Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Varför bor du inte i tropikerna? :)

Min förra arbetsgivare hade kontor i Singapore. Ibland snackade jag med en engelsman där, som flyttade dit för nio år sedan. Har frågade alltid hur vädret var och sa hur mycket han längtade efter årstider. Han hade blivit himla less på 30 grader varmt precis hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tankar man ner från UR Play?

Försökte ta ner det som Mac World hade en artikel om Pirate Player. men det går inte att ta ner, eller sågör jag fel.

 

Vår biodlarförening vill gärna ha ner två fina filmer från BBC som är svensktextade.

 

http://urplay.se/program/192271-makalosa-bin-honung

 

Nu har de PC i föreningen, men det spelar väl ingen roll om man lagt det på en sticka

Pirateplayer verkar inte utvecklas längre, och funkar inte med UR Play längre. Du kan kolla i denna långa tråd om det finns en lösning. Ibland funderar jag på att kolla det själv för eget behov, men orkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förra arbetsgivare hade kontor i Singapore. Ibland snackade jag med en engelsman där, som flyttade dit för nio år sedan. Har frågade alltid hur vädret var och sa hur mycket han längtade efter årstider. Han hade blivit himla less på 30 grader varmt precis hela tiden.

När det blir xtra varmt och man börjar känna av värmen... då kan man alltid ställa det mot det motsatta. +30°C el -30°C. Ett enkelt val. :ThumbsUp:

 

Fördelen med sommaren än att man kan ju alltid svalka sig på ett enkelt sätt. En kall dusch, el in i skuggan. Brukar ha ≈ 23°C i stora rummet nere, där TV'n står. En alldeles lagom innetemp (året runt). Precis sådär lagom att man kan gå i T-shirt utan att man fryser el tycker det är kallt. :crossfingers:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det blir xtra varmt och man börjar känna av värmen... då kan man alltid ställa det mot det motsatta. +30°C el -30°C. Ett enkelt val. :ThumbsUp:

 

Nu jämför du äpplen och päron här.

Enligt engelsmannen i Singapore är årsmedeltemperaturen cirka 30 grader.

Årsmedeltemperaturen är inte -30 i Sverige (och knappast någon annanstans heller.

 

När upplevde du senast -30 grader där du bor? Och hur länge varade det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och letat lite filer, som jag hittat en del. Men de får jag gå igenom bättre imorgon. Bustrött nu. Ögonen går både i kors och i cirklar. x_wtf.png Blir nog kudden en stund. Tveksamt att man håller sig vaken under hockeyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu jämför du äpplen och päron här.

Enligt engelsmannen i Singapore är årsmedeltemperaturen cirka 30 grader.

Årsmedeltemperaturen är inte -30 i Sverige (och knappast någon annanstans heller.

 

När upplevde du senast -30 grader där du bor? Och hur länge varade det i så fall?

Minus 30... Nja det är nog svårt. 28-29 minus har vi haft här. Och eftersom man vet hur det känns så.

 

Gjorde väl ingen jämförelse så, mer än att det är ett bra sätt att tänka - om man tycker det blir för varmt på sommaren. Är det 30°C så kan man ju alltid jmf om man skulle hellre vilja ha -30°C s a s. Så det var mer sett till Sverige/Sverige, än Sverige/Singapore. :)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förmodligen iPhoneägare nu.

Fick en överta en iPhone 4 av mellangrabben idag.

Han har varit hos 3 och låst upp den. Skamlöst att ta 350 spänn för att låsa upp!

 

Kunde dock inte aktivera den.

Kan bero på att jag inte satt i SIM-kortet, mitt som sitter i en Doro var för stort. (Gick inte att göra mindre)

Får ta mig till Telia och se om de kan hjälpa mig med ett nytt SIM-kort. (Kontantkort)

 

Sen får man hoppas att det inte ska krångla med aktiveringen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det här vara nåt? Lite xtra påskpyssel. :)

attachicon.gifHow_to_cut_Mini_and_Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

Nä, det vågar jag inte, törs inte sabba det kortet :cry:

Går det sönder så har jag ingen telefon.

 

Får ge mig till tåls till nästa vecka.

Kanske ska ta med mig min MacBookAir också, så man kan testa i butiken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har nu ett något modernare (och avsevärt mer avancerat) moderkort med betydligt snabbare processor. Men inget bra chassi. Kanske ska skaffa ett bra chassi och sätta ihop en bra (bättre) miditower. Det "bra" chassit är för litet. Så får det nog bli, på sikt. Kanske när Ubuntu 16.04 LTS kommer. ^_^

 

post-28798-0-33040600-1459019838_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har nu ett något modernare (och avsevärt mer avancerat) moderkort med betydligt snabbare processor. Men inget bra chassi. Kanske ska skaffa ett bra chassi och sätta ihop en bra (bättre) miditower. Det "bra" chassit är för litet. Så får det nog bli, på sikt. Kanske när Ubuntu 16.04 LTS kommer. ^_^

 

attachicon.gifcpu.png

Fast de klår inte min lilla mini... :P

 

post-28798-0-66566900-1459022355_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför står det inte hur fort polisen klockade kvastarna?

