Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jo, stavningen är som det uttalas här nere :chockadskeptisk: Så jag har rört ihop smeden :lol: Det ger extra järntillskott till kosten :innocent:

Häll i fil så blir det ännu bättre....

...och tillagas bäst i en gjutjärnsgryta. I salladen kan man ju ha i både alger och tång. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just en (ett par) sida på FSF.
“CyanogenMod is a version of Android which you can use without a Google account.”

Det lät ju praktist - att man slipper ha ett Googlekonto då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, han hade flax, så att säga ;)

Plats för Stenmark-citat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats för Stenmark-citat här.

 

Ja, visst är det ett märkligt sammanträffande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just en (ett par) sida på FSF.

CyanogenMod is a version of Android which you can use without a Google account.

 

Det lät ju praktist - att man slipper ha ett Googlekonto då.

Man kan använda Android utan Googlekonto också...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan använda Android utan Googlekonto också...

 

Man kan använda både Google sökmotor och Youtube utan google-konto också :tappahakan: De spårar dig lika bra ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och tillagas bäst i en gjutjärnsgryta. I salladen kan man ju ha i både alger och tång. ^_^

 

Kan meddela att smeden var ypperligt god när den väl blev stekt till biff, i en gjutjärnspanna post-34005-0-66447200-1428937954.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smeden hade gjutjärnspanna. Men hatten passade ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man kan använda både Google sökmotor och Youtube utan google-konto också :tappahakan: De spårar dig lika bra ändå ;)

Inte om man har Ghostery...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats för Stenmark-citat här.

de e bar å åk !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snitsig framtid :)

 

 

http://youtu.be/1KWYxGYT-D8

En fet elektrisk helikopter som stjäl el från järnvägen. Snöar det så blir det stopp. Får framförvarande fordon stopp så blir det stopp. Antagligen mindre koldoixidutslåpp än flyget, men större energiförbrukning, och bullerutsläpp, än ett tåg som inte flyger. Hög passagerarkapacitet.

 

 

Med vänliga hälsningar

Herr Dysterquist

Leg. pessimist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vila på en luftkudde som propellrar orsakar måste dra bra mycket mer energi än att utnyttja aerodynamik och endast ha dragande eller skjutande propellrar. Men då borde den också ligga högre upp i luften. Ja just ja! Flygplan kallas det då! :hihihi::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man kan ändå tycka att det ser häftigt ut, och himla bra gjort av den som gjorde filmen.

Däremot tror inte jag heller att det där är "The next generation of transportation".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då var man officiellt utan Mac då, första gången på sju år. Lär väl bli en Mini framöver, av modellen man själv kan sätta i mer minne och SSD, så någon "ny" Mac blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då var man officiellt utan Mac då, första gången på sju år. Lär väl bli en Mini framöver, av modellen man själv kan sätta i mer minne och SSD, så någon "ny" Mac blir det inte.

Då får du ändra i vänsterspalten under "Appleprylar"... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du ändra i vänsterspalten under "Appleprylar"... :ThumbsUp:

 

Ja, det var minst sagt daterad den informationen... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade VirtualBox och tillhörande Ubuntu. Använder det aldrig. När Apple slutar supporta Mavericks så får det bli skarp version av någon Linux eller Unix på minin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

En fet elektrisk helikopter som stjäl el från järnvägen. Snöar det så blir det stopp. Får framförvarande fordon stopp så blir det stopp. Antagligen mindre koldoixidutslåpp än flyget, men större energiförbrukning, och bullerutsläpp, än ett tåg som inte flyger. Hög passagerarkapacitet.

 

 

Med vänliga hälsningar

Herr Dysterquist

Leg. pessimist

Ja det där var VM i att hitta antal fel per minut. På typ 60- och 70-talet hade man sådana tankar om framtiden, nu gör vi samma sak igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på fru Bouquet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@#&*-+= rygg! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu dags för Hyacinth

 

 

Tittar på fru Bouquet.

och jag tittar inte på Downton Abbey :( önskar att jag kunde..... :cry: Framåt onsdagen så hoppas jag kunna det :)

 

 

Har bestämt mig att skaffa en T5 torx skruvmejsel!

Ska börja med att kika in i MBA:n för att se hur det ser ut i verkligheten och göra någon slags bedömning om jag vågar mig på att byta batteri i den. Kollade på iFixits instruktionsfilm om det och det såg inte alltför svårt ut.

Men det är en sak att kolla på en film och en annan att göra det i verkligheten. Hur som helst så kan mejseln vara bra att ha...

 

Har försökt och försökt att använda iPaden istället när jag åker hemifrån. Och visst är den bra - att kolla mail och surfa runt med. Men till den huvudsakliga uppgiften som är att kunna öppna, läsa och bläddra bland dokument så är det bara knöligt jobbigt. iAnnotate är en jättebra app för dokumenthantering i iPad, men det spelar ingen roll. Det är för trögt och svårjobbat och jag sitter och svär för mig själv att jag ändå inte tog med mig MBA:n. Jag vill kunna ha flera dokument, ofta i olika filformat, öppna samtidigt.

 

Trots att jag stänger av wifi, blutooth och allt möjligt som drar. Tangentbelysningen är bara igång när tangentbordet används osv osv så går batteriet löjligt fort ner mot noll. Att ansluta med sladd är ett måste efter en timme eller två.

 

Så det lutar mer och mer åt ett batteribyte. Extrabatteri på sidan om känns för dyrt. Ett annat alternativt är att kämpa med iPaden. Valet känns inte alltför svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag tittar inte på Downton Abbey :( önskar att jag kunde..... :cry: Framåt onsdagen så hoppas jag kunna det :)

 

 

Har bestämt mig att skaffa en T5 torx skruvmejsel!

Ska börja med att kika in i MBA:n för att se hur det ser ut i verkligheten och göra någon slags bedömning om jag vågar mig på att byta batteri i den. Kollade på iFixits instruktionsfilm om det och det såg inte alltför svårt ut.

Men det är en sak att kolla på en film och en annan att göra det i verkligheten. Hur som helst så kan mejseln vara bra att ha...

 

Har försökt och försökt att använda iPaden istället när jag åker hemifrån. Och visst är den bra - att kolla mail och surfa runt med. Men till den huvudsakliga uppgiften som är att kunna öppna, läsa och bläddra bland dokument så är det bara knöligt jobbigt. iAnnotate är en jättebra app för dokumenthantering i iPad, men det spelar ingen roll. Det är för trögt och svårjobbat och jag sitter och svär för mig själv att jag ändå inte tog med mig MBA:n. Jag vill kunna ha flera dokument, ofta i olika filformat, öppna samtidigt.

 

Trots att jag stänger av wifi, blutooth och allt möjligt som drar. Tangentbelysningen är bara igång när tangentbordet används osv osv så går batteriet löjligt fort ner mot noll. Att ansluta med sladd är ett måste efter en timme eller två.

 

Så det lutar mer och mer åt ett batteribyte. Extrabatteri på sidan om känns för dyrt. Ett annat alternativt är att kämpa med iPaden. Valet känns inte alltför svårt.

 

Den finns på netflix

Men nu är det the vicar of Dibley

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...