Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

jag frågade siri vad det är på tv

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att jag stänger av wifi, blutooth och allt möjligt som drar. Tangentbelysningen är bara igång när tangentbordet används osv osv så går batteriet löjligt fort ner mot noll. Att ansluta med sladd är ett måste efter en timme eller två.

Om man är inloggad p en massa ställen ... FB, Twitter osv., så drar ju det ström med när deras bakgrundstjänsterligger och drar hela tiden. Kanske inte så mkt. Är man inloggad på iTunes-/Mac App store drar väl det en del med antar jag.

 

Har inte bytt batteri själv (har ju ingen MB) men de flesta såna guider, oavsett vad de handlar om, ser oftast svårare ut än vad de är. Det är bara för att de är “förklarande” ... innehåller mer info än vad som eg behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SItter med morgonkaffet och softar lite... :kaffe: Snart dags att slänga upp lite foldrar och annat skit och gräva ner sig. code.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta klipp som innehåller en bunt otroliga musiker bla min favvo på bas. Sammanlagt har dessa gubbar flera hundra års musikvana! Kul nog är det väldigt bra ljud kvalitet på detta klippet så njut av bra ljud och en underhållande blues. Den får 10/10 på Axelmans bluesskala.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Samma basist med en ny konstellation som gungar härlig jazzinfluerad fusion. Eller nåt.

 

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis kör jag genom min externa USB DAC Hegel. Nu via MBAir in i TV och in i TV-ns ljudanläggning. Som plötsligt fick ett jättelyft och låter 10.000:- dyrare. Köpte för några år sedan en Denon hembiloreciver och ett par små Dali-högtalare som tillsammans låter helt OK. Men med DAC-en hoppade stereobilden fram och en klarhet som inte var där. Lite som att går från 2D till 3D. Kul tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

solen skiner idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är gråväder ute med regn...

usch då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... blå himmel på förmiddagen men det mulnar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morn-morn... eller snarare förmiddag-förmiddag :P

 

 

Ja, med tabletterna att sova på i kombination att jag bäddar ner mig på soffan ger mig runt 9-10 timmars sömn numera. Har experimenterat med att sova i sängen men det blir inte lika bra/lång sömn av det. Så jag accepterar faktumet och fortsätter sova ute i vardagsrummet.

 

Har visserligen redan varit uppe en stund, men nu är kaffet klart :kaffe::foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg herr Björklund på nyheterna i går. Normalt lägger han sig i och vet bäst om allt som han inte kan. Nu när försvarsfrågorna är på tal i riksdagen, som jag förmodar att han verkligen kan, då drar han sig ur! Stölle! :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog dags att skaffa sig lite nya kastruller. -_- Är 2'a kastrullen på rel kort tid där bottenplattan släppt och nu åkt av, så det är bara tunnplåt under nu. Den förra, lite medelstor strl, har jag kvar till att koka vatten o sånt. :crossfingers:

Blev lite småhungrig nu så det fick bli en skål med havregröt - typ 1 xtra frukost. :kaffe: Värmer gôtt gör den med, men eftersom det är så kallt idag så blir det nog en skålledusch på det sen. Så man får tina upp lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är nog dags att skaffa sig lite nya kastruller. -_- Är 2'a kastrullen på rel kort tid där bottenplattan släppt och nu åkt av, så det är bara tunnplåt under nu. Den förra, lite medelstor strl, har jag kvar till att koka vatten o sånt. :crossfingers:

 

Blev lite småhungrig nu så det fick bli en skål med havregröt - typ 1 xtra frukost. :kaffe: Värmer gôtt gör den med, men eftersom det är så kallt idag så blir det nog en skålledusch på det sen. Så man får tina upp lite.

Finns tester på allt

 

http://www.icakuriren.se/PageFiles/28233/kastrulltest.pdf

 

 

Oops... testet var från 2011 Bra årgång för Macar i alla fall............. :hihihi:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sossarna vill blott ge en bråkdel av det ÖB begärt. Begriper sossarna sig på försvarets behov bättre än ÖB? Tydligen enligt vissa vänsterdebattörer som inte förstått att omvärlden inte är så fredlig och har aldrig varit det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitFenix Prodigy M | Pure Overclock - Part 5

Här är det chassit jag funderar på ifall man skall bygga nåt nytt kanske. Är väldigt litet, och i deras exempel har de fimpat DVD'n.

