Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Focusen har OK stolar. SEATEN är två generationer nyare och minst lika mycket bättre på allt. Man märker inte hur utvecklingen går framåt förrän man provar en ny bil......

Det var lite mer som en ordvits jag skrev det. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var lite mer som en ordvits jag skrev det. ;)

Ja.....jo..... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

 

- - -

 

Hm... missat att åka och handla, så jag fick göra scones lite snabbt, så man har nåt att lägga ostskivorna och gurkan på. Funkar det med... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde "Högskoleprovet" i DN

 

http://www.dn.se/nyheter/fragesport/har-du-koll-pa-orden/

 

fick 18 rätt av 20.

Var för snabb med svaret på fråga 4, och på 13 hade jag nog aldrig hört ordet vad jag kan minnas, försökte härleda dess stavning..men det blev fel..

 

Och jag har INTE fuskat och svarade rätt snabbt, som jag alltid brukar göra..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter temat knäppa drömmar: Jag drömde inatt att jag blödde så ymnigt på fötterna att hela badrumsgolvet blev täckt av blod. Det märkliga var att när jag skulle torka upp det hade det redan torkat fast; trots att jag fortfarande blödde.

Funderar på om jag ska hoppas, eller inte hoppas, att det finns en drömtydande psykolog på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga vetenskapliga belägg för att drömmar har någon viss betydelse (annat än möjligtvis neurologiskt). Det är ren spekulation. De kan ändå vara fascinerande, förstås.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga vetenskapliga belägg för att drömmar har någon viss betydelse (annat än möjligtvis neurologiskt). Det är ren spekulation. De kan ändå vara fascinerande, förstås.

Jag tror inte det går att tyda drömmar enligt scheman (om du drömmer om en grön fågel kommer du att tjäna penger, typ) däremot brukar jag nästan alltid se ett samband mellan mina drömmar och saker som händer inom eller utom mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det går att tyda drömmar enligt scheman (om du drömmer om en grön fågel kommer du att tjäna penger, typ) däremot brukar jag nästan alltid se ett samband mellan mina drömmar och saker som händer inom eller utom mig.

Jo, men det är ju fullständigt naturligt. Men att sedan basera val och beslut på det skulle jag nog inte göra. Hjärnforskaren David Ingvar skriver i NE:

 

post-28798-0-74088200-1396722587_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken har slagit mig. Jag har provat en Duster och den skulle kunna duga men jag sitter inte bra i den och ratten går inte att justera i längsled på någon Dacia vad jag vet. Sanderon är lite för liten men den mest prisvärda bilen på bilmarknaden. Nu med den nya trecylindriga turbomotorn är den i stort sett perfekt för den som inte är beroende av ett bilmärkes status.

 

Det blir ingen bil här i alla fall.. Det är helt enkelt en för dyr hobby

Det får bli en ny Mac om 3-4 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde "Högskoleprovet" i DN

 

http://www.dn.se/nyheter/fragesport/har-du-koll-pa-orden/

 

fick 18 rätt av 20.

Var för snabb med svaret på fråga 4, och på 13 hade jag nog aldrig hört ordet vad jag kan minnas, försökte härleda dess stavning..men det blev fel..

 

Och jag har INTE fuskat och svarade rätt snabbt, som jag alltid brukar göra..

 

bra att du påminde mig om att ordna reservfrågor från Kronérs program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blev en lång dag. Men nu så har jag landat hemma i fåtöljen.

 

Det blev ändå en väldigt bra dag, ända tills maken försökte få tag i mig på eftermiddagen från akuten. Han hade nämligen åkt på sin vanliga crosstur idag och glömt att han inte längre var 25. Revbensbrott både fram och bak och lite annat.

 

Men nu är han smärtlindrad för tillfället och sitter i fåtöljen bredvid och det verkar som att han har somnat. Men det behöver han nog. Rena knarket, den där medicinen han fått.....

Så tur i oturen att det inte blev värre. Men jag kan lova att det var lite chockartat när jag såg att jag hade missat samtal från maken. Med onda aningar ringde jag tillbaka, onda aningar för han använder bara mobilen i nödfall, och det var en sjuksköterska som hette Eva som svarade. Det var inte kul, innan hon förklarade hur det låg till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blev en lång dag. Men nu så har jag landat hemma i fåtöljen.

