Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Fast gladiator är ett samlingsnamn för ett 20-tal olika specifikt utrustade slagskämpar. Gladiator är ungefär lika specifikt som soldat.

Och jag avsåg heller inte mindre. Poängen är att slagskämpe är ett för brett epitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade lite konstgjord lycka: ostakrokar och glass med crema mascarpone... :P Fast min ömma mage blev inte lika glad som min mun... :pinch:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade lite konstgjord lycka: ostakrokar och glass med crema mascarpone... :P Fast min ömma mage blev inte lika glas som min mun... :pinch:

“Glaskäke” har man ju hörttalas om, men glasmun? :fundersam::totaltgalen:

 

 

En påse ostkrokar vore inte fel... Usch nu blev jag ju hungrig bara för det.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade lite konstgjord lycka: ostakrokar och glass med crema mascarpone... :P Fast min ömma mage blev inte lika glad som min mun... :pinch:

Ooops... bara du säger kombinationen knyter min mage sig.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då var man utfodrad. Skall snart lyssna på CL-fotboll på Radiosporten, så kan jag passa på att mecka lite med några filer under tiden. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars äter jag yoghurt.

Ostkrokar är gott. Mascarponeglass är gott. Men inte tillsammans.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ostkrokar är gott. Mascarponeglass är gott. Men inte tillsammans.........

Jag åt det inte tillsammans, jag skrev inte det heller. Dock hamnar allt i samma mage och den krånglar ibland. Så menade jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade lite konstgjord lycka: ostakrokar och glass med crema mascarpone... :P Fast min ömma mage blev inte lika glad som min mun... :pinch:

 

ostkrok, eller ostakrok, är ord jag inte hört tidigare. Tydligen avses ostbågar. OLW har haft en omröstning om vad det ska heta. Nästan oavgjort.

http://www.olw.se/ostbagar-vs-ostkrokar/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag åt det inte tillsammans, jag skrev inte det heller. Dock hamnar allt i samma mage och den krånglar ibland. Så menade jag.

Jag skrev inte att du åt det tillsammans, bara hur min mage hoppade högt vid tanken att inmundiga slika produkter kollektivt. Men det hjälper ju föga för indigestionsaggregatet om differensen mellan förtärandet aproximeras till 01.00 timme.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev inte att du åt det tillsammans, bara hur min mage hoppade högt vid tanken att inmundiga slika produkter kollektivt. Men det hjälper ju föga för indigestionsaggregatet om differensen mellan förtärandet aproximeras till 01.00 timme.

Nästa gång du går på restaurang ska du nog be att få in en förrättsmeny, långt senare en huvudrättsmeny, och nästan en evighet efter det begära att få se en dessertmeny... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång du går på restaurang ska du nog be att få in en förrättsmeny, långt senare en huvudrättsmeny, och nästan en evighet efter det begära att få se en dessertmeny... ;)

Inte om prylarna rockar fett tillsammans! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl sällan de gör. Kallrökt lax och lakrits? Nja...

 

meny_flens.jpg

Tänkte mer på kebab och folköl. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mer på kebab och folköl. :whistling:

jaså

 

det är inget för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Russel Crowe är en bra skådis med många olika strängar på sin lyra :yeahbaby:

fast här blir det Hyacinth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså

 

det är inget för mig!

Inte ens kebab? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...