Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Tacksam om du skriver sådant i den tråden som rör tv-programmet, för jag har inte sett det ännu. Jag tittar lite då och då i SVT Play och försöker undvika "spoiler". Därför tittar jag i den tråden först när jag har sett klart programmet.

“Spoilers” är väl bra..? ^_^ Ja, dem vi har här på forumet alltså, Med dem kan man gömma sånt där. Jag kan t ex avslöja hur hur filmen avslutades.

 

 

Rutan blev svart, och sen kom eftertexten rullandes. :ThumbsUp:

 

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya bud. Pratade med AF som säger nu att man inte kan få Akassa om man inte står till arbetsmarknadens förfogande som funktionshindrad. För att få Akassa måste jag regga mig som frisk/arbetssökande till 100%. Så om inget ändrar sig är jag nu preliminärt mellan stolarna. Nytt möte i morgon som ska förklara situationen. AF ger visserligen hjälp, men det blir till 99% inga stålar. Så sas det inte förra veckan.... Sverige är fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya bud. Pratade med AF som säger nu att man inte kan få Akassa om man inte står till arbetsmarknadens förfogande som funktionshindrad. För att få Akassa måste jag regga mig som frisk/arbetssökande till 100%. Så om inget ändrar sig är jag nu preliminärt mellan stolarna. Nytt möte i morgon som ska förklara situationen. AF ger visserligen hjälp, men det blir till 99% inga stålar. Så sas det inte förra veckan.... Sverige är fantastiskt.

Man måste djävlar i mig vara helt frisk för att orka vara sjuk i dagens samhälle. :superirriterad:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nya bud. Pratade med AF som säger nu att man inte kan få Akassa om man inte står till arbetsmarknadens förfogande som funktionshindrad. För att få Akassa måste jag regga mig som frisk/arbetssökande till 100%. Så om inget ändrar sig är jag nu preliminärt mellan stolarna. Nytt möte i morgon som ska förklara situationen. AF ger visserligen hjälp, men det blir till 99% inga stålar. Så sas det inte förra veckan.... Sverige är fantastiskt.

PM:ar. :geros:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde vara ledsen men känner mig totalt stum. Fattar ingenting. Ringde facket och bad om hjälp. De skulle leta rätt på den som hade hand om slika ärenden och återkomma. Hon var i alla fall väldigt trevlig som svarade. Smileyn som passar just nu :mellow: plus denna :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya bud. Pratade med AF som säger nu att man inte kan få Akassa om man inte står till arbetsmarknadens förfogande som funktionshindrad. För att få Akassa måste jag regga mig som frisk/arbetssökande till 100%. Så om inget ändrar sig är jag nu preliminärt mellan stolarna. Nytt möte i morgon som ska förklara situationen. AF ger visserligen hjälp, men det blir till 99% inga stålar. Så sas det inte förra veckan.... Sverige är fantastiskt.

fortsättning följer m.a.o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa summarum om man är cyniker är att tat lugnt på jobbet och sjukskriva sig med jämna mellanrum även om det inte behövs. Är man noggrann hårt arbetande och blir sjuk av det finns ingen nåd eller hjälp. Så sug ut systemet innan det suger ut dig! :bla::tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa summarum om man är cyniker är att tat lugnt på jobbet och sjukskriva sig med jämna mellanrum även om det inte behövs. Är man noggrann hårt arbetande och blir sjuk av det finns ingen nåd eller hjälp. Så sug ut systemet innan det suger ut dig! :bla::tyst:

då är det tur att man kan trösta sig med Att Leksand är tillbaka i SHL

då spelar det inne roll vad systemet säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya bud. Pratade med AF som säger nu att man inte kan få Akassa om man inte står till arbetsmarknadens förfogande som funktionshindrad. För att få Akassa måste jag regga mig som frisk/arbetssökande till 100%. Så om inget ändrar sig är jag nu preliminärt mellan stolarna. Nytt möte i morgon som ska förklara situationen. AF ger visserligen hjälp, men det blir till 99% inga stålar. Så sas det inte förra veckan.... Sverige är fantastiskt.

Usch, vad jobbigt. Och just det där att av en själv förväntas man göra allt, och helst på en gång - medans dem kan bolla, byta fot och ändra sig när/som de vill. Frågan är väl om AF/FK (& c/o) eg är till för oss, el om vi är till för dem. Ibland kan man undra.