 

Det blev ändå en väldigt bra dag, ända tills maken försökte få tag i mig på eftermiddagen från akuten. Han hade nämligen åkt på sin vanliga crosstur idag och glömt att han inte längre var 25. Revbensbrott både fram och bak och lite annat.

 

Men nu är han smärtlindrad för tillfället och sitter i fåtöljen bredvid och det verkar som att han har somnat. Men det behöver han nog. Rena knarket, den där medicinen han fått.....

Så tur i oturen att det inte blev värre. Men jag kan lova att det var lite chockartat när jag såg att jag hade missat samtal från maken. Med onda aningar ringde jag tillbaka, onda aningar för han använder bara mobilen i nödfall, och det var en sjuksköterska som hette Eva som svarade. Det var inte kul, innan hon förklarade hur det låg till.

:geros:

 

(Fick han Tramadol?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

:geros:

 

(Fick han Tramadol?)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turkiets nya hök, Erdogam. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på Oxynorm, Oxykontin eller Ketogan.

ja, det var nåt oxy..... nåt? Rena knarket verkar det vara iaf.

 

 

:geros:

 

(Fick han Tramadol?)

du menar tra-la-la-tabletter? :) Nej, guskelov inte ;)

 

den här gången har han iaf tagit på sig att det var hans fel att han körde omkull, förra gången försökte han skylla på att det var motorcykelns fel...... Den gången var det inte revbenen som rök, istället var det ena lillfingret som trasades sönder eftersom den splirrans nya cykeln han körde då, svängde snabbare runt ett träd än vad den gamla gjorde. Varvid fingret slets sönder mot stammen. Ja, se karlar! De lär sig aldrig..... :hihihi::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finnegan?

tänkte först att det var nån slags whisky? Den kan ju också smärtlindra bra :

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det var nåt oxy..... nåt? Rena knarket verkar det vara iaf.

 

 

du menar tra-la-la-tabletter? :) Nej, guskelov inte ;)

 

den här gången har han iaf tagit på sig att det var hans fel att han körde omkull, förra gången försökte han skylla på att det var motorcykelns fel...... Den gången var det inte revbenen som rök, istället var det ena lillfingret som trasades sönder eftersom den splirrans nya cykeln han körde då, svängde snabbare runt ett träd än vad den gamla gjorde. Varvid fingret slets sönder mot stammen. Ja, se karlar! De lär sig aldrig..... :hihihi::totaltgalen:

Ja det är som morfin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vilat i en vecka nu och känner hur energin återvänder.

Jag har tidvis haft huvudvärk som hotat att spränga huvudet i bitar.

Jag kommer nog att sätta fart med träningen igen i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett på 5'eklassarna och sen Robins. Nu blir det lite läsning och pilla lite med ett script. :kaffe:code.gif

Jag tittar på 4 komedi som visar Hyacinth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vilat i en vecka nu och känner hur energin återvänder.

Jag har tidvis haft huvudvärk som hotat att spränga huvudet i bitar.

Jag kommer nog att sätta fart med träningen igen i veckan.

Vad skoj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, de har Klarna, då kommer kronofogden sen... :P

 

Var är det du menar med det? Handlat mycket saker via faktura/Karna och det har aldrig varit problem. Alltid varit trevlig kundtjänst och tillmötesgående när man behövt ändra på betalning osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man förstår sig inte på drömmar. I natt drömde jag att jag sprang naken på stan. Det var rätt så mörkt så ingen såg nog att det var jag. Det som var märkligt var att jag hade några böcker framför mig som jag höll i med båda händerna för att skyla mig på nått sätt. Men det som var helknäppt och som jag nästan skäms för var att jag sprang pinkande hela vägen. Det var en ganska tydlig dröm och jag ville inte men kunde inte komma ur den. :fane::dumstrut::blush:

 

Förvåningen när du slår upp morgontidningen och ser dig själv på bild :whistling:

 

Låter som om du pinkar in Falun som ditt revir... :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...