Aprilskämt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det vågar jag inte, törs inte sabba det kortet :cry:

Går det sönder så har jag ingen telefon.

 

Får ge mig till tåls till nästa vecka.

Kanske ska ta med mig min MacBookAir också, så man kan testa i butiken..

Ja, det är ju lite vanskligt. Tänkte mest om du ändå måste be att få ett nytt/annat SIMkort att Telia - att man kanske kunde testa och klippa lite. :) Fast jag kom på nu att du kan ju köra på med Doro'n fram tills dess. Är väl lite dumt att chansa då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har nu ett något modernare (och avsevärt mer avancerat) moderkort med betydligt snabbare processor. Men inget bra chassi. Kanske ska skaffa ett bra chassi och sätta ihop en bra (bättre) miditower. Det "bra" chassit är för litet. Så får det nog bli, på sikt. Kanske när Ubuntu 16.04 LTS kommer. ^_^

 

attachicon.gifcpu.png

Trevligt... Är det ATX el mATX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är detta moderkortet. Ett ATX. Har du tips om chassi? Funderade på detta.

Inte på rak arm, men om man ser nåt snyggt bra kan man ju hojta till. :) Antar att det skall vara så litet som möjligt och bra pris? Eller FullTower? B)

 

Hade det varit ett mATX hade jag rekommenderat det jag köpte nu »». Är supernöjd med det. Lite tight kanske, och jag är glad att jag skaffade en modulär PSU. Men chassit är värt de xtra kronorna det kostade (≈ 1.590,-). Riktigt stabilt och bra kvalitét, trots att det är rätt nätt.

 

Däremot kan jag rekommendera en PSU som var riktigt bra (inte modulär).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3125871 Köpte varsin sån (Webhallen*) till brorsbarnens datorer. Den har aktiv kylning, så fläkten går bara när den behövs. Har ännu inte hört den starta. Och 500W klarar man sig långt på.

 

* Det står ej i lager, men det var bara att beställa så kom dem efter 4-5 dagar. Köpte en i taget. Var rött kryss båda gångerna.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på rak arm, men om man ser nåt snyggt bra kan man ju hojta till. :) Antar att det skall vara så litet som möjligt och bra pris? Eller FullTower? B)

 

Hade det varit ett mATX hade jag rekommenderat det jag köpte nu »». Är supernöjd med det. Lite tight kanske, och jag är glad att jag skaffade en modulär PSU. Men chassit är värt de xtra kronorna det kostade (≈ 1.590,-). Riktigt stabilt och bra kvalitét, trots att det är rätt nätt.

 

Däremot kan jag rekommendera en PSU som var riktigt bra (inte modulär).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3125871 Köpte varsin sån (Webhallen) till brorsbarnens datorer. Den har aktiv kylning, så fläkten går bara när den behövs. Har ännu inte hört den starta. Och 500W klarar man sig långt på.

Jag har alla delar som jag behöver, inklusive PSU. Klart man kan lägga till mer RAM och en SSD, men det går bra ändå. Den jag länkade till är bra och smidig. Jag har utrymmet på golvet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alla delar som jag behöver, inklusive PSU. Klart man kan lägga till mer RAM och en SSD, men det går bra ändå. Den jag länkade till är bra och smidig. Jag har utrymmet på golvet. ^_^

Ja, dem och bra och snygga. :crossfingers:

 

Golvet? :shifty:Desktop Floortop computer ^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är detta moderkortet. Ett ATX. Har du tips om chassi? Funderade på detta.

Jag har en R4 från Fractal Design sedan några år tillbaks. Inte exakt samma som det du tittar på men ganska nära och jag är nöjd hittills.

 

https://www.inet.se/produkt/6909739/fractal-design-define-r4-svart#specs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på Daniel Negreanu på Twitch.

Har alltid varit en dröm att bli professionell pokerspelare men har totalt fel psyke för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, det är storebror, typ. Den jag länkar till är lite mindre.

Låter vettigt. Mitt är väldigt stort och rymligt. Jag valde det eftersom jag byggde en speldator och ville ha alla möjligheter till att bygga ut med stora grafikkort, fläktar mm. Men för de flesta, inklusive mig själv egentligen, räcker det nog med mindre.

 

Men kvalitet och funktioner är jag nöjd med till det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I eftermiddag åker jag hem igen

Fredag regn lördag sol och nu också sol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är detta moderkortet. Ett ATX. Har du tips om chassi? Funderade på detta.

Kom på att jag i samma dator jag nämnde även har ett MSI moderkort. Vill minnas att det är ett Z87, alltså inte exakt samma som du kikar på. Dock väldigt lik spec. Är iallafall väldigt nöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...