Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nog blir det 20 grader förr eller senare. Här var det 18,4 grader i lördags.

 

Jag har ätit tre sorters glass idag! Jag får mina ryck.

Då har vi haft det bra 11-12 har det varit som mest

men nu blir det bättre titta i vädertråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tydligen inte kritisera Apple, så då slutar jag med det.

 

Klart man får.

 

Hoppas att du får en härlig dag ute i naturen med vildbina, ja och med övriga deltagare i exkursionen :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi haft det bra 11-12 har det varit som mest

men nu blir det bättre titta i vädertråden

 

Ja, nu får gärna vårvärmen komma för sätta fart på grönskan :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tydligen inte kritisera Apple, så då slutar jag med det.

For mig får du väl kritisera vad du vill och ha vilka åsikter du vill. Jag orkar periodvis inte diskutera så mycket jag heller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Sohphos AV för att testa. Det verkar som det krachar min internetuppkoppling. Med ojämna mellanrum är Safari och alla andra Webbläsare omöjliga att nå internet. Nätverksvertyget krachar. Samtidigt är det ett kryss i Sophosikonen och klickar man på den säger den att Uppdate is cancelled. Startar jag om datorn går det som en dans igen. Lite irriterande. Macen har alltid rullat på utan strul......

Hela AV-industrin är väl främst uppbyggd kring Microsofts oförmåga till att bygga en säker plattform. Un*x är på många sätt raka motsatsen eftersom den från start haft säkerhet som en helt central egenskap, bland mycket annat. Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, nu får gärna vårvärmen komma för sätta fart på grönskan :crossfingers::yeahbaby:

Det känns som att de kommande dagarna kommer med tysta sköna löften... sol.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela AV-industrin är väl främst uppbyggd kring Microsofts oförmåga till att bygga en säker plattform. Un*x är på många sätt raka motsatsen eftersom den från start haft säkerhet som en helt central egenskap, bland mycket annat.

Tänkte prova eftersom reklamen börjar bli för aggresiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tydligen inte kritisera Apple, så då slutar jag med det.

Får du inte? Visst kan man det. All kritik är väl bra, såväl bra som dålig. Så länge man kan förklara/redogöra för sin kritik så kan ju ingen ta ifrån en sin åsikt. Sen kan/får man ju alltid vara öppen för ändringar/omvärderingar själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman käkar hemgrillad burgare i diset. Blåser lite för mycket men skapligt annars.

post-363-0-03145300-1429357533_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman käkar hemgrillad burgare i diset. Blåser lite för mycket men skapligt annars.

Ser naturnära och skönt ut, inte minst nu i dessa tider då de flesta "går i väntans tider". B)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att den sista snön försvann ganska nyligen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman käkar hemgrillad burgare i diset. Blåser lite för mycket men skapligt annars.

 

Läste först diesel... det lät inte så gott att grilla sin burgare på en grill som tänds med diesel :P

 

Vet inte hur ni sitter (ligger) på era utemöbler där i Falun, men häromkring brukar man ha dom stående på dess ben och inte liggandes på gräsmattan. Blir så mycket enklare då.... :whistling:

 

EDIT: Nu förstår jag, de har naturligtvis blåst omkull, du skrev ju att det blåste lite väl mycket :hihihi:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just fylla i ett “mail recovery” formulär på Google. Hittade inte lösenordet och jag skulle avsluta kontot idag. Var jättesvårt för jag kunde knappt fråga på deras frågor om hur länge man haft det osv... Har haft just det kontot sen gmail var nytt. Är det allra sista googlegrejjset kvar bara. Nu vet jag att inget mer (ev) kan komma där. Sen blir man en fri man igen. :yeahbaby:

ballchain.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte hur ni sitter (ligger) på era utemöbler där i Falun, men häromkring brukar man ha dom stående på dess ben och inte liggandes på gräsmattan. Blir så mycket enklare då.... :whistling:

 

Där kom den... Romarna låg till bords vet du väl. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman käkar hemgrillad burgare i diset. Blåser lite för mycket men skapligt annars.

 

post-363-0-03145300-1429357533_thumb.jpg

Ser riktigt smarrigt ut. :yeahbaby: Om man ändå hade en sån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just fylla i ett “mail recovery” formulär på Google. Hittade inte lösenordet och jag skulle avsluta kontot idag. Var jättesvårt för jag kunde knappt fråga på deras frågor om hur länge man haft det osv... ...

Det var ju rätt snabbt av dem. De skrev några timmar innan det ev kunde komma ett mail från dem, men det kom nu. Skall ägna morgondagen åt att rensa upp sista skiten där, och sen vinka farväl åt kontot. :crossfingers:

 

Nu blir det soffan en stund och lite TV. tv.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att de kommande dagarna kommer med tysta sköna löften... sol.gif

Det får vi hoppas på för i dag fick jag ångra

Att jag inte hade mössa och handskar på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just fylla i ett “mail recovery” formulär på Google. Hittade inte lösenordet och jag skulle avsluta kontot idag. Var jättesvårt för jag kunde knappt fråga på deras frågor om hur länge man haft det osv... Har haft just det kontot sen gmail var nytt. Är det allra sista googlegrejjset kvar bara. Nu vet jag att inget mer (ev) kan komma där. Sen blir man en fri man igen. :yeahbaby:

ballchain.gif

Det ser inte så roligt ut att bli forbojad som mask

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

james bond

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute en stund och mött dagen på min bänk vid bergets fot.

Det underbara morgonljuset är balsam för själen, att syna allt vad naturen bjuder på är omättligt.

 

Vid mina fötter tampas vitsippor och mossan om utrymmet.

Surret av humlor och bin gör en lycklig

 

post-113-0-92528600-1429424258_thumb.jpg

 

 

 

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute en stund och mött dagen på min bänk vid bergets fot.

Det underbara morgonljuset är balsam för själen, att syna allt vad naturen bjuder på är omättligt.

 

Vid mina fötter tampas vitsippor och mossan om utrymmet.

Surret av humlor och bin gör en lycklig

 

IMG_6030.JPG

 

 

 

 

 

Naturen är även min kyrka. :yeahbaby:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sover gott om nätterna, en söndersliten rygg till trots. Ett hälsotecken får man hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här helgen var nog den lugnaste på länge. Men den har ju swischat förbi rätt snabbt eftersom man sovigt såpass mkt. Dagen “utflykt” blev ner till brevlådan. Var väl ett tag sen. Och kallt var det ut med. Står 9°C - känns som 3°C. Blir nog en skålledusch nu och sen krypa ner i soffan tills hockeyn börjar. Kaffe först... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, :kaffe: här med nu. Barnen ville komma till pappa idag så nu sitter jag och ena dottern här, den stora tösen han bli medbjuden på Cirkus. Men det glädjer mig ända in i själen att barnen själva ber deras mamma kolla om de kan få komma hit :bultandehjarta::galetglad:

 

Annars så blev vet sent i säng inatt, men jag har sovit gott med hjälp av mina tabletter, utan dessa blir inte sömnen bra. Fick ta en lugnande tablett igårkväll, vilket gjorde slutet av kvällen helt OK måendemässigt vilket kändes otroligt skönt :geros:

 

Annars så planeras det inte så mycket här.

 

Slurp :kaffe: aaaahhh..... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...