Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Rose är förlovad

 

Igen? :fundersam:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Igen? :fundersam:

Hon har åtminstone en stark libido. :lol:

Jag ska titta på Ronnys klipp nu. :)

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onslows skrothög var pangrolig igen. Stackars Emmet är kär trodde fru Bouquet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onslows skrothög var pangrolig igen. Stackars Emmet är kär trodde fru Bouquet. :)

Ja han trodde bröloppet var i Polen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer nog. Är bara monster grafikkorten som drar iväg för mycket i längd.

 

En sådan här har jag.

 

http://www.inet.se/produkt/6909739/fractal-design-define-r4-svart

 

Får plats med hur mycket som helst i den men det är ett riktigt as storleksmässigt. Inget man flyttar utan vidare.

Den verkar vara en trevlig lådda. Är det hot-swap diskar på den med, som bilderna visade? BF verkar också ha en isolerad variant (Ghost) för ≈ samma pengar såg jag på din länk, men det är väl eg formen och storleken på Prodigy'n som lockar lite. Gillar det där med handtagen. Man är ju bortskämd med Mac'arna som jag haft det på. Enkelt och smidigt att lyfta och flytta på. :)

 

Storleken på lådan spelar ju eg ingen roll. Kan tänka mig ett full-tower med om det är så. :D Har för mig jag såg en snygg (stor) sak för ett tag sen, där man kunde montera in 2 separata MB i samma låda. ^_^ Den var mer som en “cube” fast i stort format, och korten satt på varsin sida på en mellanvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaken, eller ja, uppstigen efter en natt mest bestående av slumrande av och till... gissningsvis så får det bli någon form av lur på soffan under dagen :gaspar:

 

 

Funderar som bäst på om man ska ge sig ut i köket och köra igång en omgång kaffe eller inte :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör morgontrafiken genom byn och hör/inser hur många som håller på tok för hög hastighet genom vår lilla by... :chockadskeptisk::byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör morgontrafiken genom byn och hör/inser hur många som håller på tok för hög hastighet genom vår lilla by... :chockadskeptisk::byrakrat:

God morgon! Tipsa polisen om det stör tillräckligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Den verkar vara en trevlig lådda. Är det hot-swap diskar på den med, som bilderna visade?

Vart såg du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

Sol idag hoppas på värme också

Och inte duggregn som igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar vara en trevlig lådda. Är det hot-swap diskar på den med, som bilderna visade? BF verkar också ha en isolerad variant (Ghost) för ≈ samma pengar såg jag på din länk, men det är väl eg formen och storleken på Prodigy'n som lockar lite. Gillar det där med handtagen. Man är ju bortskämd med Mac'arna som jag haft det på. Enkelt och smidigt att lyfta och flytta på. :)

 

Storleken på lådan spelar ju eg ingen roll. Kan tänka mig ett full-tower med om det är så. :D Har för mig jag såg en snygg (stor) sak för ett tag sen, där man kunde montera in 2 separata MB i samma låda. ^_^ Den var mer som en “cube” fast i stort format, och korten satt på varsin sida på en mellanvägg.

 

 

Vart såg du det?

 

Nej FD Design R4/R5 har inga hotswapcaddys för diskarna, dock så är hårddiskvaggorna utdragbara med snabbfästen och burarna är modulära och går att sätta på ett par olika sätt i lådan. De är dessutom försedda med gummigenomföringar för skruvarna till hårddiskarna. Sitter två stycken 2.5"-platser på baksidan av moderkortsplåten också :yeahbaby:

 

Är själv riktigt sugen på att skaffa mig ett R5-chassi, men har redan ett fint Lian-Li aluminiumchassi så jag har svårt att motivera bytet. Lian-Li-chassina håller fantastiskt hög kvalitet och jag kom över mitt på rea i somras. Ibland så har man tur :ThumbsUp:

 

Hur upplever du kvalitén på ditt R4-chassi Ollie? Det har fått bra recensioner men jag har hört en del som tycker att det känns lite "smäckigt" med sin plastlucka och lite tunt i plåten, vilket får mig att tveka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

Sol idag hoppas på värme också

Och inte duggregn som igår

 

Jämngrått väder här, men uppehåll. Igår så höll regnet i sig större delen av dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

Sol idag hoppas på värme också

Och inte duggregn som igår

Fast jag tycker att regnet är välkommet med tanke på allt det gröna som ska komma snart. B)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag tycker att regnet är välkommet med tanke på allt det gröna som ska komma snart. B)

 

Jag skulle inte ha sagt något, för nu har regnet börjat här igen :shifty: Men då kommer kaffet jag ska gå ut i köket och brygga nu att värma extra gott :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken du skrev med till din låda... 4'e bilden där. :)

attachicon.gifhs.png

 

Det är bara täcklocken till 5.25"-platserna. Men jag håller med om att de ser ut som hotswap-vaggor, men det är bara en illusion.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara täcklocken till 5.25"-platserna. Men jag håller med om att de ser ut som hotswap-vaggor, men det är bara en illusion.

