Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Är det där på riktigt? Hon klipper toner som borde vara fysiskt omöjligt för en så outvecklad kropp. Vilken framtid den flickan får om hon får behålla sin röst när han blir vuxen.

"Rösten" hon har är en konstruktion. Hon sjunger men har ingen aning om vad hon gör - hon härmar. Finns inget naturligt i den alls. Hon låter som Alessandro Moreschi - ett barn ska inte låta så. Möjligen är det hon gör underhållande, inte mer.

 

Säger en som vet. :)

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett klart på Continuum. :galetglad: Nu är säsongen slut. :cry: Hoppas det kör fler. :crossfingers:

och jag som missat alltihop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, självklart är det ingen skolad röst vi hör, men det borde inte vara fysiskt möjligt för en nioårig flickas strupe att härma det tonomfånget.

Föräldrars makt är stor. De kan tvinga ett barn till vad som helst ... :totaltgalen:

Men, omfånget är inget problem, barn har helt naturligt fantastiska omfång och det är inte det minsta problem för ett barn att sjunga så högt som den här flickan gör.

Däremot, om barnen sitter i en ring med en lätt röksugen gitarrbeklädd dagisfröken (utan vokal utbildning!) blir det knappt några höjdtoner alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon alla ni som brukar kika in här!

 

Nu så, sovit sedan 22 i går kväll däromkring, nu är eyelinern på plats och finskorna på. Dags för heldag med centervännerna, vi ska bl a besluta om valprogram. Har förberett mina ändringar och tillägg på papper. För ingenting är fastslaget förrän klubban har fallit. Demokrati med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

irriterad på mavericks, var och varannan gång så hittar den inte nätverket. Ibland kopplar datorn upp sig på direkten när man fäller upp locket, dvs så som det alltid har varit tidigare. Andra gånger får man vänta ett slag innan den hittar rätt. Och ibland hittar den inte nätverket alls, då får man slå av och slå på i systeminställningarna.

Apple från sin sämre sida. Känt problem för många sedan flera OS versioner tillbaks. Problemet är kvar, och jag har inte sett så mycket som ett "oj vad vi är ledsna över det här" från Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med nätverk här, men det har uppträtt ganska nyligen. Det sker inte alltid, och bara bara på nätverket hemma, inte på kontoret...

 

Fast jag går aldrig in i systeminställningar, stänger av wifi i huvudmenyn och sätter på igen så funkar det.

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med nätverk här, men det har uppträtt ganska nyligen. Det sker inte alltid, och bara bara på nätverket hemma, inte på kontoret...

 

Fast jag går aldrig in i systeminställningar, stänger av wifi i huvudmenyn och sätter på igen så funkar det.

Ja. Samma här. Enbart i hemmanätverket. Alternativt mot att slå på/slå av är att fälla ihop locket och hoppas på bättre lycka nästa gång.

 

Problemet uppstod inte omedelbart med 10.9. Utan kom efter ett tag o problemet växer. Men alltså enbart hemma i nätverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickat in våra inkomstdeklarationer.

Även betalat restskatten på 11.236 fast man inte behöver göra det förrän slutskattesedeln kommer..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick tebaks 13 loppor. Hoppas fruns kommer snart och att den visar 13' friska loppor också! Sen ska jag sälja min Ford Focus TDCI 95 hk 2011 som gått 5700 mil. I skick som nästan ny. Går som en klocka och håller man sig kring 80 drar den 0,36-0,4 liter milen. Nu i vinter på 0,5-0,55. Extraljus, prima vinterdäck som är två år och bra sommardäck på lättmetallfälg, motorvärmare och kupeuttag, AC. Jag kan garantera att den är brukad försiktigt och är en toppenbil. Nybilsbaranti i två år till så det är ett säkert köp. Jag är bjuden 87' men jag vill ha lite till. Kommer på Blocket så småningom men eftersom det är en bra bil erbjuder jag er en chans med gott samvete. OM den inte var tipp topp skulle jag inte göra det. Dessutom är det en 115-grammare så den är skattefri i två år till och sedan kostar det runt 300:- Den har fått 6000-mila service förra veckan ( som var dyyyr ) och är nybesiktigad utan anmärkning så klart.

post-363-0-70143700-1396686185_thumb.jpg

post-363-0-41783200-1396686189_thumb.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag som missat alltihop

Jag oxå. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hängt med i svängarna... :geros:

:hihihi:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ähum, varför gör du dig av med en sådan bra bil, då? Jag har inte hängt med i svängarna... :geros:

Bra fråga. För att jag är en korkad människa som inte ser längre än näsan räcker. Eller så gör jag som alla andra, byter efter tre år medan det finns lite värde kvar i bilen. Det kan tyckas dumt, men jag har ägt en lång rad av gamla bilar som jag har lagat för astronomiska summor. Så insåg att ha en halvny bil som ska lagas blir nästan lika dyrt som att ha en ny med garanti. Sen köper jag mig lugn och ro så jag slipper meka eller hämta frun i en bil som havererat.....

...

