Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kollat på Avatar i 3D med vår 8-årige William.

Bästa film jag sett i hela mitt liv, sa han :D

 

Det var bra att det goda segrade tyckte han.

Kan jag hållla med om. Rätt inställning till livet märker jag.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag så det första ordentliga vårtecknet idag!

En f.d. granne som var ute på sin motorcykel.

Jag blev en smula förvånad och tyckte att det var en aningens tidigt.

Blir sugen på att ta ut min hoj

 

(Självporträtt. Ja ja, glömde hjälmen) :)

 

mopedisten.jpg

Du har talang för att rita! :yeahbaby:
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slickar såren och har anmält mig i ett par bostadsköer, fick svar från ett företag som har två marklägenheter med varmhyra, en etta och en två för vettiga pengar i närheten av barnens skola. En tröst mitt i allt detta är att ex-frun ställer upp och vi kan lösa så att barnen skrivs hos mig så jag kan få lite i bostadsbidrag. Hon är sambo så hon kan ändå inte få något numera :geros: Vi har ändå barnen lika mycket så för den sakens skull behöver ingen höja på ögonbrynen här.... :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har talang för att rita! :yeahbaby:

Tack. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slickar såren och har anmält mig i ett par bostadsköer, fick svar från ett företag som har två marklägenheter med varmhyra, en etta och en två för vettiga pengar i närheten av barnens skola. En tröst mitt i allt detta är att ex-frun ställer upp och vi kan lösa så att barnen skrivs hos mig så jag kan få lite i bostadsbidrag. Hon är sambo så hon kan ändå inte få något numera :geros: Vi har ändå barnen lika mycket så för den sakens skull behöver ingen höja på ögonbrynen här.... :sarcastic:

Det låter vettigt! Men OBS! för en etta får man inte bostadsbidrag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för upplysningen och med den lilla prisskillnaden så hade jag tagit en tvåa oavsett. De var inte så pigga på att hyra ut en etta till en tvåbarnsfar.... ;)

 

Ja, första stenen är kastad, vart allt detta landar det vet jag inte. Nog för att jag kan vara en dåre ibland men vart min sambos plötsligt hårda ton kommer ifrån vet jag inte... och det är väl det som är det värsta. Sen hyser jag en förhoppning att vi inte ska skiljas åt som ovänner. Det värsta i det hela är ju att jag tycker så mycket om henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för upplysningen och med den lilla prisskillnaden så hade jag tagit en tvåa oavsett. De var inte så pigga på att hyra ut en etta till en tvåbarnsfar.... ;)

 

Ja, första stenen är kastad, vart allt detta landar det vet jag inte. Nog för att jag kan vara en dåre ibland men vart min sambos plötsligt hårda ton kommer ifrån vet jag inte... och det är väl det som är det värsta. Sen hyser jag en förhoppning att vi inte ska skiljas åt som ovänner. Det värsta i det hela är ju att jag tycker så mycket om henne.

Det är väldigt trist att höra, men det kan heller inte vara lätt att drabbas av psykisk ohälsa på nära håll. Hon kanske helt enkelt inte kan hantera den stressen, och oavsett vad man tycker om det får man kanske respektera det känslospektrumet också. Hoppas allt löser sig till det bästa för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon är det träff med min läkare och handläggaren på FK. Framtiden står på spel. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tackar... tyvärr så är det tufft idag, jag och sambon har kommit ihop oss igen och jag behöver nog inte gissa vart det slutar..... :oroligoledsen:

Nu blir jag rent ut sagt :angry: så här kan man inte göra mot en sjuk medmänniska :spam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på datorer och funderar på att byta till en PC laptop. Prisnivån lockar, och snart kommer Windows 10. Frågan är bara, eller nej, jag kan väl kräma ur lite liv till ur min MacBook Pro. Jag kommer nog inte att uppgradera mer, och Linux finns alltid som ett alternativ. Men frågan är om det är lönt att satsa mer på ett system som snart kommer att kännas som "iPhone Maxi".

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon är det träff med min läkare och handläggaren på FK. Framtiden står på spel. :stjarnsmall:

Lycka till. Är det en sjukersättning som diskuteras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta i det hela är ju att jag tycker så mycket om henne.

Vi får hoppas att hon tar en lång funderare och säger samma sak

Ber om ursäkt för att hon varit hård, och visar mer sympati i fortsättningen 0567.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för upplysningen och med den lilla prisskillnaden så hade jag tagit en tvåa oavsett. De var inte så pigga på att hyra ut en etta till en tvåbarnsfar.... ;)

 

Ja, första stenen är kastad, vart allt detta landar det vet jag inte. Nog för att jag kan vara en dåre ibland men vart min sambos plötsligt hårda ton kommer ifrån vet jag inte... och det är väl det som är det värsta. Sen hyser jag en förhoppning att vi inte ska skiljas åt som ovänner. Det värsta i det hela är ju att jag tycker så mycket om henne.

