Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jobba jobba så svetten rinner.

Finns massor att göra i trädgården på våren, I love it! :D

 

Ett av jobben var att starta upp åkgräsklipparn och riva upp infarten

 

post-113-0-90563800-1458308927_thumb.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett av jobben var att starta upp åkgräsklipparn och riva upp infarten

 

 

 

Med en särskilt tillsats då eller?

En sådan skulle jag nämligen behöva. Vad har du för klippare och vad har du för tillsatser till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba så svetten rinner när man sitter på åkgräsklippare??

Jag skulle importerats mera om du hade rafsat med muskelkraft. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följer anvisningarna som angavs i Fråga doktorn. Om det är fel vete tusan, jag är ingen sjukgymnast, men man hoppas väl att han vet vad han pratar om. :pinch:

Plantarfascian kan inte stretchas ut! Punkt. Den är och förblir ”stum”. Möjligen blir den ännu mer irriterad av att du försöker stretcha. Chaudhry skrev såhär efter sina studier: "Our calculations reveal that the dense tissues of plantar fascia and fascia lata require very large forces—far outside the human physiologic range—to produce even 1% compression and 1% shear." och "These palpable effects are more likely the result of reflexive changes in the tissue." (Chaudhry 2008)
Låt bli övningen att hänga ut från en trappa eller dyl med foten. Har själv testat i början och det var inte bra alls!
Tro mig. Jag fick eländet i juni förra året på ett rekordupplopp. Kunde inte gå på foten de första dagarna. Det tog 6 veckor innan jag kunde börja springa igen. Det är först nu som jag är helt symptomfri.
Tror det var fel skor, med för hög sula i hålfoten - läs stämp, som orsakade skadan och skor som tvingar foten att landa mer mitt på foten än längre fram. En viss felrotation i bäckenet, fixat med skivstång. Filma dig bakifrån med telefonen. Har du gungande gång så är det något med bäckenet som även påverkar PF.
Minst smärta i början vid träning av kortare sträckor upp till 5 km gav mina Nike Free 2.0 skor, eftersom de tydligen låter foten röra sig som om man vore barfota.
Hur gammal är din inflammation?

https://youtu.be/gXdlPuKfyXs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Plantarfascian kan inte stretchas ut! Punkt. Den är och förblir ”stum”. Möjligen blir den ännu mer irriterad av att du försöker stretcha. Chaudhry skrev såhär efter sina studier: "Our calculations reveal that the dense tissues of plantar fascia and fascia lata require very large forces—far outside the human physiologic range—to produce even 1% compression and 1% shear." och "These palpable effects are more likely the result of reflexive changes in the tissue." (Chaudhry 2008)
Låt bli övningen att hänga ut från en trappa eller dyl med foten. Har själv testat i början och det var inte bra alls!
Tro mig. Jag fick eländet i juni förra året på ett rekordupplopp. Kunde inte gå på foten de första dagarna. Det tog 6 veckor innan jag kunde börja springa igen. Det är först nu som jag är helt symptomfri.
Tror det var fel skor, med för hög sula i hålfoten - läs stämp, som orsakade skadan och skor som tvingar foten att landa mer mitt på foten än längre fram. En viss felrotation i bäckenet, fixat med skivstång. Filma dig bakifrån med telefonen. Har du gungande gång så är det något med bäckenet som även påverkar PF.
Minst smärta i början vid träning av kortare sträckor upp till 5 km gav mina Nike Free 2.0 skor, eftersom de tydligen låter foten röra sig som om man vore barfota.
Hur gammal är din inflammation?

https://youtu.be/gXdlPuKfyXs

 

Jaha, det var ju tvärt emot. Jag har haft den senaste omgången sedan sent i höstas. Jag gillar att gå snabbt och kraftfullt upp och ned för backar, gärna i skogen. Jag är rätt stor och tung så jag tror helt enkelt att fötterna tog stryk. I början hade jag ont i båda fötterna, men det gick över relativt snabbt i den ena, före nyår, och i den andra har det kommit och gått. Jag vet inte om plantarfasciorna är inflammerade, jag har läst sajter där den rätta termen bör vara plantarfasciepati = smärta från plantarfasciorna. Inflammation är sällan konstaterad. Men strunt samma. Jag testade det där som jag länkade till och det har känts bättre idag. Det kan dock vara en ren slump. Jag vet inte. Förstå att man som oskolad på området inte kan navigera i detta. Som Bukowski, eller Wilde, sade: "The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence." Följaktligen är jag helt förvirrad... :P Men tack för tipsen. Jag får se hur det blir. Det enda jag vill är att kunna fortsätta promenera! :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en särskilt tillsats då eller?

