Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Så bra. :yeahbaby: Du skickar väl med en faktura? ...på N timmar 'a 1.800,-. :shifty:

Glöm inte att avsluta med Familjerabatt: 100%. S:a 0,-. ;)

Tvärtom, jag slänger in ett sdkort på 32 GB på köpet. Värde 149 spänn (Samsung Pro). :w00t:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox för Android blir gradvis sämre på att hantera Facebooksajten. Tusan också. Varför kan inte Chrome stödja tillägg... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox för Android blir gradvis sämre på att hantera Facebooksajten. Tusan också. Varför kan inte Chrome stödja tillägg... :(

Det där var väl nåt om, för inte så länge sen, att Facebook avsiktligt lägger in försämringar för Android.

https://duckduckgo.com/?q=facebook+android+testing+users+patience+loyalty

 

Vill inte vara den som är den, men som oftasts så finns det en universallösning, även på det problemet. :ThumbsUp:x_rolleyes.png

 

Kolla runt om du kan hitta några bugrapporter/rapporterade fel, fler som stött på samma problem - el rapportera in felen om det inte finns. :yeahbaby: Fast det beror ju såklart på vem som är boven bakom försämringen. Firefox uppdateringar, eller FB som fular sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det där var väl nåt om, för inte så länge sen, att Facebook avsiktligt lägger in försämringar för Android. ...

Ja, skräckexemplet är Facebooks egen app för Android! :lol:(Även när de inte djäklas alltså)

 

... Kolla runt om du kan hitta några bugrapporter/rapporterade fel, fler som stött på samma problem - el rapportera in felen om det inte finns. :yeahbaby: Fast det beror ju såklart på vem som är boven bakom försämringen. Firefox uppdateringar, eller FB som fular sig.

Det som buggar i Firefox buggar inte i Chrome. Men Chrome stöder inte tillägg. Vem som är bov har jag ingen aning om.

 

---

 

Men det finns rätt lättviktiga alternativ för just Facebook, får väl kanske testa någon av dem.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skaffat hem ett spiselement till vår Husqvarnaspis.

Snabbplattan har gett upp, 700 spänn kostade ett sånt element.

 

Verkar inte vara några konstigheter att byta det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hemma från möte på AF. Resultatet är ingen akassa. Men någon form av aktivitetsstöd när jag skrivs in i deras system. Tills dess får jag plocka tomglas och äta kirskål som har tagit fart i trådgården. Sveriges skyddsnät är fullt av hål. Tro inte att ni är säkra om det går åt skogen. Se till att ha låga levnadsomkostnader och en skaplig summa på banken. En del av Moder Sveas spenar är tomma.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Hemma från möte på AF. Resultatet är ingen akassa. Men någon form av aktivitetsstöd när jag skrivs in i deras system. Tills dess får jag plocka tomglas och äta kirskål som har tagit fart i trådgården. Sveriges skyddsnät är fullt av hål. Tro inte att ni är säkra om det går åt skogen. Se till att ha låga levnadsomkostnader och en skaplig summa på banken. En del av Moder Sveas spenar är tomma.

Nej, säker går ingen vanlig löntagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Bytte värmeplattan, fan vad man blir irriterad av att filmsnutten jag hämtade på Youtube inte överensstämde med verkligheten.

Det var inte bara att lossa 4 skruvar och vända hela spishällen.

Nej, hällen satt ihop med frontpanelen med alla reglagen, så det var 2 skruv till i ungsöppningens överkant.

 

Det gick inte att galant vända spishällen, fick ställt upp den lodrät, frugan fick stå och hålla den medans jag skulle lossa de fyra kablarna, vilket var knevligt.

Sedan hade de slutat använda stjärnskruvar och hade en liten skruv med sexkantskalle, vilket krävde en liten hylsa 5-6 mm, vilket jag inte hade, så det fick bli en tång.

 

Nu är den på plats och allt fungerar :D

 

Värmespiralen hade gjort sitt

 

post-113-0-56072400-1462293306_thumb.jpg

 

post-113-0-86005200-1462293313_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte värmeplattan, fan vad man blir irriterad av att filmsnutten jag hämtade på Youtube inte överensstämde med verkligheten.

 

Kul att det fungerade att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dotterns mobil såg inte heller ut som på instruktionsvideon, men det gick bra ändå. Den hade en extra antenn med litet kretskort, antagligen för 4G. Batteriet var heller inte samma. Trots det hade båda mobilerna samma modellnamn. Man får laga efter läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, det mesta blev väl städat i a f... Nu skall det bli skönt att koppla av en stund. Sen är det nog dags att gegga ihop lite käk. :crossfingers: Men först, bara kaffe :kaffe:, fötterna på bordet - skumma igenom lite sidor, läsa mail och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, det mesta blev väl städat i a f... Nu skall det bli skönt att koppla av en stund. Sen är det nog dags att gegga ihop lite käk. :crossfingers: Men först, bara kaffe :kaffe:, fötterna på bordet - skumma igenom lite sidor, läsa mail och sånt.

låter gott !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

låter gott !

Ja, det var gott med. Men jag åt nog för mycket och lite för fort...

