Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Är nog bara att Aprilskämt.

Det är det nog inte. Artikeln publicerades den 28/3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman sa upp Boxer TV-abonemanget. Men det var TRE månaders uppsägningstid. Bu och blä. Men det bli en 300 spänn mindre att hosta upp framåt sommaren i alla fall. Billigare bredband *CHECK* Billigare TV *CHECK* och gratis mobilabonemang CHECK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Axelman och @Kiplon

Appropå Axelmans bild... Hur går det för er på mormor/morfar-sidan. Ni skall väl båda bli morföräldrar snart? Eller är det en stund kvar kanske?

 

- - -

 

Lite halvseg idag. Satt och körde genom lite grejjer innan jag la mig. Kaffet piggar upp i a f. :kaffe:

Jo´rå, nog går det alltid :)

 

Dottern med svärmorsdrömmen har redan aviserat att de ska åka till Thailand nästa år på semester. Då sa jag, att det ska de inte alls. För nu får ni lägga era behov åt sidan ett tag, för småbebisar har inget varken i flygplan eller på utlandssemester att göra. Men så var ju inte tanken...... Den kommande lilla skulle tydligen få vara kvar hemma, gissa var någonstans!

 

Jag är inte mogen för sådana skämt - än :armskeptisk:

 

:gaspar:

 

 

Bullen/an var på besök i helgen.... 3 månader kvar.

Samma här, också faktiskt 3 månader kvar.

 

 

Så då kommer väl Axelman och jag att trötta ut er allihopa med allt vad vi ska berätta... :hihihi::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg för några dagar sedan hur mina vänner la upp sina fina, smarta mobiler i ett fodral som de vek så att den blev till ett ställ. Mycket finurligt tycker jag och vill därför ha en sådan själv. Flipfodral hållare & kreditkort till Motorola Moto G. ...

Jag skaffade två olika skal, men använder inget av dem, eftersom Moto G:n är något av det mest stryktåliga som finns på marknaden. Men vill man ha en plånbok runt den så kanske det är smidigt för vissa, och dig då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix behöver brillor :hihihi:

 

post-67957-0-13855800-1396367044.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix behöver brillor :hihihi:

 

Jepp, har haft det sedan jag var 18 (närsynt), men nu i stigande ålder är jag ålderssynt med ökande astigmatism, dessutom. Tyckte det såg rimligare ut. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, har haft det sedan jag var 18 (närsynt), men nu i stigande ålder är jag ålderssynt med ökande astigmatism, dessutom. Tyckte det såg rimligare ut. ^_^

Om det är glasögon på kisen för att du har det... Var är skägget? :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är glasögon på kisen för att du har det... Var är skägget? :D

Det är ju hår överallt, ungefär som i verkligheten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnade på P1 i eftermiddags angående dödsmisshandeln i Helsingborg (det är inte längre rubricerat som dråp) och där var det en f d fotbollshuligan som förklarade att en vanlig supporter, som inte är ute efter att slåss, inte ska röras, de är fredade, och kallas "julgran". Mycket träffande! Då drog jag på smilbanden mitt i allt elände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på Korrespondenterna på 2:an, skrämmande värld vi lever i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad det sups i Ryssland....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde telefön från Netonnet i regniga staden #1 som skickas till GBG och sedan till Jönköping.

Är det bara jag som tycker att postgången tar enorma omvägar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde telefön från Netonnet i regniga staden #1 som skickas till GBG och sedan till Jönköping.

Är det bara jag som tycker att postgången tar enorma omvägar?

Jag bor drygt en mil söder om Borås, där Netonnets lager ligger. De lämnar det till Posten i huset intill som skickar paketen till Göteborg där de sorteras och sedan körs ut till min affär. Det blir en drygt tio gånger så lång sträcka. Allt i lastbil, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här med transporter kan göra en tokig, jag har ännu värre exempel. Företag i mellansverige som anlitar ett logistikföretag för sina leveranser. Logistikföretaget har sin "omplockningscentral" (eller vad det nu heter?) i Tyskland. Leveransen skulle gå till en annan stad i mellansverige. :evilgrin::superirriterad:;)

 

Men iaf, ibland läggs det ut tester här. I det här testet fick jag alla 10 rätt. Det känns bra! http://vigorskillnad.se/gor-vart-fordomstest Inga fördomar här inte :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi är nog benägna att ”läsa in” mönster överallt och ibland är dessa försök fåfänga. Men i det här fallet gällde det ju en talserie som var skapad utifrån ett visst mönster; det var knappast tal om meteorologiska observationer eller något ditåt.

