Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Beställt stridshandboken till Minecraft till stora tösen som fyller nio i början av maj, kommer att bli en uppskattad present :galetglad::pusspadig:

hon vill börja spela i sommar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, del 2. När jag kollar certifikatet får jag nedanstående ruta:

 

attachicon.gifdisqus.png

Ja, jag får samma här... när man kollar deras (huvud)sida. Det var från en annan disqus länk. Oavsett så är det ju https-everywhere som klassar den som opålitlig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hon vill börja spela i sommar ?

 

Tror att hon redan spelar det, fast hon har aldrig frågat om hon kan få köra det hos mig på datorn de har här :fundersam: Men hon har pratat om att hon har andra Minecraft-böcker och jag vet att hon även har lånat på skolbiblioteket. Jag har aldrig satt mig in i Minecraft men jag vet att det är populärt hos de yngre barnen på skolan jag jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag får samma här... när man kollar deras (huvud)sida. Det var från en annan disqus länk. Oavsett så är det ju https-everywhere som klassar den som opålitlig.

Är https-everywhere:s klassning pålitlig? Vad menar du förresten med "annan disqus länk"?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är https-everywhere:s klassning pålitlig? Vad menar du förresten med "annan disqus länk"?

En annan menar jag inte direkt på deras sida. Kommentarsfälten använder olika script för att bädda in det på sidan - och det är inte till deras indexsida s a s. :) Alla resurser och sånt ligger på subdomänder. så har även G+, Twitter, FB. Men det är inte klassningen som är huvudsaken till att jag skall byta. Dels än den andra snabbare, + att Disqus kör med lite fulgrejjer. Men i huvudsak för den andra är snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat mitt Safaritillägg Nurani som nu bara jämför tredjepartsadresser, inte sökväg eller variabler till server.

Det funkar utmärkt eftersom jag upptäckt att tredjepart utmärker sig främst i själva adressen.

Det verkar bli väldigt få falska positiva nu. :)

 

post-5952-0-62930800-1429213490.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens avsnitt av Hyacinth är en av de bästa... här en liten prolog

 

Hyacinth beslutar sig för att göra kvällsmat vid stranden med diverse nöjen, annars känd som en flod-side picknick. Att ge Elizabeth och Emmet och kyrkoherden och hans fru Hyacinth den mest extraordinära utflykten komplett med norska räkor och utemöbler.

Dessvärre går det inte som Hyacinth har tänkt sig då en grävmaskin dyker upp och
avsnittet får en härlig klimax

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 23" ACD över nu när macen försvann så tanken på att koppla en andra skärm till min Linuxburk för att köra SVT Play/Youtube blev verklighet. Så nu kan jag sitta här och skriva på forumet och samtidigt köra helskärm med YT-klipp på ACD:n :galetglad:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er!

idag är det blötväder här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokat bord för frun och mig på stans nya Indiska restaurang. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokat bord för frun och mig på stans nya Indiska restaurang. :bultandehjarta:

 

Då får vi hoppas på en trevlig kväll med god mat, för jag förutsätter att det är ett gott sällskap :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då får vi hoppas på en trevlig kväll med god mat, för jag förutsätter att det är ett gott sällskap :lol:

Jo, jag är ju där. :whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte många knop gjord idag, varit en tuff vecka rent mentalt och nu så hoppas jag på ett par riktigt lugna dagar B)

 

Steg upp sent, men jag kom inte till ro för än sent inatt, fått i mig lite kaffe och frukost och fixat disken, nu mer :kaffe: och bara :) resten av dagen förhoppningsvis :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte många knop gjord idag, varit en tuff vecka rent mentalt och nu så hoppas jag på ett par riktigt lugna dagar B)

 

Steg upp sent, men jag kom inte till ro för än sent inatt, fått i mig lite kaffe och frukost och fixat disken, nu mer :kaffe: och bara :) resten av dagen förhoppningsvis :crossfingers:

Jag kan skriva under på det där i stora drag. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fredagsglädjepiller!! JC_goody.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något säger mig att Herr Axelman är väldigt nöjd :galetglad: med sin lilla DAC (var det väl :fundersam: ) som han fyndade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Plötsligt är det lite roligare med musik igen! Vad jag än ansluter till DAC-en blomstrar om man får uttrycka sig så. Sunkiga mp3-filer genom halvdan datorhögtalare får liv. Märkligt! Gillar musiken i YT-klippet ovan. Egentligen är jag gubbrockare, men den musiken utmanar inte min musikaliska gen på samma sätt. Gubbrock som Deep Purple är roligt fast på ett annat sätt. Creedence, Fogerty själv och slikt är kul. Banalt och gött!

...

Men för att maxa är det mer spännande med jazzinfluenser. Att "bläddra" i sinnet genom komplicerade och snygga slingor och rytmer stimulerar mig. Jag kan faktiskt isolera varje musiker och lyssna på den om det inte är för grötigt. Så efter en fyra fem gånger har jag liksom tillgodogjort mig hela stycket. Hur det går till kan jag inte förklara. Det bara är så.

 

Laie_40.gifLaie_37.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har tagit en trettio år eller så att väja frun med mer avancerad musik än Gullan Bornemark och Är du vaken Lars..... Det mesta jag lyssnar på är bara BRÖÖÖÖÖL. Tycker hon. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår henne, jazz-musik är bara att sätta ett antal musiker tillsammans som spelar helt olika stycken musik, samtidigt :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår henne, jazz-musik är bara att sätta ett antal musiker tillsammans som spelar helt olika stycken musik, samtidigt :whistling:

Jazz är en superbred definition. Jag brukar säga att när musiken inte är på väg någonstans då stänger jag av. Jag gillar melodiös rolig jazz som inte bara består av brillierande musiker utan en plan. Tycker att klippen jag slängt fram är sådan bra jazz. Funk. Fusion. Whatever....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...