 

Hoppas verkligen att det löser sig. :crossfingers::kramis:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet är att skriva in sig som frisk och få pengar, men ingen hjälp. :dumstrut::dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

AF ger visserligen hjälp, men det blir till 99% inga stålar.

Det scenariot/dilemmat fick mig att tänka på den här bilden. :)

 

fire-stupidity.jpg

 

Och FK verkar väl jobba efter lite samma mönster med i ditt fall. “Nä, du är inte tillräckligt sjuk. Varsågod, här är din spann med vatten.”

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska i alla fall ta min kopp kaffe. Det kan ingen ta ifrån mig. I solen på baksidan på trätrappen in i huset.

post-363-0-36932700-1462188003.png

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska i alla fall ta min kopp kaffe. Det kan ingen ta ifrån mig. I solen på baksidan på trätrappen in i huset.

det gör dig gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern ringde och var förstörd. Hon hade tappat sin mobil och spräckt glasskärmen. Beställde en ny för strax under 200 kronor från Kina och den är lätt att byta. Lilla gumman. :bultandehjarta:

Nu är den äntligen reparerad. Billig skärm men sniiiiiiiiiiiiigelpost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den äntligen reparerad. Billig skärm men sniiiiiiiiiiiiigelpost.

Då blir det en glad dotter på besök nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Så nu drar det ihop sig. En av mina bästa vänner följer med till mötet på AF. Han är rutinerad i att handskas med människor från sitt arbete. Facket blev eld och lågor och skickar en person som kanske kan hjälpa mig. Så jag är uppbackad så gott det går. Till vilken nytta kan man undra. Hur kan man ha ett modernt humanistiskt samhälle där man blir dumpad utan ersättning när man är sjuk? :armskeptisk::dumstrut:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu drar det ihop sig. En av mina bästa vänner följer med till mötet på AF. Han är rutinerad i att handskas med människor från sitt arbete. Facket blev eld och lågor och skickar en person som kanske kan hjälpa mig. Så jag är uppbackad så gott det går. Till vilken nytta kan man undra. Hur kan man ha ett modernt humanistiskt samhälle där man blir dumpad utan ersättning när man är sjuk? :armskeptisk::dumstrut:

det låter bra att du får stöd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det låter bra att du får stöd

Jo. Det är skönt bara att någon bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det en glad dotter på besök nästa gång

Japp!

 

Så nu drar det ihop sig. En av mina bästa vänner följer med till mötet på AF. Han är rutinerad i att handskas med människor från sitt arbete. Facket blev eld och lågor och skickar en person som kanske kan hjälpa mig. Så jag är uppbackad så gott det går. Till vilken nytta kan man undra. Hur kan man ha ett modernt humanistiskt samhälle där man blir dumpad utan ersättning när man är sjuk? :armskeptisk::dumstrut:

Toppen! Då är förutsättningarna optimala för att det ska gå bra. Jag håller tummarna! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp!

 

Toppen! Då är förutsättningarna optimala för att det ska gå bra. Jag håller tummarna! :kramis:

Jag med ! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Japp!

 

Toppen! Då är förutsättningarna optimala för att det ska gå bra. Jag håller tummarna! :kramis:

Dommaren låter sig sällan påverkas av hejjarklacken...... men det känns bättre.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu drar det ihop sig. En av mina bästa vänner följer med till mötet på AF. Han är rutinerad i att handskas med människor från sitt arbete. Facket blev eld och lågor och skickar en person som kanske kan hjälpa mig. Så jag är uppbackad så gott det går. Till vilken nytta kan man undra. Hur kan man ha ett modernt humanistiskt samhälle där man blir dumpad utan ersättning när man är sjuk? :armskeptisk::dumstrut:

Det låter bra, och känns väl tryggt med. :yeahbaby: Hoppas det löser sig nu. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, då var skıtroutern upphämtad/skickad. Och idag kom de där små mSD-adaptrarna. Har packat 4 av (6) dem i nytt kuvert och skall skicka till mina brorsbarn + föräldrarna. :yeahbaby: Kostade ju bara 19,-/st så varsin kan de gott få. :) Kvar blev 2 till mig själv, varav en ligger oöppnad som reserv i en låda.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den äntligen reparerad. Billig skärm men sniiiiiiiiiiiiigelpost.

Så bra. :yeahbaby: Du skickar väl med en faktura? ...på N timmar 'a 1.800,-. :shifty:

Glöm inte att avsluta med “Familjerabatt: 100%. S:a 0,-”. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste börja röjja lite nu - ev borra ett hål i väggen med, om han nu skall komma med uteantennen imorgon. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...