Jaha... Vilka fulingar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... Vilka fulingar.

 

Det hade väl snarare varit anmärkningsvärt om ett konsumentchassi i den prisklassen hade haft den möjligheten. Dock så verkar det vara ett populärt chassi som verkar vara väl genomtänkt och väldigt modulärt i sin konstruktion. Även om jag gärna hade sett att även fronten var i metall precis som mitt Lian-Li-chassi. Det hade varit pricken över i-et på ett vad som annars verkar vara ett trevligt chassi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade väl snarare varit anmärkningsvärt om ett konsumentchassi i den prisklassen hade haft den möjligheten. Dock så verkar det vara ett populärt chassi som verkar vara väl genomtänkt och väldigt modulärt i sin konstruktion. Även om jag gärna hade sett att även fronten var i metall precis som mitt Lian-Li-chassi. Det hade varit pricken över i-et på ett vad som annars verkar vara ett trevligt chassi.

Lian-Li har ett par riktigt snygga och bra chassin. Kikade på ett par för några år sen, men jag tror de modellerna utgått nu. Sen har de ju en del riktiga värsting-lådor. Bl a den “cuben” för dubbla 2i1. ^_^ De har också rätt mkt bra och intressanta lösa delar, som vaggor och fläktboxar ... men även MB-plattan inkl rygg, som lös del. Har sett att den är rätt populär att använda när man moddar om ett gammalt G5-chassi.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

 

Nej FD Design R4/R5 har inga hotswapcaddys för diskarna, dock så är hårddiskvaggorna utdragbara med snabbfästen och burarna är modulära och går att sätta på ett par olika sätt i lådan. De är dessutom försedda med gummigenomföringar för skruvarna till hårddiskarna. Sitter två stycken 2.5"-platser på baksidan av moderkortsplåten också :yeahbaby:

 

Är själv riktigt sugen på att skaffa mig ett R5-chassi, men har redan ett fint Lian-Li aluminiumchassi så jag har svårt att motivera bytet. Lian-Li-chassina håller fantastiskt hög kvalitet och jag kom över mitt på rea i somras. Ibland så har man tur :ThumbsUp:

 

Hur upplever du kvalitén på ditt R4-chassi Ollie? Det har fått bra recensioner men jag har hört en del som tycker att det känns lite "smäckigt" med sin plastlucka och lite tunt i plåten, vilket får mig att tveka.

Precis. Jag har tagit bort en av burarna för att få mer plats, har ändå bara två diskar. Lättare att komma åt kablar och annat när man behöver pilla med något.

 

Jag har för mig att jag köpte min för någon hundralapp mindre än den kostar på Inet nu, och för den prislappen tycker jag att det är en helt ok låda. Visst, lite plastdetaljer och sådant men som sagt är det väl vad man får till det priset tänkte jag. Var ute efter en stor låda och det är det. Ljudvolymen har jag svårt att uttala mig om. Jag har ju några fläktar på grafikkortet, en rätt maffig fläkt på processorn, två fläktar i fronten som suger in och två i övre delen som trycker ut. Så de låter ju lite. Jag kan däremot styra hastigheten på dem genom en switch på chassit, finns tre olika lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för att en ny SAOL har kommit ut. Det dröjer nog innan den nya går att söka i. Jag hämtade den nytryckta SAOL 14 idag, nu står den i bokhyllan. OBS! Den gamla gäller inte längre.

Jo, jag såg de skrev det på sidan. De kunde väl ha de gamla kvar så länge och de som vill ha senaste kan köpa den. Saol13 funkar bra - till det mesta. Orden lär ju ha kvar sin betydelse s a s. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag såg de skrev det på sidan. De kunde väl ha de gamla kvar så länge och de som vill ha senaste kan köpa den. Saol13 funkar bra - till det mesta. Orden lär ju ha kvar sin betydelse s a s. :yeahbaby:

Nej, det är det som är grejen med den nya upplagan, mycket har ändrats. Men visst, det mesta är samma som innan, du kan ha tur. Varje ny upplaga är dock normerande, den gamla är språkhistoria. Så är det bara. Och så har det alltid varit.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...