Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Mja, fast i detta fallet hade den drabbade tackat nej till den hjälp som erbjöds utifrån vilken myndighet han tyckte var den ansvariga. Det är inte ett friskt beteende. Om hjälp erbjuds tar man emot den, man står inte utan stålar i ett år för att fel myndighet vill bidra med pengar.

Nu var mitt svar generellt och inte i det enskilda fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kämpa... vi hörs ikväll!

Det som inte kröker en det stärker en. Det hör livet till.

Våren står för dörren, något som får mitt humör att stiga åt det positiva hållet, helt klart. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är trött och hängig idag. Hoppas det inte är ett virus i kroppen.

Ska ta det lugnt med träningen och mest slappa idag. Gött mos! :laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som inte kröker en det stärker en. Det hör livet till.

"Det som inte dödar härdar" är en av de värsta cynismer jag känner till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det som inte dödar härdar" är en av de värsta cynismer jag känner till...

Då tolkar vi väldigt olika. Jag ser uttrycken som en klapp på axeln och en påminnelse om att det brukar ordna sig.

 

Positive-Thinking.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tolkar vi väldigt olika. Jag ser uttrycken som en klapp på axeln och en påminnelse om att det brukar ordna sig.

 

Positive-Thinking.jpg

Säg det till alla de som råkat ut för en våldtäkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är de starkas rop till de starka..... vi andra gråter och kämpar trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett av barnbarnen här under hans första sportlov.

När de presenterade böcker i GoKväll på TV, frågade han om han fick läsa mina böcker..

-Klart du får, svarade jag, vartenda en om du vill.

 

Nu vet jag att han fortfarande går i årskurs 1, så läsningen är väl "så där" men va gör det, jag började läsa själv i den åldern.

Älskade böcker, mest sagoböcker på biblioteket som låg nästgårds.

 

Så vi gick ner i mitt omfångsrika "bibliotek", som bara rymmer Sci-fi och fantasy.

Han valde

 

post-113-0-18819400-1423850076_thumb.jpg

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semla från Mössebergsbagaren idag igen. Smaskens! yummy.gifcoffee1.gif

 

post-5952-0-50062600-1423850640_thumb.jpg

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Locket på! :nerd:

Det mosar bara ut grädden på sidorna när man sätter tänderna i den som gör det söligt. :P

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det som inte dödar det skadar, brukar jag säga. Det ligger nog närmre sanningen.

 

 

Diskussionerna om det här brukar vara återkommande i tråden. Det är naturligt eftersom tre av de mest aktiva i den här tråden, eller forumet överlag, sitter i olika situationer med långtidssjukskrivning, psykisk ohälsa etc.

 

Jag har inte varit med om det och kan därför omöjligt ha full förståelse för t.ex. Axelmans** situation. Jag kan relatera mer eller mindre till vissa delar av den och jag kan känna mer eller mindre medlidande, men jag kan inte fullt ut förstå vad han går igenom.

 

Å andra sidan så tror jag inte att han kan ha förståelse för min vardag och min syn på dessa aspekter av politiken eller livet. "Jo det kan jag", kanske han säger eftersom han en gång varit fullt frisk och hårt arbetande. Men nej säger jag. Varför? För att det var längesedan och för att varje människa är sig själv närmst. Axelman relaterar till allt detta utifrån sig själv och andra i samma situation, och det är ingen negativ laddning i det från min sida. Det är det mest naturliga i världen att man gör så. Jag gör ju likadant.

 

Att man som arbetande skattebetalare och långtidssjukskriven ska ha samma syn i alla dessa frågor bedömer jag som så gott som omöjligt. För mig är det enkelt eftersom de här frågorna inte handlar om mig personligen och påverkar mig ganska lite. Det är lätt för mig resonera ganska fritt ur ett större perspektiv och hålla känslorna utanför. Jag tror inte att det är det för Axelman. Det här är hans verklighet och att hålla känslorna utanför resonemangen tror jag är ganska svårt. Jag hade inte kunnat det.

