Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

god middag på er !

 

vi hoppas slippa snö idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips till den som funderar på camping i det mindre formatet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets klantigaste phishing eller vad det är, hamnade i min inkorg idag..

 

post-113-0-10939200-1458749136_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dymmelonsdag idag kom jag ihåg, påmindes av fullmånen

 

http://www.påsk.org/dymmelonsdag

Mja, man slog före reformationen på kyrkklockorna med träkäppar, dymlar. Sedan dess ringer man som vanligt. I katolska kyrkor kan handklockor numera ersättas av träskallror. De ringer inte i kyrkklockor. Stilla veckan, denna vecka, kallas också dymmelveckan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar nyheterna och bedrövas över attentatet i Bryssel. Fega djävlar som spränger oskyldiga män, kvinnor och barn! :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar nyheterna och bedrövas över attentatet i Bryssel. Fega djävlar som spränger oskyldiga män, kvinnor och barn! :bla:

Visst är det vidrigt, men det krävs nog ganska mycket mod att spränga sig själv i luften. Det var dock en som smet när hans bomb inte smällde. Vi får hoppas att han inte har någon backup-plan... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dock en som smet när hans bomb inte smällde. Vi får hoppas att han inte har någon backup-plan... :unsure:

Han kanske fegade ur och smet utan att försöka spränga?

Som sagt, låt oss hoppas att han inte har någon plan B. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det vidrigt, men det krävs nog ganska mycket mod att spränga sig själv i luften. Det var dock en som smet när hans bomb inte smällde. Vi får hoppas att han inte har någon backup-plan... :unsure:

Det som de sysslar med är själva definitionen på feghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inom alla religioner har det alltid funnits fanatiker som spridit död och elände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner till bilen lite snabbt och skulle hämta en grejj… Attans var råkallt det var ute. Så där rått och otrevligt. :glare:

 

Strax lite käk... :kaffe:

Varmare mitt på dagen då?

 

+4 här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ronny. Idag är det mest sol och rätt milt. Ska väl ta en liten promenad.

Det låter bra

 

Själv blir det en tur till Jönköping i påskhelgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa dig för att bråka med de där. Har du aldrig hört talas om Mockfjärdsrevolvern? :hihihi:

Var det mordvapnet på Olof Palme ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske fegade ur och smet utan att försöka spränga?

Som sagt, låt oss hoppas att han inte har någon plan B. :)

 

Det som de sysslar med är själva definitionen på feghet.

Vi vet inte vad som hände, men så här mycket vet jag: man ska aldrig underskatta motståndare som är potentiellt livsfarliga. Jag har personligen inga bekymmer med att erkänna en fiende som modig och i nästa sekund skjuta ned honom på fläcken, innan hen hinner spränga sig själv och andra i luften. Jag försöker hålla isär sådant, just för att inte underskatta fienden. Men alla får känna och tycka vad de vill.

 

Det låter bra

 

Själv blir det en tur till Jönköping i påskhelgen

Jaså, minsann? Det är ju nästan mina trakter. Det ska bli hyfsat väder i påsk, vi får hoppas det blir så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jaså, minsann? Det är ju nästan mina trakter. Det ska bli hyfsat väder i påsk, vi får hoppas det blir så.

Vad kul musical om Jesu liv

 

Huvudrollsinnehavare i rollen som Jesus är Joel Börjesson. Joel har en gedigen meritlista och har bl.a. arbetat ihop med Carola, Patrik Isaksson, Svante Thuresson, Jill Johnsson och Robert Wells.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på att macken skall öppna så man får åka och köpa lite frukostprylar... Orkade inte fixa med det igår. Sen blir det nog att fixa med lite papper och sånt idag.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

Vi vet inte vad som hände, men så här mycket vet jag: man ska aldrig underskatta motståndare som är potentiellt livsfarliga. Jag har personligen inga bekymmer med att erkänna en fiende som modig och i nästa sekund skjuta ned honom på fläcken, innan hen hinner spränga sig själv och andra i luften. Jag försöker hålla isär sådant, just för att inte underskatta fienden. Men alla får känna och tycka vad de vill.

 

Jaså, minsann? Det är ju nästan mina trakter. Det ska bli hyfsat väder i påsk, vi får hoppas det blir så.

Att kalla någon feg innebär inte att de inte är livsfarliga. Visst krävs det ett slags "mod" att spränga sig själv. Men det är inte poängen. Det är vem man ger sig på och sättet man gör det på. Som att sparka ner en pensionär. Fast gånger 10.000. Det är bara avskyvärt. Och fegt.

...

Den som har sant mod står kvar och gör gott. Bygger på relationer och samhället. Det är otacksamt och syns knappt förrän man blir många. Men då får det effekt. Att spränga och skapa skräck är fegisens utväg.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ≈ 2°C igår morse. Nu är det -7°C. :bla:

Vi ser glatt fram emot fler ögonblicksbilder av vädret från mitt i natten. :)

 

Att kalla någon feg innebär inte att de inte är livsfarliga. Visst krävs det ett slags "mod" att spränga sig själv. Men det är inte poängen. Det är vem man ger sig på och sättet man gör det på. Som att sparka ner en pensionär. Fast gånger 10.000. Det är bara avskyvärt. Och fegt.

...

Den som har sant mod står kvar och gör gott. Bygger på relationer och samhället. Det är otacksamt och syns knappt förrän man blir många. Men då får det effekt. Att spränga och skapa skräck är fegisens utväg.

Som jag skrev, man får tycka olika. Själv lägger jag inga normativa värden i begrepp som mod och feghet. Men jag gör det vad gäller motiven bakom handlingar som kräver mod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte tagit den där sista chokladmuffinen... Blev nästan lite så man mår illa. På macken har de fika för 25,-. Ofta kaffe och kanelbulle, el wienerbröd, el som idag en munk. Brevid låg några påsar med gårdagens bröd, så 2x wienerbröd och 2x stora chokladmuffins upp på det. Jaja, man lär i a f stå sig ett tag på det. :yeahbaby:

 

SKall försöka hinna med att tvätta lite idag, och en sväng in till stan sen, om det hinns med. :crossfingers: Skall låta “frukosten” sjunka ner lite först bara, och ett par xtra kaffe på det - sen så... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...