 

Vad kommer efter “proppmättigast”? Någonstans där efter ligger det. ^_^

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google får gärna tro att jag bor i Leksand. Mig gör det inget. ^_^

post-64246-0-17750100-1462328607_thumb.png

Notering: Det är säkert ett par månader sen jag anv Leksand i en sökterm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whoyeah! Plötsligt dimper det in ett sms från AFA-försäkringar. Jag får över 13 lakan som ersättning i engångsbelopp!! Igår ingen akassa, idag pengar från AFA! :tappahakan::galetglad::galetglad::galetglad:

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whoyeah! Plötsligt dimper det in ett sms från AFA-försäkringar. Jag får över 13 lakan som ersättning i engångsbelopp!! Igår ingen akassa, idag pengar från AFA! :tappahakan::galetglad::galetglad::galetglad:

[+] Grattis! :yeahbaby: Var det inte dem det stod om i tidningen bara häromdagen - att det var så svårt att få pengar från, och att de var så långsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Google får gärna tro att jag bor i Leksand. Mig gör det inget. ^_^

 

attachicon.gifleksand.png

 

Notering: Det är säkert ett par månader sen jag anv Leksand i en sökterm.

Det är som YT. Jag kollar i princip bara på två saker på YT och det är bilrelaterat av olika slag och musik och ofta fusionjazz. Vilket leder till kanaler och förslag på bilrelaterat och fusionjazz. Häromdagen kollade jag på något helt annat och ALLA kanaler och sånt var utbytt till tonårstrams av olika slag. Sen kollar jag ett bilklipp men tro inte att YT byter tillbaka. Nädå. I flera dagar har kanalerna varit fulla av tonårstrams fast jag kollat på bilar och fusionjazz. Puckade puckade YT.

...

Jag kan också söka på en artist och ha en lång kö till höger. Plötsligt får YT för sig att kasta in något "relaterat" i kön utan min vilja och när den "relaterade" artisten är klar är hela kön utbytt till annat. YT är stenpuckat.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Grattis! :yeahbaby: Var det inte dem det stod om i tidningen bara häromdagen - att det var så svårt att få pengar från, och att de var så långsamma?

Ingen aning. Frun kom på att jag hade AFA via facket och postade alla läkarintyg å sånt och det är inte många dagar sen. Nyss kom sms att utbetalning sker inom fyra dagar. Schysst. Nu behöver jag inte käka så mycket kirskål. Faktum är att de pengarna kommer EXAKT vid rätt tidpunkt då jag i går fick reda på att jag inte får akassa men aktivitetsstöd. Men att det kan ta en månad innan det börjar vilket gör att jag skulle få en månad utan pengar. Det går men inte så bra. Nu går det bra. :galetglad: Jag är så glad att det kom en tår. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning. Frun kom på att jag hade AFA via facket och postade alla läkarintyg å sånt och det är inte många dagar sen. Nyss kom sms att utbetalning sker inom fyra dagar. Schysst. Nu behöver jag inte käka så mycket kirskål. Faktum är att de pengarna kommer EXAKT vid rätt tidpunkt då jag i går fick reda på att jag inte får akassa men aktivitetsstöd. Men att det kan ta en månad innan det börjar vilket gör att jag skulle få en månad utan pengar. Det går men inte så bra. Nu går det bra. :galetglad: Jag är så glad att det kom en tår. :blush:

Hurra! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-52826000-1462368659_thumb.jpg


Inget lagbrott, men man blir ju skogstokig. Snacka om horrör.

Så där ser det ut dygnet runt. Profilen överst är en julgran (sic!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inget lagbrott, men man blir ju skogstokig. Snacka om horrör.
Så där ser det ut dygnet runt. Profilen överst är en julgran (sic!).

 

VAd tittar jag på? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd tittar jag på? :huh:

 

Ser väl ut som att de hissat två flaggor på samma stång.... vilket väl kunde vara skit samma om det inte vore för att den ena är en nationalsymbol :chockadskeptisk::utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd tittar jag på? :huh:

Du ser någon som har hissat den svenska flaggan och den albanska flaggan på samma flaggstång. Plus en julgransprofil i topp.

 

"Utländska medborgare som är bosatta i Sverige har full rätt att hissa den egna nationsflaggan. Däremot får ett lands flagga aldrig hissas under ett annat lands flagga. Det får alltså bara finnas en nations flagga på varje stång." Källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whoyeah! Plötsligt dimper det in ett sms från AFA-försäkringar. Jag får över 13 lakan som ersättning i engångsbelopp!! Igår ingen akassa, idag pengar från AFA! :tappahakan::galetglad::galetglad::galetglad:

 

 

[+] Grattis! :yeahbaby: Var det inte dem det stod om i tidningen bara häromdagen - att det var så svårt att få pengar från, och att de var så långsamma?

 

 

Ingen aning. Frun kom på att jag hade AFA via facket och postade alla läkarintyg å sånt och det är inte många dagar sen. Nyss kom sms att utbetalning sker inom fyra dagar. Schysst. Nu behöver jag inte käka så mycket kirskål. Faktum är att de pengarna kommer EXAKT vid rätt tidpunkt då jag i går fick reda på att jag inte får akassa men aktivitetsstöd. Men att det kan ta en månad innan det börjar vilket gör att jag skulle få en månad utan pengar. Det går men inte så bra. Nu går det bra. :galetglad: Jag är så glad att det kom en tår. :blush:

 

 

Hurra! :kramis:

 

Härligt att höra, sa ju att vi håller tummarna för dig :lol::kramis::innocent:

 

Hipp-hipp hurra för fru Axelman som var så rådig :galetglad:

 

För att fira detta så rekommenderar Kakmonstret :cake: samt :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, bra då att the good guys betalas för sina bidrag. ^_^

Här var ett bra exempel. :yeahbaby:

 

Tioåring hackade instagram - Kultur | SVT.se

 

“Jani har tillsammans med sin tvillingbror intresserat sig för kodning av dataspel under en tid och han drömmer om att få arbeta med säkerhet på nätet.

 

– Det skulle vara mitt drömjobb. Säkerhet är verkligen viktigt.”

Redigerad av iEricF
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...