Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Min Audi hade en service vart typ 12 000 mil som gick på ungefär lika många kronor som miltalsintervallet. Den fördyrande delen är kamremen som sitter överdjävligt till på de bilarna. Hade vid senaste tillfället även lite andra reparationer som behövde göras. Åkte ut i skogen till en snubbe och och då vill jag minnas att jag sparade i trakten av 10 000 kr :)

Var han pålitlig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Audi har valt en, i mitt tycke, minst sagt märklig väg när det kommer till den komponenten. På en verkstad jag hämtade offert från såg mekanikern jag pratade med ut som om jag bett honom bygga en transformer av bilen. Sedan kom en radda ord där en fjärdedel var svärord, en fjärdedel Audi, en fjärdedel kamrem och resten obegriplig utfyllnad.

Ja, det är obegripligt när allt numera är så trångt i motorrummet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är obegripligt när allt numera är så trångt i motorrummet.

Jag meckade en full-size amerikanare för många år sedan. Vi var två som jobbade med den, ett mer eller mindre totalt motorjobb med motorn kvar i bilen och kunde bekvämt sitta på var sin innerskärm med gott om plats för benen medan vi arbetade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att Toyota Camry av årsmodell runt 2000 hade tilläggsarbeten vid kamremsbyte. Man bytte också vattenpumpen eftersom den satt så illa att kamremmen måste demonteras i fall den pajjade. Vill minnas att den simpla 10.000-milaservicen rockade loss på 20.000:-

...

Ett annat minne var när jag skulle byta kupefläkt i min folkabuss 1994. Glad i hågen stegade jag in på märkesverkstaden och skulle handla fläkt. Jag fick en liten 12v-grej med plasthölje och trumfläkttyp som man kan köpa på Clas Ohlsson för 150:- VW skulle ha 2000:- Eftersom jag jobbade som ventilationsmontör då hade jag lite koll på vad jag kunde köpa hos grossisten för 2000:- En basukafläkt som jag kunde ha blåst ut reservdelsmannen ut genom entren med...... Det är nåt visst med bildelar och bilservice....det finns ingen gräns för orimligheterna.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det avtalet jag har med SEAT på min nästan nya Leon så ingår servicen. Så de får göra hur de vill.... Normalt prutas det på bilpriset men man får pynta en 4-5 lakan på en service. Det är dyrt nog att hysta upp fläsket varje månad utan att betala 5 papp extra en gång om året. I fortsättningen ska service ingå i priset. Annars går jag till nästa affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg i går att jag blivit mer och mer frusterad ju närmare fredagen jag kommit. Trodde inte att mötet med läkare och FK skulle krypa så under huden. Sitter här och väntar på min avrättning. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannen mitt emot fick sitt nya larm installerat igår. Så nu sitter det en tydlig skylt på huset. Snart är det flera som har larm än inte här. Det slutar med att man blir tvungen att hänga på nojtrenden........ VAd har jag som är värt att stjäla? En iMac från 2009.... Dumma grannar!!! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fredagen den trettonde idag, så det skall säkert gå bra :)

Det är en bra dag att dö på. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag skall det dukas för tävlingen så det blir en extra lång fredag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från möte med läkeriet och FK. Ingen dog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra! Blev det bra då?

Mja... läkeriet kan inte göra mer och FK vill att jag ska bevisa eller motbevisa min arbetsförmåga. Nästa steg är terapi 2 timmar om dagen. Jag sa att jag klarar en timma ungefär när jag vill. Så hur ska jag klara två timmar på order? Men hur man än vänder och vrider på det så måste jag gå den vägen. Antingen att piggna i eller till sjukersättning. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämfört med honom är jag nog nästan frisk. Inga smärtor eller liknande. Det är bara startmotorn som inte vill dra igång skrället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från ECT, allt väl så långt, kanske lite yr efter narkosen.

 

Men annars så mår jag så jäkla dåligt pga sambon, eller om det är ex-sambon och hennes agerande just nu. Det värsta är nog att jag fortfarande tycker om henne :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från ECT, allt väl så långt, kanske lite yr efter narkosen.

