Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

davidredjoy

Kundtjänst sade inget om geografi, de frågade inte var jag befann mig. Annars bor jag i Boråstrakten.

 

Testa gå in i inställningar och val av nät i din iPhone (om det är en iphone du har dvs) Borås har nämligen (minst) två olika master från Tre, och ibland fungerar den ena bättre än den andra... Därför dyker det ofta upp två olika "3" på listan av nät när man väljer manuellt... Är fortf bebodd i Borås, håller på att flytta därifån just nu så därför jag vet detta btw... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testa gå in i inställningar och val av nät i din iPhone (om det är en iphone du har dvs) Borås har nämligen (minst) två olika master från Tre, och ibland fungerar den ena bättre än den andra... Därför dyker det ofta upp två olika "3" på listan av nät när man väljer manuellt... Är fortf bebodd i Borås, håller på att flytta därifån just nu så därför jag vet detta btw... :P

Nej, jag har 3G-modem i en stationär dator och sitter 300 meter från masten, så däri ligger inte problemet. Jag får avvakta helt enkelt. Mjukvaran i modemet uppdateras automatiskt, så det kanske är någon bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fipplar med avatarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apropå telefonladdare, så kände jag mig tvungen att investera i en sådan idag. tyvärr hittade jag ingen bild på den men den verkar fungera bra, Superbra ficklampa LED i änden på den också http://www.macline.se/MacLine_PowerTube_2600F/prd25984229.aspx

 

Den ser ut som en silverfärgad cylinder och ansluts via USB.

 

Den verkar smartare än det jobbiga mophieskalet jag köpte i NY i somras, iaf. Den har inte varit tillförlitlig och har bara varit till irritation. Den borde man ju gå tillbaka med tlll affären på fifth avenu där jag köpte den :)

 

 

Sitter på ett tåg på väg hem efter en otroligt givande dag i Sthlm. Demokratidagen 2014 som SKL haft. Mycket matnyttigheter samt ett lysande anförande av Gunnar Wetterberg, har också hört på demokratiministern och kunde konstatera att det nog inte blir någon valrörelse för hennes del i år, hon är nämligen höggravid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... har också hört på demokratiministern och kunde konstatera att det nog inte blir någon valrörelse för hennes del i år, hon är nämligen höggravid

När hon meddelade Reinfeldt detta lär han ha sagt: - Och det kläcker du ur dig först nu!

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsDown: (Minuspoäng för "vårat")

Ja, verkligen... Erat skulle det ju stå.

 

whistle.gif:totaltgalen::hihihi:

 

- - -

 

Vaknade inte (alls) på fel sida idag, men på fel sätt, eller kom igång på fel sätt. Känns som man ligger halv-efter i vad man än gör. Lite fasfel så. :( Jaja, det blir nog bra sen...

 

Dags för lite sen lunch (el nåt). :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått fodralet/läderstället till min Moto G idag.

Jag är mycket nöjd med telefonen, trots några mindre skavanker som att inte kunna nyttja alla tecken till lösenord eller att den inte trivs bra med "dolda" nätverk. Jag använder mitt eget trådlösa nätverk och ett på arbetsplatsen, så hitintills har inte många ören gått åt på surf.

 

post-5952-0-92676200-1396546823_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tar vi avsked av Fawlty Towers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tar vi avsked av Fawlty Towers

Nej nej nej, på återseende menar du väl. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjorde jag för tjugo år sedan ;)

Sådana mästerverk vill jag återvända till lite då och då.

Tidslös. Jätterolig. I en klass för sig. :)

 

fawlty-towers-cast-reunited1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tittar britterna på idag då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Repriser i all ära, men gammal humor känns just gammal och nattstånden. Skitkul på åttiotalet. Till och med M*A*S*H har förlorat sitt värde och sin kontext idag. Kul då, menlös och rätt trist idag.

Jag kan slå vad om att du säger samma sak om Mona Lisa, An der schönen bladen Donau, och Newtons Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor speglar nutid, när nutiden rört sig bort blir humor nattstånden. Ledsen, men du kan inte jämföra humor med konst.

Och jag som trodde att TV ÄR konst, ett sätt att uttrycka sig på, ett sätta att beröra på… :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outnumbered hittade jag

 

Outnumbered is a British sitcom which aired on BBC One from 2007 to 2014.[1] It starred Hugh Dennis and Claire Skinner as a father and mother outnumbered by their three children (played by Tyger Drew-Honey, Daniel Roche and Ramona Marquez). There were five series, in 2007, 2008, 2010, 2011 and 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej, på återseende menar du väl. ^_^

Det blir det...

 

Det vi får stå ut med den senaste månaden är

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor speglar nutid, när nutiden rört sig bort blir humor nattstånden. Ledsen, men du kan inte jämföra humor med konst.

En del humor är konst. Sommarnattens leende, till exempel. Om du nu räknar film till konst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt för att klabba ihop en filmens mästare som Ingemar Bergman med brittisk tevehumor från åttiotalet med pålagda burkskratt om du ursäktar. Det blir som att jämföra Voltaire med Magnus och Brasse...

Du skrev "humor", jag läser bara innantill, inte vad du kan tänkas mena...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till stor del är det humorn som gör Bergmans filmer bra. Om de uppfyller kraven för att kallas konst eller ej är egentligen ganska ointressant. Därmed inte sagt att han gjorde komedier, jag kommer bara på en (romantisk?) komedi av honom och den är redan nämnd i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till stor del är det humorn som gör Bergmans filmer bra.

Är benägen att hålla med. Det uppstår något intressant när humor och det väldigt svarta möts. Det finns sådana inslag också hos Lars Norén.

Annars tänker jag på två filmer, Den enfaldige mördaren och Pelle Erövraren som lysande exempel. Här finns ett fruktansvärt innehåll, men också tydliga stråk av humor. Som publik ställs man inför en utmaning när detta disparata ska tas in på en gång. Ytterligare ett exempel är Killinggängets Torsk på Tallinn, där ingången är den motsatta – humor som har stora inslag av tragik. Bra blir det i alla fall, tycker jag.

Redigerad av KMN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockat in snöpinnarna längs våran väg..

 

post-113-0-13265600-1396600935_thumb.jpg

 

Sedan fick vårt barnbarn en lektion av sin farmor i hur man sätter potatis

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er lång dag idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...