 

Åter till början. Detta är ett återkommande ämne och det blir lätt lite väl heta diskussioner, vilket jag kan tycka är lite onödigt. Jag håller inte med om allt som skrivs, men jag försöker att respektera det och jag hoppas att fler gör så. "Foten i kläm" floskler och annat hjälper ingen. Hur man än ser på sådana här situationer tycker jag att man kan trampa med lite försiktigare kliv. Jag vill inte dra skattebetalarperspektivet eller annat på vad jag kan anse vara felaktigheter i det Axelman skriver i ämnet, och jag hoppas att Axelman å sin sida har förståelse för att det är väldigt svårt för andra att förstå något de själva inte vet något om och därför lätt trampar i klaveret även om det inte var menat så.

 

** Axelman: Ledsen att jag använde dig som exempel utan att fråga först, men jag tyckte att det var lättare att förklara så. Inget illa menat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semla från Mössebergsbagaren idag igen. Smaskens! yummy.gifcoffee1.gif

 

attachicon.gifsemla.JPG

Det där är en riktig semla :excl: med ordentligt lock ... ingen lite larvig 3kantig sak. ^_^

 

Käkar också locket först, sen käkar man semlan ung som en fralla. :yeahbaby:

 

 

Såg att Apache 2.4.12 kom... Blir helgpyssel av det. Tar inte så lång tid - man använder ju sanna config-fil som man installerade senast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del är jag för arbetslinjen i allmänhet. Det är bra att jobba. Viktigt och nyttigt. Tyvärr har jag därför bundit ris åt egen rygg och det är min egen läkare och kontakt-ssk som nu påpekar att de inget mer kan göra, och att arbetsrehabilitering inte kan komma i fråga, för det kan vara det sista jag gör. Har jag otur så får jag nu lägre sjukersättning än nödvändigt för att jag har varit så ihärdig i att ställa upp på all rehabilitering i många år. Men det kan det vara värt.

"Det är skönare lyss till en sträng, som brast,

än att aldrig spänna en båge."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en riktig semla :excl: med ordentligt lock ... ingen lite larvig 3kantig sak. ^_^

 

Käkar också locket först, sen käkar man semlan ung som en fralla. :yeahbaby:

 

 

Såg att Apache 2.4.12 kom... Blir helgpyssel av det. Tar inte så lång tid - man använder ju sanna config-fil som man installerade senast.

En halv fralla då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gömt ett par inlägg...

 

Det vore bra om vi kan undika att tala om andra och deras eventuella problem/sjukdomar, speciellt i 3'e-person. Det är inget fel att diskutera sjukdomar och hälsotillstånd. Men låt alltid personen själv ta upp det när den vill/orkar/kan, så kan man bemöta de inläggen då.

/Eric

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Gömt ett par inlägg...

 

Det vore bra om vi kan undika att tala om andra och deras eventuella problem/sjukdomar, speciellt i 3'e-person. Det är inget fel att diskutera sjukdomar och hälsotillstånd. Men låt alltid personen själv ta upp det när den vill/orkar/kan, så kan man bemöta de inläggen då.

 

/Eric

 

Det var kanske det jag gjorde men jag ser att det inte är borttaget. Axelman får gärna ta bort det om han tycker det är opassande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kanske det jag gjorde men jag ser att det inte är borttaget. Axelman får gärna ta bort det om han tycker det är opassande.

Ja, det får han göra då. Reflekterade inte över den, och du hade ju dessutom med på slutet en liten brasklapp.

 

- - -

 

Fuck It, I'm Going Back to Firefox ^_^

 

Av det lilla jag kört med Chrome (&/el Chromium) så är jag benägen om att hålla med om mycket där. FF är klart bättre. :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Fuck It, I'm Going Back to Firefox ^_^

 

Av det lilla jag kört med Chrome (&/el Chromium) så är jag benägen om att hålla med om mycket där. FF är klart bättre. :yeahbaby:

 

Gillar Firefox. Tycker dock att senaste versionen beter sig lite buggigt. Har kraschat för mig någon gång nu och det har typ aldrig hänt innan, och när jag har många flikar öppna tycker jag att det hackar lite underligt. Har kollat CPU/RAM åtgång men det är normala värden där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Ollie skriver rätt kloka ord här ovanför, nu har jag iofs inte sett de där inläggen som togs bort. Och lika bra är väl det.

