Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Blev en snabb tur till affären för att klara helgen. Har fått ett sådant enormt godissug sedan jag blivit sämre och jag har fastnat för hallon/lakritsskallar i skum som de har i lösgodissortimentet på det lokala ICA i Vollsjö. Som tur är så får man mycket godis för pengarna då de inte väger så mycket :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte många knop gjord idag, varit en tuff vecka rent mentalt och nu så hoppas jag på ett par riktigt lugna dagar B)

 

Steg upp sent, men jag kom inte till ro för än sent inatt, fått i mig lite kaffe och frukost och fixat disken, nu mer :kaffe: och bara :) resten av dagen förhoppningsvis :crossfingers:

Jag sov ovanligt länge för en gångs skull. Blev väl lite ryckigt (med vissa avbrott). Vaknade ett par gånger, men jag la väl mig vid ~ 22 och vaknade (klev upp) till slut vi halv12-12. :crossfingers: Blev väl kanske en timma man var vaken då man vaknade till. Men jag lyckades somna om vid båda tre tillfällena. Annars är det en sån “off-dag” idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en snabb tur till affären för att klara helgen. Har fått ett sådant enormt godissug sedan jag blivit sämre och jag har fastnat för hallon/lakritsskallar i skum som de har i lösgodissortimentet på det lokala ICA i Vollsjö. Som tur är så får man mycket godis för pengarna då de inte väger så mycket :totaltgalen:

Så länge du promenerar så blir det plus minus noll runt midjan...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag nyss ätit glass utan att ha promenerat idag... Men det blir snart en runda, när regnskurarna upphör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, här har varit fint väder hela dagen men nu när jag var till affären så drog det in mörka moln och regn, men nu skiner solen igen men det ser ut som om det är mer regn på gång in. Jo, borde komma ut lite mer, det borde jag.

 

Nu är det inte så att jag sitter här och trycker i mig oerhörda mängder, men nu passade jag på att köpa hem så det finns hemma, när suget sätter in,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, här har varit fint väder hela dagen men nu när jag var till affären så drog det in mörka moln och regn, men nu skiner solen igen men det ser ut som om det är mer regn på gång in. Jo, borde komma ut lite mer, det borde jag.

 

Nu är det inte så att jag sitter här och trycker i mig oerhörda mängder, men nu passade jag på att köpa hem så det finns hemma, när suget sätter in,

Just munlust är ett sätt att hantera saker och ting. Ett tag var jag helt såld på tacochips med ostsmak... Men magen sade ifrån...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man indiefierad. Det blev lite fel men det ordndade sig. Fruns vegetariska linsbönmojj var kanonstark medan min kyckling var inte stark alls. Tvärt om mot vad vi gillar. Men vi fick så mycket så hon åt sig mätt på mitt också och så fick vi lite rabatt. Bra mat och fräsch mat! Något dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är om bin på TV ikväll http://www.tv.nu/p/15041720102100kunskapskanalen Den skall jag kika på. Annars blir det lungt... Började förta mig lite grejjer, men som sagt allt är off idag så det var bara att lägga ner.

Jag ska kolla vildbin i morgon. På plats. Cirka 100 arter varav nio rödlistade. Allihop på I15:s gamla övningsområde. De bygger bo i de gamla kulfången av sand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag nyss ätit glass utan att ha promenerat idag... Men det blir snart en runda, när regnskurarna upphör.

Ja bedrövligt väder idag

Och på aftonbladets löpsedel lovar de 20 grader i vår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man indiefierad. Det blev lite fel men det ordndade sig. Fruns vegetariska linsbönmojj var kanonstark medan min kyckling var inte stark alls. Tvärt om mot vad vi gillar. Men vi fick så mycket så hon åt sig mätt på mitt också och så fick vi lite rabatt. Bra mat och fräsch mat! Något dyrt.

Är det något rekomenderar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag nyss ätit glass utan att ha promenerat idag... Men det blir snart en runda, när regnskurarna upphör.

Glass blir det här också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något rekomenderar ?

Absolut. God mat är alltid bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något för Poca

Ja, det varspännande - f f a intressant. Fastnade en stund på Kunskapskanalen sen och forts kika på ett program om en Leopard. Var väl inget direkt jublande ikväll på de övriga kanalerna. Skall kika klart på AfterLifer nu på 6'an och passa på att fixa lite käk under tiden. :kaffe:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det varspännande - f f a intressant. Fastnade en stund på Kunskapskanalen sen och forts kika på ett program om en Leopard. Var väl inget direkt jublande ikväll på de övriga kanalerna. Skall kika klart på AfterLifer nu på 6'an och passa på att fixa lite käk under tiden. :kaffe:

Här ser jag att de har bytt ut BBC Enterteiment mot BBC earth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja bedrövligt väder idag

Och på aftonbladets löpsedel lovar de 20 grader i vår

Nog blir det 20 grader förr eller senare. Här var det 18,4 grader i lördags.

 

Glass blir det här också

Jag har ätit tre sorters glass idag! Jag får mina ryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man indiefierad. Det blev lite fel men det ordndade sig. Fruns vegetariska linsbönmojj var kanonstark medan min kyckling var inte stark alls. Tvärt om mot vad vi gillar. Men vi fick så mycket så hon åt sig mätt på mitt också och så fick vi lite rabatt. Bra mat och fräsch mat! Något dyrt.

Min favoritpub har ett bra citat: "bra öl är inte dyr, den bara kostar lite mer".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kylie Minogue i the vicar of Dibley

_40943421_94_dibley.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kylie Minogue i the vicar of Dibley

 

_40943421_94_dibley.jpg

Hur gammalt är det där avsnittet egentligen? Kylie fyller snart 50 år, men hon ser aningen yngre ut på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammalt är det där avsnittet egentligen? Kylie fyller snart 50 år, men hon ser aningen yngre ut på bilden.

Avsnittet är inspelat 1994

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Sohphos AV för att testa. Det verkar som det krachar min internetuppkoppling. Med ojämna mellanrum är Safari och alla andra Webbläsare omöjliga att nå internet. Nätverksvertyget krachar. Samtidigt är det ett kryss i Sophosikonen och klickar man på den säger den att Uppdate is cancelled. Startar jag om datorn går det som en dans igen. Lite irriterande. Macen har alltid rullat på utan strul......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde ut Sopor, Sophos menar jag.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för tävlingar igen till kl 19 idag

och 16 i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...