En sådan skulle jag nämligen behöva. Vad har du för klippare och vad har du för tillsatser till den?

 

Jag har en Jonsered Rider

 

Det är en grusharv jag köpte på Jula för några år sedan, kosta runt 800 eller nåt sånt.

 

har ingen bild tillgänglig på min nu, men..

Ser ut typ så här

 

 

post-113-0-64141100-1458328232_thumb.png

 

 

post-113-0-06668700-1458328442_thumb.png

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den behövdes inte alls, den låg bara vägen där jag skulle gå. :)

Hade det varit ett bi hade det varit en helt annan sak.

 

Hellre flugor än getingar. :ThumbsUp:

Som Poca brukar säga det är bara en bisak

 

Nu är det friidrott på Eurosport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har en Jonsered Rider

 

Det är en grusharv jag köpte på Jula för några år sedan, kosta runt 800 eller nåt sånt.

 

har ingen bild tillgänglig på min nu, men..

Ser ut typ så här

 

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-03-18 kl. 20.06.16.png

 

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-03-18 kl. 20.12.49.png

Tackar för bilderna. Då får man först se till att det finns någon slags draganordning på gräsklipparen, alltså. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för bilderna. Då får man först se till att det finns någon slags draganordning på gräsklipparen, alltså. :)

Ja, på åkgräsklippare är det väl standard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, på åkgräsklippare är det väl standard

Vet inte. Har aldrig ägt någon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och läser in en del Fedora-trådar innan jag forts med brorsbarnens datorer. Det är lite med fonterna och grafiken jag inte gillar &/el får att funka som jag vill. Och man skall inte sitta och tok-editera en massa och hoppas det funkar efter ett tag. Bättre att: leta->läsa->ändra. :crossfingers:

 

Lagom morgonpyssel... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er

I dag är det tävlingsdags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som hindras komma in på forumet från datorn av en monster-suv?

Från mobil funkar fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som hindras komma in på forumet från datorn av en monster-suv?

Från mobil funkar fint.

Du menar typ denna? Nej, då är du inte ensam. :)

 

Kör du utan AdBlocker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kikar på en bild över en Mac Pro-fläkt. Ser ut som om man skulle kunna lyfta locket rätt enkelt där. De allra flesta fläktar har ju en etikett. Under den finns ett lock, el så är det öppet ner till själva “pinnen”. På så sätt kan man plocka isär en fläkt och fetta om den. Skall prova med en fläkt i G5'an som har i princip samma fläktar och sen om det är möjligt. Inte för att det direkt behövs, men sen till en sälj-städning vore det ju trevligt med en helt nyservad/urstädad dator. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte men förmodligen samma, den täcker hela ytan å enda man kan göra är klicka på den å då öppnas deras sida. Papperskorgen är ändå helt dold.

 

Varför ska jag köra adblocker, jag vill ju se annonserna. Vill bara att man skall kunna komma fram till sidor man vill läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte men förmodligen samma, den täcker hela ytan å enda man kan göra är klicka på den å då öppnas deras sida. Papperskorgen är ändå helt dold.

 

Varför ska jag köra adblocker, jag vill ju se annonserna. Vill bara att man skall kunna komma fram till sidor man vill läsa.

Du kan välja att blockera bara vissa annonser, genom att högerklicka på dem.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte ligga på mig att installera saker för att se nåt, men nu verkar det löst nu surfar jag hit på datorn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä skulle läsa annan tråd så fylldes hela sidan med en Nissan navaro.

Skrivet från mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så mkt gjort idag, som planerat. Få ta det imorgon istället. :crossfingers: Hann med det viktiga i a f. :kaffe:

Hade du planerat att inte få så mycket gjort? Då lyckades du ju. :P:totaltgalen:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...