Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Dom i studion har ju ytterligare ett moment som gör det svårare

De måste svara snabbt vi har ju hela helgen på oss

 

:D

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

:D

En gammal goding! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal goding! :lol:

Ahh Helge är tillbaka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med mjuka och hårda vokaler hade jag förträngt, men i övrigt var det inga problem.

Du borde väl enligt egen utsago angående vikten av sport inte kunna något om basket? :huh:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en gympalärare i gymnasiet som hade tillhört basketeliten i landet :)

Aha, vissa saker fastnar i gymnasiet, och går inte att få bort. Jag kan förstå och göra mig förstådd på franska, exempelvis. Har ingen som helst nytta av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det börjar bli krångligt. Som jag förstod saken är det som bilden nedan, att bilen korsar det högra körfältet i det rödmarkerade området. Bilen är ju hela tiden i sitt eget körfält om man ser det som att bilen kör "rakt igenom" cirkulationsplatsen i vänster körfält. Om man kör så här i städer kom det en lag för några år sedan som förbjuder filbyte, dessutom.

 

attachicon.gifkors.png

Det där låter konstigt, speciella trafikregler i städer?

 

Just i rondeller då? För var det inte bara några år sedan som någon lag infördes om att man har väjningsplikt för ett fordon som signalerar (blinkar) för filbyte?

Trafikkunskap verkar onekligen vara en färskvara.

Jo, jag upptäckte det när jag förnyade (ny behörighet alltså) mitt körkort förra året.

 

Man blir ju lite brydd över den här pdf:n som man kan ladda ned från Transportstyrelsens hemsida. :huh:

Men sista bilden handlar ju, enligt bildtexten, delvis om att man byter körfält, inte att man korsar det på samma sätt som en GC-bana (hoppas jag).

För övrigt finns det fantastiska möjligheter till plåtskador i den situationen tänk om den grå bilen inte ska ut på samma plats som den gröna.

Har ingen aning du. Bara 5 och 6 är lätta i mina ögon, resten är enbart tur om jag träffar rätt.

5, jag orkar inte tänka, men jag anser mig kunna motivera att 11, 15, 29 och 19 är korrekta svar. Jag kan återkomma med motivering angående samtliga om någon berättar vilket svar som anses rätt och motiverar varför.

 

8, fler än det finns officiella minoritetsspråk, antar jag.

 

10, till skillnad från Svolder så utövade inte min lärare basket, men intresset fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man nysa medan man sover?

Ingen aning, men jag gissar att du kan ha ha svårt att somna om efter att ha nyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man nysa medan man sover?

Du får väl banda in när du sover. :D

Så kan du höra om du nyser och sen jmf med om du vaknade av den. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman är onödigt vaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsskifte innebär energicheck. Solfångarna producerade ca 320 kwH i Mars och värmepumpen drog strax över 400 kwH så nästan hälften av min energi stod solfångarna för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hundar vaknar alltid när de skall nysa. Jag gissar att det är likadant för människor.

Förmodligen. Tack för svaren ni andra också. Jag kanske kollar vidare. Somnade sent (var "tvungen" att läsa ut en bok) och väcktes tidigt. Kan inte somna om för det kör i magen. Blä.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat 3 av mina 4 mailkonton hos Telia..

Kom på att jag inte alls behövde välja skapa nytt IMAP-konto, utan jag ändrade bara mitt username och lösenord i POP3-kontot jag har, plötsligt var det inte alls lika krångligt.

Nu har jag två POP3 och ett IMAPkonto. :)

 

Nu ska jag ta och fixa det fjärde och "viktigaste" mailkontot, som jag använder mest..där får det banne mig inte gå fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

5, jag orkar inte tänka, men jag anser mig kunna motivera att 11, 15, 29 och 19 är korrekta svar. Jag kan återkomma med motivering angående samtliga om någon berättar vilket svar som anses rätt och motiverar varför.

