iEricF, eftersom han retades med mig... :P

 

Men du tog inte i beaktande att det finns fler som i sak är neutrala men formmässigt vill retas... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du tog inte i beaktande att det finns fler som i sak är neutrala men formmässigt vill retas... :P

Nej, det missade jag helt! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevlig resa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland blir det fel och naturen gör som den vill. Måste kännas väldigt bra efteråt att ha räddat många liv med sin skicklighet. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den siste piloten var djävligt skicklig. Flyger jag gärna med.

Om jag minns rätt så visste de att noshjulet hade fastnat på tvären och försökte fixa det uppe i luften samtidigt som de körde slut på bränslet. Maskinens flyger än idag (det där hände 2005), misstänker att en sämre landning hade inneburit en skrotad maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt så visste de att noshjulet hade fastnat på tvären och försökte fixa det uppe i luften samtidigt som de körde slut på bränslet. Maskinens flyger än idag (det där hände 2005), misstänker att en sämre landning hade inneburit en skrotad maskin.

Ja, planet ser ut att vara filmat avsiktligt från en helikopter eller annat flygplan. Så allt var nog så planerat det kunde vara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag har sett ett antal sådana videos, ofta följda om kommentarer om hur skickliga piloterna är.

 

Jag funderar på hur man kan veta det utan att själv ha ett hum om hur svårt det är att spaka ett trafikflygplan. Hur bedömer man som lekman en sådan insats korrekt? Hur vet man att piloterna inte gjort bort sig monumentalt för att hamna i en situation som de sedan med nöd och näppe räddar och blir hyllade för på Youtube. En och annan sidovindslandning ser rätt hårig ut med plan som vinglar hit och dit, säkert ingen höjdare för passagerarna och av bara en film är det svårt att avgöra om det var nära att något gick illa. Fundera över de här två alternativen:

 

1) Det ser värre ut än det egentligen var och allt var långt innanför säkerhetsramarna utan att ställa extrema krav på piloterna.

 

2) Det var rätt jävla nära ögat och piloterna, skickliga eller med hjälp av tur, räddade situationen.

 

Tänk lite mer på alternativ nummer två och fundera över vad ni önskar av piloterna ni åker med; skickligheten att göra något sådant eller omdöme som hindrar att man hamnar där. Jag föredrar det senare, även om man givetvis kan råka ut för problem ändå. Det finns flera andra egenskaper jag utöver omdöme värderar högt.

 

Gärna i kombination med ett flygbolag som inte hänger piloterna om de väntar ut oväder eller går till en annan flygplats för att slippa detsamma eller för att de rapporterar brister.

 

(Jag åker inte jättemycket med Ryan Air eller det bolag som kommit att kallas Ryan Air i lusekofte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...