Men kommentarer i någon slags välmening till någon som har det tufft med typ: Du ska se att det ordnar sig, och med en klapp på axeln. Ogillar jag skarpt, eller mer än ogillar faktiskt.

Det spelar ju liksom ingen roll att miljoner människor svälter varje dag runt om i världen, eller naturkatastrofer dödar tusentals med människor någonstans Långtbortistan.

Det är ju alltid det som ligger en närmast eller drabbar en själv som blir det allra värsta. Även om omgivningen inte tycker det är så farligt så är det en tragedi för en själv. En klapp på axeln i det läget är ju som en smäll på käften, ungefär. Det är bara brist på empati.

 

Men på ett sätt så stämmer det faktiskt att "det som inte dödar härdar en". Har man varit med om någon egen tragedi och lyckats ta sig igenom det, så är man inte lika rädd att möta andra som är mitt i en tragedi och försöka sätta sig in i deras situation. Så även om man inte kan kalla det för mer härdad så blir man ändå erfarenheten rikare, och på något sätt så blir man stärkt.

 

Det är iaf min upplevelse att det är så. Har ju jobbat med människor som ofta är i kris i många år och jag upplever att jag gör ett bättre arbete idag än innan den tragedi som hände vår familj hade hänt.

 

Men nog om svårmod nu :)

 

Nyss hemkommen från födelsedagsfirande då ena dottern fyller år idag. Full fart på minstingen. :bultandehjarta:

 

post-67957-0-46521200-1423856388_thumb.jpg

 

nu har jag landat i favvosoffan vid brasans sken. :) Och är så himla nöjd över farten i nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Fuck It, I'm Going Back to Firefox ^_^

 

Av det lilla jag kört med Chrome (&/el Chromium) så är jag benägen om att hålla med om mycket där. FF är klart bättre. :yeahbaby:

Jag testade följande: http://browsermark.rightware.com/

 

Resultat för Google Chrome 40.0.2214.111:

 

post-28798-0-65087200-1423857150_thumb.png

 

Resultat för Firefox 35.0.1:

 

post-28798-0-48228600-1423857151_thumb.png

 

Men sajten är säkert köpt eller sponsrad av Google. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som inte dödar det skadar, brukar jag säga. Det ligger nog närmre sanningen.

 

 

Diskussionerna om det här brukar vara återkommande i tråden. Det är naturligt eftersom tre av de mest aktiva i den här tråden, eller forumet överlag, sitter i olika situationer med långtidssjukskrivning, psykisk ohälsa etc.

....

 

** Axelman: Ledsen att jag använde dig som exempel utan att fråga först, men jag tyckte att det var lättare att förklara så. Inget illa menat.

Det var lite sött faktiskt.... :) Jag har nog varit lite enformig i mina inlägg...

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Ollie skriver rätt kloka ord här ovanför, nu har jag iofs inte sett de där inläggen som togs bort. Och lika bra är väl det.

Det var iofs ingen fara, men jag håller med om att det var onödigt att tala om specifik person.

 

Men, nej, jag håller inte med om uttrycket att det som inte dödar härdar. Jag tycker det är cyniskt att uttrycka sig så, och precis som Axelman säger så är det de starkas glada tillrop till de andra starka som fick bromsa inför en vägbula. Jag är inte ett skvatt härdad av att ha varit nära att gå in i väggen, tvärt om. Jag är heller inte ett skvatt härdad av att ha ett fysiskt osynligt handikapp, tvärt om där också. Det är snarare så att de osynliga handikapp man bär på gör att man bli mer sårbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...