Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Inget oroligt... Bara glädje. :ThumbsUp:

Ja idag skiner solen

 

bara glädje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmt på rester sen igår. Köttfärssås som jag lagade till middag. Välkryddad med ett brett smakspektra. Till lunch förbättrat med lite Deathsås. Något värre än Tabasco.... :kissing: Just nu pärlar svetten i pannan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att kolla. Senaste modellen har upp till 9 timmars "wireless web" och årsmodell 2012 hade 7 timmar. Men den nya är ju tunnare än min.

Om jag tittade på rätt modeller (15" på wikipedia) så hade årsmodell 2012 77,5 Wh och de senaste 99,5 Wh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att det är dags att ta ut hojen nu i vårvärmen som är på gång. Jag stör mig lite på hur dåligt batterier fortfarande än idag fungerar och har precis laddat batteriet till hojen som var helt tom på energi.

Någon sa till mig att det beror mest på att det dras tjuvström och att jag därför bör koppla ur batteriet innan jag ställer in hojen för vintern. Kan det vara så? Det låter inte helt dumt i mina öron och tänker göra precis så till nästa vinter.

 

post-5952-0-17752900-1458127508_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tittade på rätt modeller (15" på wikipedia) så hade årsmodell 2012 77,5 Wh och de senaste 99,5 Wh.

Hela tiden även om jag inte gör något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det känns som att det är dags att ta ut hojen nu i vårvärmen som är på gång. Jag stör mig lite på hur dåligt batterier fortfarande än idag fungerar och har precis laddat batteriet till hojen som var helt tom på energi.

Någon sa till mig att det beror mest på att det dras tjuvström och att jag därför bör koppla ur batteriet innan jag ställer in hojen för vintern. Kan det vara så? Det låter inte helt dumt i mina öron och tänker göra precis så till nästa vinter.

 

attachicon.gifladdat.jpg

Hur hojar har det vet jag inte men i en modern bil går det alltid lite ström. Det varierar från bilmodell till bilmodell så klart. Men över tid dras strömmen ut ur batteriet. Sen tappar batteriet laddningen även om den står oinkopplad.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela tiden även om jag inte gör något?

Ja, det är det fina med Apple. Konstant batterinivå innebär att du aldrig behöver ladda batterierna så länge du aldrig konsumerar mer än totalt 77,5/99,5 W. Jag har för övrigt hört att samma teknik ska komma i iPhone 13Q, men har lovat att inte berätta det för någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att det är dags att ta ut hojen nu i vårvärmen som är på gång. Jag stör mig lite på hur dåligt batterier fortfarande än idag fungerar och har precis laddat batteriet till hojen som var helt tom på energi.

Någon sa till mig att det beror mest på att det dras tjuvström och att jag därför bör koppla ur batteriet innan jag ställer in hojen för vintern. Kan det vara så? Det låter inte helt dumt i mina öron och tänker göra precis så till nästa vinter.

 

attachicon.gifladdat.jpg

För bilbatterier, som är av samma typ, gäller att man helst ska underhållsladda dem när bilen inte används under en längre period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är det fina med Apple. Konstant batterinivå innebär att du aldrig behöver ladda batterierna så länge du aldrig konsumerar mer än totalt 77,5/99,5 W. Jag har för övrigt hört att samma teknik ska komma i iPhone 13Q, men har lovat att inte berätta det för någon.

Det där tror jag inte på. Är datorn på men inte aktiv drar den ju mycket mindre ström än om man tex redigerar film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För bilbatterier, som är av samma typ, gäller att man helst ska underhållsladda dem när bilen inte används under en längre period.

 

Min bror som är mekaniker sa precis samma sak. Eller att koppla ur batteriet.

 

Hur hojar har det vet jag inte men i en modern bil går det alltid lite ström. Det varierar från bilmodell till bilmodell så klart. Men över tid dras strömmen ut ur batteriet. Sen tappar batteriet laddningen även om den står oinkopplad.

Fast mycket mindre urkopplad från hojen. Så så får det bli nästa gång Kung Bore knackar på dörren.

 

Hojen startade med några mindre protester efter kanske 20 sekunder.

Startmotorn gick för fullt vilket skvallrar om ett nu välladdat batteri.

Nu blir det många sköna månader med åkande!

Den är i akut behov av tvätt och jag tänker ta det när temperaturen ute når tvåsiffrigt vilket är om bara några dagar. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Min bror som är mekaniker sa precis samma sak. Eller att koppla ur batteriet.

 

Fast mycket mindre urkopplad från hojen. Så så får det bli nästa gång Kung Bore knackar på dörren.

 

Hojen startade med några mindre protester efter kanske 20 sekunder.

Startmotorn gick för fullt vilket skvallrar om ett nu välladdat batteri.

Nu blir det många sköna månader med åkande!

Den är i akut behov av tvätt och jag tänker ta det när temperaturen ute når tvåsiffrigt vilket är om bara några dagar. :galetglad:

Kul för dig! Hoppas det blir många bekymmersfria mil och att alla bildrullar ser dig i tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där tror jag inte på. Är datorn på men inte aktiv drar den ju mycket mindre ström än om man tex redigerar film.

Det handlar om vilket film man redigerar. Turinhästen är det ju ingen aktivitet i, så då drar den ingen ström alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No no Jim fick repetera ABBA idag och det passar honom bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat med ett cert till en sida ikväll… Första certet med Let's Encrypt. :ThumbsUp: Var smidigt riktigt bra, fast det var lite pill eftersom det var rätt många subdomäner som skulle med in på samma cert. Hittade ett skript man kunde köra (offline), istället för att installera hela deras paket. :yeahbaby:

Man kan ju kolla sina sido hur certet är på SSLLabs sida. När jag hade gjort certet... värde var bra men man fick graderingen F. P g a senaste buggen. Nu verkar de ha fixat det, på antingen webhotellet eller i testet. A+ blev det nu. :yeahbaby: Fixade även till HSTS med. Så nu kan man sova gott. :)

 

post-64246-0-68060600-1458201177_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista dagen med vårsol idag sedan får man vänta till påsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gör du fel

Jag följer anvisningarna som angavs i Fråga doktorn. Om det är fel vete tusan, jag är ingen sjukgymnast, men man hoppas väl att han vet vad han pratar om. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag köpa ostakrokar och snask! :deppig:

Jag besinnade mig i sista minuten! Inget snask, bara mycket mörk choklad, som lär vara hälsosamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket mörk choklad,

Mycket mörk som i 85%?

 

Eller mycket choklad som i kilovis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej och nej.

OK, vad köpte du då egentligen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, vad köpte du då egentligen? :)

IMG-954881815.jpg

 

Två sådana här. Jag köpte två för 29,90 för då får man 9,90 i rabatt. 20 spänn för 200 gram mörk choklad är ett bra pris sett till min lilla butik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...