Jag har sökt efter en ersättare och upptäckte att nya SEAT Leon är en grymt bra bil i golfklassen vars enda fel är märket. SEAT har byggt fula, rostbenägna och eländiga bilar med obefintligt andrahandsvärde. Plötsligt har hela VAG-gruppen gjort ett stort tekniskt steg framåt med sin nya mqb-plattform och SEAT som var fullständigt ointressant är både snyggare och på alla sätt bättre än den nya Golfen så de har tagit minst två.... Hade bilen lanserats som en Audi med ringar hade ingen protesterat.

...

Men då var det märkets image.... så SEAT köper marknadsandelar genom att rea ut den med bra garantier, fri service och fast restvärde. Det gör att jag kan byta utan att egentligen betala mera än jag gjort för min Forrd. Samma affär med en ny Golf är mycket dyrare.... men de lever på imagen lite oförtjänt. Bifogar bild på bilen med rätt färg och allt.

...

Det var ett test i Teknikens Värld som fick mig intresserad:

 

 

Seat Leon gav oss alla en riktig aha-upplevelse. Den här bilen vill man ha.
Seat Leon gav oss alla en riktig aha-upp- levelse. Den här bilen vill man ha och den flirtar varken med Volkswagen eller Audi även om den är uppbyggd på samma delar, och det är det som är konststycket. Att tillverka en bil som ser ut- och är annorlunda. Rasande snygg, tycker vi och riktigt underhållande att ratta. Verkar dessutom byggd med omsorg i detaljerna. Bra gjort Seat, kanske nya Leon kan vända de tråkiga siffrorna.

post-363-0-01055300-1396688926_thumb.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhå, lycka till med nya bilen! :ThumbsUp:

Visst är jag duktig på självbedrägeri! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, fast jag håller med om grundresonemanget. En gammal bil blir inte billigare att ha än en ny bil, men jag avvaktar nog med att byta min 2010 Golf i ett par år till. Tre år tycker jag ger för hög värdeminskning per år, och en modern bil bör hålla i sex år utan några större reparationer.

Jag tänkte så också när jag köpte min Skoda Octavia 2007. Den var nästan ny och jag köpte den på outlet på Din Bil i Stockholm till bra pris. Motivet var att det var VW grejjer under huven så det skulle fungera. Men det visade sig att det inte gjorde det. Sätesvärmen la av ( inte billigt ), kabelhärva i förardörren gick sönder ( mer än 5000:- ), en sketans fjäder för 14:- gav upp på backventilen på oljepumpen ( felkonstruktion kostade nästan 6000:- ). Allt detta efter att den tvååriga garantin gått ut. Då blev jag arg och dumpade den och köpte Focusen med fem års nybilsgaranti. Kompisen köpte en VW Touran med exakt samma motor. Självklart pajjade fjädern för honom också och nyligen pajjade nåt drev så det kostade 20.000:-. Så en enda reparation äter ekonomin mer än värdeminskningen. Självklart dammsuger jag landet på bra erbjudanden och tar de mest förmånliga erbjudandena.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag funderar på att köpa en Dacia nästa gång. Fabriken ägs av Renault, det är mestadels Renault-komponenter i bilarna och de är snorbilliga.

http://www.dacia.se/bilar/sandero/

Tanken har slagit mig. Jag har provat en Duster och den skulle kunna duga men jag sitter inte bra i den och ratten går inte att justera i längsled på någon Dacia vad jag vet. Sanderon är lite för liten men den mest prisvärda bilen på bilmarknaden. Nu med den nya trecylindriga turbomotorn är den i stort sett perfekt för den som inte är beroende av ett bilmärkes status.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske denna vore nåt för dig!! :hihihi::hihihi::hihihi:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade mycket kul med en (typ) sådan här i ungdomen:

attachicon.gifmc.jpg

Toppade kanske 80, men jäklar vad det kändes :)

Hur tror du det känns att köra en övertung permobil i 120 knyck!?!?! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en Dacia nästa gång. Fabriken ägs av Renault, det är mestadels Renault-komponenter i bilarna och de är snorbilliga.

http://www.dacia.se/bilar/sandero/

Dacia är riktigt trevliga bilar. Har kört deras SUV en gång. Var riktigt trevligt ... och den kostar väl ny bara run 100k. Sen har de ju mindre modeller med (Buster, Duster el nåt ?)

 

- - -

 

Lugn och skön Lördag. Lagom slött och gôtt... :kaffe:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähum, varför gör du dig av med en sådan bra bil, då? Jag har inte hängt med i svängarna... :geros:

Man sitter väl inte så bra i en Ford. SEAT har bättre stolar och comfort. ^_^:totaltgalen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dacia är riktigt trevliga bilar. Har kört deras SUV en gång. Var riktigt trevligt ... och den kostar väl ny bara run 100k. Sen har de ju mindre modeller med (Buster, Duster el nåt ?)

 

 

Dacia har en liten suv och det är Duster. Sen har de en storsäljare med Sandero som är mellan Polo och Golf i storlek. Logan är deras senaste kombi som har sju platser som en liten minibuss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man sitter väl inte så bra i en Ford. SEAT har bättre stolar och comfort. ^_^:totaltgalen:

Focusen har OK stolar. SEATEN är två generationer nyare och minst lika mycket bättre på allt. Man märker inte hur utvecklingen går framåt förrän man provar en ny bil......

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...