DSC03321-1024x919.jpg

Kool placering av ssd'n? B)

BitFenix verkar göra rätt trevliga chassin. Finns ett bra mid-tower som dessutom är riktigt billigt. »»

- - -

 

Trevlig fotboll på 6'an ikväll. “Madrid mot Madrid. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med modellen du har på bild är ju att det ser lite ut som en Mac Pro som har krympt i tvätten :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med modellen du har på bild är ju att det ser lite ut som en Mac Pro som har krympt i tvätten :hihihi:

[+] :ThumbsUp: Ja, verkligen. Synd att den inte finns i grått. ;) Men appropå Mac Pro, så hade de gärna fått gjort (typ) en sån modell istället för cylindern. Fortf väldigt liten, men mer lättmeckad än den runda. Och just att kunna få in fler diskar, osv. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny-dushad/rakad. :yeahbaby: Är få saker som “svider skönt”, men att badda på rakvattnet efter att man rakat är väl den enda. Fräter till någon hundradels sekund och sen känner man sig redo/klar. För en ny kanna kaffe t exempel. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nervös tidigare idag då min iPhone bara totaldog. Har aldrig varit med om det, men efter en hård omstart så vaknade den till liv igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sossarna vill blott ge en bråkdel av det ÖB begärt. Begriper sossarna sig på försvarets behov bättre än ÖB? Tydligen enligt vissa vänsterdebattörer som inte förstått att omvärlden inte är så fredlig och har aldrig varit det.

Jag tror faktiskt Björklund har rätt här. OM inte försvaret hade skurits ner kanske han hade varit kvar där och varit på rätt plats i livet. Mer pengar till försvaret så vi har någonstans att göra av folk.... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sossarna vill blott ge en bråkdel av det ÖB begärt. Begriper sossarna sig på försvarets behov bättre än ÖB? Tydligen enligt vissa vänsterdebattörer som inte förstått att omvärlden inte är så fredlig och har aldrig varit det.

Alliansen sket fullständigt i försvaret i åtta år. Reinfeldt kallade det till och med särintresse. Dess kostnader var oförenliga med alla jobbskatteavdrag. Kasta inte sten i glashus.
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Blev lite nervös tidigare idag då min iPhone bara totaldog. Har aldrig varit med om det, men efter en hård omstart så vaknade den till liv igen.

Hände mig och många fler i någon av iOS 7 versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

BitFenix Prodigy M | Pure Overclock - Part 5

 

Här är det chassit jag funderar på ifall man skall bygga nåt nytt kanske. Är väldigt litet, och i deras exempel har de fimpat DVD'n.

 

DSC03321-1024x919.jpg

 

Kool placering av ssd'n? B)

 

BitFenix verkar göra rätt trevliga chassin. Finns ett bra mid-tower som dessutom är riktigt billigt. »»

 

- - -

 

Trevlig fotboll på 6'an ikväll. Madrid mot Madrid. :ThumbsUp:

Inte skaffa något i ATX format istället? Lättare med plats och att hitta komponenter tänker jag. Dock är lådan i ditt inlägg väldigt snygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte skaffa något i ATX format istället? Lättare med plats och att hitta komponenter tänker jag. Dock är lådan i ditt inlägg väldigt snygg.

Ja, modellen ovan (större) är ju deras mid-tower (länken där ovanför....)

DSCN1834.jpg

 

Den är dessutom mkt billigare. Fast tanken är väl att kunna ha en mindre låda men ändå bra utrustad. Finns många bra mATX-kort nu, och med Prodigy (den lilla) kan man ha fulllängds grafikkort. Så ett midre MB-kort + grafikkort och kanske ngt annat PCIkort, och diskar fanns det gott om plats för då de sitter på egen skena.

 

Prodigy-M-specs.jpg

 

Så liten verkar den väl inte vara? Tyckte det så rätt rymligt ut på den bilden ändå. Man får inte glömma att de hade mosat in vattenkylning där med. På sista bilden - dubbelt, med kylning av grakikkortet med. Den känns i a f välplanerad för att kunna dra kablar och sånt på ett bra/smart sätt och kunna bygga om den lite invädigt. Verkar flexibelt.

 

I den lilla kan man ha större fläktar med (tystare). »»

 

Kikade på de båda spec'arna på Webhallen. Det är faktiskt plats för fler diskar och större fläktar i den mindre.

 

post-64246-0-21203900-1429024635_thumb.png

 

Och som det står lite ovanför där i beskrivningen:

 

The inside is incredibly flexible, offering space for SLI or Crossfire dual graphics technology, up to four 3.5" hard drives or five 2.5" SSDs, and even space for slim 240mm radiators.

Annars finns det väl ett par Lian-li som jag kikat på. Men deras snygga modell finns ju inte längre. Är väl om man hittar nåt begagnat kanske.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...