Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hur bör man förvara tonic?

 

På grund av dålig tillgång på gin har jag har haft en öppnad plastflaska Schweppes Indian Tonic sedan runt nyår. Sista tiden har den bott på köksbänken, inte i direkt solljus, men inte heller ljusskyddat. När jag nu tittade på den så verkar vätskan ha mörknat lite. I UV-ljus blir tonic nästan lysande, kan det vara så att vanligt ljus färgar tonic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det måndag morgon och jag undrar om han sjunger där han sitter nu? Halt och lytt hemma i pensionärsfåtöljen som vi raggade fram i helgen åt den stackars maken som knappt kan resa sig på egen hand.... Så det kan gå när man laddar järnet på crossbanan som om man fortfarande vore 25

:)

 

 

 

måndag morgon på jobbet för mig, och veckan känns lång innan det blir lite ledigt i helgen

Redigerad av kiplon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hur bör man förvara tonic?

 

På grund av dålig tillgång på gin har jag har haft en öppnad plastflaska Schweppes Indian Tonic sedan runt nyår. Sista tiden har den bott på köksbänken, inte i direkt solljus, men inte heller ljusskyddat. När jag nu tittade på den så verkar vätskan ha mörknat lite. I UV-ljus blir tonic nästan lysande, kan det vara så att vanligt ljus färgar tonic?

 

Jag har varit med om samma sak. Det största problemet var att Tonic'en blivit helt avslagen. Lösningen tror jag är att i god tid säkra tillgången på gin så att Tonic'en slipper dö av ålderdom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har varit med om samma sak. Det största problemet var att Tonic'en blivit helt avslagen. Lösningen tror jag är att i god tid säkra tillgången på gin så att Tonic'en slipper dö av ålderdom ;)

Ja, det handlar nog mest om att flaskan varit öppnad – oxidation? För en oöppnad flaskas innehåll påverkas väl inte så, om än exponerat för ljus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har varit med om samma sak. Det största problemet var att Tonic'en blivit helt avslagen. Lösningen tror jag är att i god tid säkra tillgången på gin så att Tonic'en slipper dö av ålderdom ;)

 

 

Ja, det handlar nog mest om att flaskan varit öppnad – oxidation? För en oöppnad flaskas innehåll påverkas väl inte så, om än exponerat för ljus?

Avslagen är den inte, oxidation kan vara en orsak. Bästa lösningen är antagligen att köpa mer gin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Middag på er!

Gomedda på dig oxå! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomedda på dig oxå! :)

regnigt idag tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det måndag morgon och jag undrar om han sjunger där han sitter nu? Halt och lytt hemma i pensionärsfåtöljen som vi raggade fram i helgen åt den stackars maken som knappt kan resa sig på egen hand.... Så det kan gå när man laddar järnet på crossbanan som om man fortfarande vore 25

:)

Ajdå... Har han vurpat? Själv är jag lite småöm i ryggen. Började igår. Känns som det är ngn liten knäpp som är på g. Kändes bättre när man klev upp, men det kom tillbaka rätt fort.

 

- - -

 

Småruggigt idag. Blir nog en varm dusch snart. Känner mig lite småfrusen. Kaffe hjälper bata för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

regnigt idag tyvärr

Samma här tyvärr. För några timmar sedan åtminstone.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gör jag en tidsresa 75 år bakåt i tiden och ägnar mig åt att koka pölsa och steka strömming.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gör jag en tidsresa 75 år bakåt i tiden och ägnar mig åt att koka pölsa och steka strömming.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pölsa vet jag nog inte riktigt vad det är men sill brukar jag steka rätt ofta. Stekt sill med potatismos är gott :)

Pölsa kanske du känner mer till under namnet stångkorv, som är som en fastare korvvariant av pölsa som man steker. Och gör man det med stekt potatis i så blir det "stångkorv special". Gott är det i a f - både pölsa och stångkorv. Ägg och rödbetor till. *smaskens* :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är man tillbaka från jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pölsa kanske du känner mer till under namnet stångkorv, som är som en fastare korvvariant av pölsa som man steker. Och gör man det med stekt potatis i så blir det "stångkorv special". Gott är det i a f - både pölsa och stångkorv. Ägg och rödbetor till. *smaskens* :yeahbaby:

 

supergott, däremot vill jag aldrig mera göra pölsa själv. Möjligen fuskpölsa men aldrig mer på det traditionella sättet.

Stekt ägg och rödbeta till är ett måste till!

Har aldrig hört talas om "stångkorv"...

nämen, inte det heller ? :behave::fundersam::chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

supergott, däremot vill jag aldrig mera göra pölsa själv. Möjligen fuskpölsa men aldrig mer på det traditionella sättet.

Stekt ägg och rödbeta till är ett måste till!

nämen, inte det heller ? :behave::fundersam::chockadskeptisk:

Nej Pölsa är inget för mig heller

 

svamp och kött är mycket bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Pölsa är inget för mig heller

 

svamp och kött är mycket bättre

va, gör du kött och svamp själv ? :chock::hihihi::totaltgalen:

:devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

när man som jag och väldigt många fler behöver använda både PC och mac så brukar de flesta av oss slås av hur lättsamt och smidigt funktionellt det är att jobba i OS X, i princip oberoende av vad man gör. Dessutom är risken att råka ut för virus minimal eller i princip obefintlig.

Varför går man inte alltmer över till mac även i den offentliga sektorn?

Vad tror ni?

Är apples grejer för dyra rent investeringsmässigt kanske? (jo, jag vet att de håller länge, men de är dyra i inköp)

Eller är det bara ren tradition att man ska ha PC som hänger kvar?

 

eller gäller det bara att hålla ITbranschen uppe med alla arbetstillfällen :totaltgalen: (jag skojar, men lite underton av allvar är det allt)

 

Inom många branscher jobbar man i mac, men inte i offentlig sektor. Det tycke rjag är synd.

 

Ibland kan jag dagdrömma att chefen kommer in på kontoret och säger att kommunen tänker starta ett pilotprojekt om mac för att se hur det skulle kunna fungera och om man ska gå över till mac för alla eller inte. Och nu behövs en testperson som får en macbook som arbetsdator. Och chefen frågar om jag skulle kunna tänka mig att vara denna testperson?

Sen kommer den krassa verkligheten ifatt, windowsfönstret dyker upp som berättar att datorn måste startas om, vill du göra det nu eller senare..... :dumstrut:

Nu är det många som hurrar

post-154-0-11771500-1396887739_thumb.png

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va, gör du kött och svamp själv ? :chock::hihihi::totaltgalen:

:devil:

Det vore nog inte så dumt

 

fast enklare är som Richards sa :

Det är som i Lumpen

man följer order, och middagen serveras punktligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på första avsnittet av Arvingarna på SVT1, verkar lovande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig bara om det i så motto att jag slipper dra hem fler uppdateringar.

Har du så segt internet så du får hjälpa till att dra ner dem. ^_^:totaltgalen:

 

- - -

 

Sitter och läser lite dokumentation (ett script jag hittade). Alltid spännade/roande att se hur de själva tycker att de gjort. :rolleyes:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda gången jag ätit pölsa på restaurang var i Ystad på 70-talet. Det var ingen höjdare, men i övrigt har jag inget emot maträtten i fråga.

 

Det låg en ubåt i hamnen, det var däremot en höjdare för en sjuåring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...