Jag bodde länge i en etta, och det funkade ett tag, tills barnen blev för stora. Men det sög att jag inte kunde få bostadsbidrag...

 

Förhoppningsvis löser det sig mellan dig och din sambo, men gör det inte det så kan du stå rak och gå vidare med stolthet! :yeahbaby:

 

I morgon är det träff med min läkare och handläggaren på FK. Framtiden står på spel. :stjarnsmall:

Å, jag vet hur det känns. Det känns så än. Det har känts så sedan 2006... :stjarnsmall: Så jag önskar dig all lycka i mötet. :kramis:

 

Nu blir jag rent ut sagt :angry: så här kan man inte göra mot en sjuk medmänniska :spam:

Där skrev du dagsens sanning! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:kramis:

 

Där skrev du dagsens sanning! :yeahbaby:

Ja så här vill jag inte bli mottagen på min Date! jag minns hur ledsen Clcdm var när han tjej hade kollat i hans dator innan hon gjorde slut....

 

kan man inte ens roa sig med wordfeud och liknande för att de skall bli misstänksamma ?

 

Märkligt , Märkligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på Avatar i 3D med vår 8-årige William.

Bästa film jag sett i hela mitt liv, sa han :D

 

Det var bra att det goda segrade tyckte han.

Kan jag hållla med om. Rätt inställning till livet märker jag.

jodå den är bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vete tusan. Skulle jag (mot förmodan) skilja mig (eller bli ensam av annan oönskad anledning) så hade jag nog aldrig mer trillat in i ett förhållande, men det vet man ju inte förrän man sitter med skägget i brevlådan. Det skulle säkert bli rätt ensamt efter ett långt liv tillsammans med någon.

Redigerad av Whatname
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst att vara ungkarl. Jag har visserligen en flört lite på kvartsfart, men jag vet inte jag. Särbo, kanske. KK?

Ja livet blir ensamt och enformigt. För att vi skall trivas och må bra så krävs variation

 

Ungkarl kommer som nummer 2 på min lista.

men delad glädje är dubbel glädje!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till. Är det en sjukersättning som diskuteras?

Jag har varit sjukskriven i över två år för utbrändhet andra vändan. Orkar nada och ska träffa framtiden i morgon. Då ska jag komma med förslag på hur jag ska komma tillbaka till arbetslivet. HA. GE mig pension och låt mig va i fred säger jag. Jag ligger stabilt på noll........ :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit sjukskriven i över två år för utbrändhet andra vändan. Orkar nada och ska träffa framtiden i morgon. Då ska jag komma med förslag på hur jag ska komma tillbaka till arbetslivet. HA. GE mig pension och låt mig va i fred säger jag. Jag ligger stabilt på noll........ :mellow:

Finns det någon inom kommunen som kan fungera som stöd i processen? I vissa kommuner finns det personer inom omsorg eller socialtjänst som kan hjälpa till och fungera som stöd eftersom det tär på krafterna att orka vara sjuk i ett oförstående system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubbe i dagens aftonblad:

 

Hur då? Jag servade Volvon idag för det facila priset av 2200 kronor på Volvoverkstaden (inget lågprisknäck i skitig overall alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Min Audi hade en service vart typ 12 000 mil som gick på ungefär lika många kronor som miltalsintervallet. Den fördyrande delen är kamremen som sitter överdjävligt till på de bilarna. Hade vid senaste tillfället även lite andra reparationer som behövde göras. Åkte ut i skogen till en snubbe och och då vill jag minnas att jag sparade i trakten av 10 000 kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Den fördyrande delen är kamremen som sitter överdjävligt till på de bilarna. ...

Jag hade en Mercedes C-klass från -94 som min svåger tog över -09. Den har dubbel kamkedja och den har inte bytts än. Den kommer aldrig att bytas, i alla fall om han fortsätter byta olja då och då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag hade en Mercedes C-klass från -94 som min svåger tog över -09. Den har dubbel kamkedja och den har inte bytts än. Den kommer aldrig att bytas, i alla fall om han fortsätter byta olja då och då. :)

Audi har valt en, i mitt tycke, minst sagt märklig väg när det kommer till den komponenten. På en verkstad jag hämtade offert från såg mekanikern jag pratade med ut som om jag bett honom bygga en transformer av bilen. Sedan kom en radda ord där en fjärdedel var svärord, en fjärdedel Audi, en fjärdedel kamrem och resten obegriplig utfyllnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...