 

Det där låter intressant! Jag anser att 15 är rätt svar eftersom det är enklast; 2n+1, där n är föregående tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter intressant! Jag anser att 15 är rätt svar eftersom det är enklast; 2n+1, där n är föregående tal.

Alla tal i serien är udda naturliga tal, sorterade i stigande ordning, alla mina förslag passar in i det mönstret. Men av någon anledning så ska man alltid hitta någon mer avancerad lösning, gärna baserad på summor eller kvadrater, som din, så antagligen anses den vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tal i serien är udda naturliga tal, sorterade i stigande ordning, alla mina förslag passar in i det mönstret. Men av någon anledning så ska man alltid hitta någon mer avancerad lösning, gärna baserad på summor eller kvadrater, som din, så antagligen anses den vara rätt.

Vet inte om jag skulle kalla lösningen ”avancerad”, men det handlar ju om att den ska vara entydig. Visst skulle man kunna ha en talserie på formeln ”ett tal som följs av ett annat tal” och med den extrema rymligheten låta varje lösning vara korrekt, men skulle det vara meningsfullt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag skulle kalla lösningen ”avancerad”, men det handlar ju om att den ska vara entydig. Visst skulle man kunna ha en talserie på formeln ”ett tal som följs av ett annat tal” och med den extrema rymligheten låta varje lösning vara korrekt, men skulle det vara meningsfullt?

Särskilt meningsfullt är det väl inte alls, men vi verkar gilla att hitta mönster, även på platser där det kanske inte finns mönster. Gissar att man kan jämföra lite med när man försöker se samband mellan observationer för att kunna göra förutsägelser. Ibland hittar man inget mönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Axelman och @Kiplon
Appropå Axelmans bild... Hur går det för er på mormor/morfar-sidan. Ni skall väl båda bli morföräldrar snart? Eller är det en stund kvar kanske?

 

- - -

 

Lite halvseg idag. Satt och körde genom lite grejjer innan jag la mig. Kaffet piggar upp i a f. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bullen/an var på besök i helgen.... 3 månader kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskilt meningsfullt är det väl inte alls, men vi verkar gilla att hitta mönster, även på platser där det kanske inte finns mönster. Gissar att man kan jämföra lite med när man försöker se samband mellan observationer för att kunna göra förutsägelser. Ibland hittar man inget mönster.

Ja, vi är nog benägna att ”läsa in” mönster överallt och ibland är dessa försök fåfänga. Men i det här fallet gällde det ju en talserie som var skapad utifrån ett visst mönster; det var knappast tal om meteorologiska observationer eller något ditåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg siger nu,

mikaellq,

hvad har du gjort nu? ^_^;)

Vi har andra kontakter så vi klarar oss, även om vi beklagar dem som lämnar oss.

Goda relationer kan man inte ha för många av. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg för några dagar sedan hur mina vänner la upp sina fina, smarta mobiler i ett fodral som de vek så att den blev till ett ställ. Mycket finurligt tycker jag och vill därför ha en sådan själv. Flipfodral hållare & kreditkort till Motorola Moto G.

http://www.24.se/flipfodral-hallare--kreditkort-till-motorola-moto-g-p-30363.aspx

 

post-5952-0-61541200-1396362841_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har andra kontakter så vi klarar oss, även om vi beklagar dem som lämnar oss.

Goda relationer kan man inte ha för många av. :)

Är nog bara att Aprilskämt. Danskarna verkar har skum humor. Såg även att Zoo i Køpenhavn skämtade om att de skulle göra en väska av den slaktade giraffen. #smaklöst :armskeptisk:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog bara att Aprilskämt. Danskarna verkar har skum humor. Såg även att Zoo i Køpenhavn skämtade om att de skulle göra en väska av den slaktade giraffen. #smaklöst :armskeptisk:

Jag håller med dig, smaklöst skämt, men har för mig att jag hört det där från mina politiska kollegor långt tidigare att en vänort ville lämna oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...