Jag vet att man förväntas hitta ett visst tal, men min hjärna var i i sitt vassate tillstånd så jag orkade inte tänka när jag läste frågan. Därför drev jag lite med att det antas finnas ett svar som på något universellt sätt är rätt.

 

Jag lyssnade på P1 i eftermiddags angående dödsmisshandeln i Helsingborg (det är inte längre rubricerat som dråp) och där var det en f d fotbollshuligan som förklarade att en vanlig supporter, som inte är ute efter att slåss, inte ska röras, de är fredade, och kallas "julgran". Mycket träffande! Då drog jag på smilbanden mitt i allt elände.

Det påminner om det där huliganbråket för en massa år sedan när IFK Göteborg hade hemmamatch. Huliganerna samlades på en äng/campingplats i Åsa, söder om Kungsbacka, och pucklade på varandra med lite förvånad lokalbefolkning som publik.

Kan inte huliganerna ha en egen liga så slipper fotbollen bry sig om något som inte angår dem?

 

Jag beställde telefön från Netonnet i regniga staden #1 som skickas till GBG och sedan till Jönköping.

Är det bara jag som tycker att postgången tar enorma omvägar?

Min dator flög Shanghai (Kina) - Seoul (Sydkorea) - Almaty (Kazakstan) - Köln (Tyskland) - Malmö (Danmark) och åkte sedan lastbil till UPS-lagret i Mölndal (Sverige) innan den fick åka budbil hem till mig.

 

Avståndet Shanghai - Malmö är ca 8250 km,, något som ett modernt fraktflygplan fixar utan problem om man vill, men antagligen blev det bättre samåkning av paket när datorn flög 10900 km istället. För övrigt går det fraktflyg direkt mellan Seoul och Göteborg, men tydligen med fel bolag.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade du med att gissa på att du var hemma när du tävlade?

Nä, men jag nöjde mig med att lista ut att det var ett ställe på södra brasilianska landsbygden, vilket ställe hade jag ingen aning om. 500 km fel var jag ganska nöjd med i det området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett litet tidsfördriv, klicka runt i en gatuvy, kan vara stad eller rak landsväg och inga hus inom synhåll, zooma sedan in på kartan och giisa var man är. Jag fick runt 14800 poäng första gången. Platserna varierar.

http://www.bbc.com/travel/feature/20131206-how-well-do-you-know-the-world-play-geoguessr-to-find-out

Jag gissade på rätt land i alla fall i första försöket (jag dumpade pilen som grövst någonstans i landet)! :) Fast jag har ingen lust att tävla, varken med mig själv eller andra. Är kliniskt ren från tävlingsinstinkt. På gott och ont. Fast jag kan ju kolla in platserna och förundras lite.

 

post-28798-0-58674700-1396442883_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissade på rätt land i alla fall i första försöket (jag dumpade pilen som grövst någonstans i landet)! :) Fast jag har ingen lust att tävla, varken med mig själv eller andra. Är kliniskt ren från tävlingsinstinkt. På gott och ont. Fast jag kan ju kolla in platserna och förundras lite.

 

attachicon.gifrsa.png

Jag gissade på södra Finland istället för norra en gång. Nästa plats var grannbyn till den jag gissade på gången innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tre år har gått på Forden och jag tecknade ett nytt avtal på en SEAT Leon idag. Fick klang-och-jubel-med-pukor-avtal för SEAT vill köpa in sig på svenska marknaden. En fantastiskt bra bil att köra! Leverans om 5 veckor. Bifogar bild på en lika dan. Det nerviga med SEAT är andrahandsvärdet men de garanterar restvärdet (!) bara jag sköter den normalt som vilken annan bil. SEAT har gjort en otrolig uppryckning just med denna modell som jag faktiskt tycker är både snyggare och bättre än Golfen ( och mycket billigare.... )

post-363-0-33285400-1396449109_thumb.jpg

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrooooooooooooooom!!! :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...