 

Men annars så mår jag så jäkla dåligt pga sambon, eller om det är ex-sambon och hennes agerande just nu. Det värsta är nog att jag fortfarande tycker om henne :oroligoledsen:

Jag lider med dig. Du måste dock intala dig själv att du inte borde kunna tycka om någon som gör så mot dig när du har det som värst. Det tycker jag i alla fall. :kramis:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från ECT, allt väl så långt, kanske lite yr efter narkosen.

 

Men annars så mår jag så jäkla dåligt pga sambon, eller om det är ex-sambon och hennes agerande just nu. Det värsta är nog att jag fortfarande tycker om henne :oroligoledsen:

kämpa... vi hörs ikväll!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämfört med honom är jag nog nästan frisk. Inga smärtor eller liknande. Det är bara startmotorn som inte vill dra igång skrället...

lite morötter där fram gör nog susen

 

donkeymotivation.gif

Redigerad av ronny
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det saknas stödfunktioner i samhället vid uppenbar psykisk ohälsa. När en person vägrar eftersom det inte är "rätt myndighet" som vill hjälpa så bör det finnas möjligheter att intervenera. Sedan att fsk betett sig felaktigt är en annan sak, men att vägra hjälp från soc eftersom det inte är de som "borde" ge hjälpen är knasigt. Bara för att det är kommunalt i stället för statligt? Det är tragiskt att man hamnar där, men en sak man borde kunna göra i kommunerna är att ha "en väg in" med gemensam mottagning för AF, fsk, soc, omsorgen. Sedan skulle det kunna vara upp till receptionen att slussa till en handläggare, oavsett myndighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det saknas stödfunktioner i samhället vid uppenbar psykisk ohälsa. När en person vägrar eftersom det inte är "rätt myndighet" som vill hjälpa så bör det finnas möjligheter att intervenera. Sedan att fsk betett sig felaktigt är en annan sak, men att vägra hjälp från soc eftersom det inte är de som "borde" ge hjälpen är knasigt. Bara för att det är kommunalt i stället för statligt? Det är tragiskt att man hamnar där, men en sak man borde kunna göra i kommunerna är att ha "en väg in" med gemensam mottagning för AF, fsk, soc, omsorgen. Sedan skulle det kunna vara upp till receptionen att slussa till en handläggare, oavsett myndighet.

Det fungerar ju så att utvalda åkommor fixas, medan andra ignoreras. Skyddet är långt från heltäckande. Attityden är att vi ska passa in i de utvalda åkommorna annars straffas vi. Den hjälp som erbjuds är nog. Basta. Våga inte säga annat när vi är certifierade av den Allvetande Socialstyrelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är jag ett osynligt brottsoffer. Brottslingen är påkostad många miljoner i rättegång, psykiatrisk utredning, vård mm. Vi fick inte ens en korv med bröd. Men man repar sig efter 20 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar ju så att utvalda åkommor fixas, medan andra ignoreras. Skyddet är långt från heltäckande. Attityden är att vi ska passa in i de utvalda åkommorna annars straffas vi. Den hjälp som erbjuds är nog. Basta. Våga inte säga annat när vi är certifierade av den Allvetande Socialstyrelsen.

Mja, fast i detta fallet hade den drabbade tackat nej till den hjälp som erbjöds utifrån vilken myndighet han tyckte var den ansvariga. Det är inte ett friskt beteende. Om hjälp erbjuds tar man emot den, man står inte utan stålar i ett år för att fel myndighet vill bidra med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vilket långt konstigt dygn det blev. Blev trött och skulle gå och lägga mig. Skulle bara vänta på att en grejj fick köra klart. Måste ha nickat till där... och vaknde 4-5 timmar senare, halvutsövd, och kunde inte lägga mig... Och när det var dags igen att lägga sig, så blev det samma sak igen. 4tim+ sittades i min stol... Jaja, nu skall det gå bra. Mat på G där nere och sen är det kojjdags. Och inget som skall bli klart först. :crossfingers: Inte för att det gör mig nåt att det blir/blev så. Man får ju sina timmars sömn. Men det är lite (halv-)irriterande. Att man somnade till 1 gång är väl en sak, men 2... :glare:

På Spåret ikväll, det får man väl försöka se ngn repris sen. :ThumbsUp:
food.gif:kaffe::nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...