Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Alix har blivit fyrkantig. Undrar om det slår igenom i åsikterna.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och med min totala oförmåga att begripa mig på alla slags sifferspel så fick jag ändå ihop 1608 på första försöket. Fast jag begrep inte mycket av det - egentligen :whistling::D:dumstrut:

Fattar ingenting. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill inte skryta, men..... :whistling::D gick rätt bra på andra försöket, ja jäklars! Nu är helgens sysselsättning löst :hihihi:

post-67957-0-53274400-1394814877_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaaaaaaaaah... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och jag brottas gärna med dig i politiktråden, det lilla jag är där. Men känns det inte bra att delta i just den tråden så ska du ju förstås inte det. Det avgör ju var och en.

Är folk fortfarande lika argsinta i den tråden :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är folk fortfarande lika argsinta i den tråden :) ?

Nädå. Bara mindre snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är folk fortfarande lika argsinta i den tråden :) ?

 

 

Nädå. Bara mindre snälla.

.....och däremellan är vi rörande överens om hur mycket vi gillar varann´! :borstatanderna:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget personligt, bara ett engagemang som går till överdrift ibland, plus att det är god underhållning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regnar ute, men jag skall väl försöka ta mig bort till affären i a f. Gillar inte att åka och handla i regn. Bara man är hemma till 21 så... då börjar Continuum. :crossfingers:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-11001-0-42753800-1394822933_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och roar mig med Pixelmator som visat sig verkligen vara "som Photoshop fast utan prislappen".

Ett kraftfullt kommando är att välja efter exakta kriterier som en färg, som jag i detta fallet ville göra transparent.

Det magiska suddgummit var inte exakt nog. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avanmält mig från Politiktråden. Jag mår inte bra av alla konstiga bemötanden i forumet, varken där eller någon annanstans, men jag kan åtminstone påverka hur det är där, eftersom man inte automatiskt har tillgång till den. Egentligen borde jag sluta på detta forum, liksom med Facebook, för båda påminner mig om vilket eländig social situation jag har. Men jag har just inget annat än mina barn, och när man är arbetslös och psykiskt funktionshindrad, är det inte så enkelt att umgås med andra vuxna på sedvanligt sätt. Det är ett problem jag får brottas med helt på egen hand, men jag skriver om detta ifall någon är nyfiken och undrande.

Hoppas du stannar kvar för övrigt och att du återkommer till politiken när du mår bättre.

 

Jag passar hund och roar mig nu med finglass från Lejonet och björnen, en flaska iStout (undrar vad som inspirerade till det namnet) och ska kika på Spring breakers nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baletten jag brukar morgongympa efter...och Malina förstås...lovar att blodomloppet är i full fart efter detta passet

 

http://youtu.be/cG8DVYFRkEU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman fick förlängd sjukskrivning till sista veckan i maj. Håhåjaja.

Grattis Grattis förlängd semester

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du stannar kvar för övrigt och att du återkommer till politiken när du mår bättre.

 

Jag passar hund och roar mig nu med finglass från Lejonet och björnen, en flaska iStout (undrar vad som inspirerade till det namnet) och ska kika på Spring breakers nu.

trevlig fredagskväll då med andra ord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelmannen har nyss köpt en AirportExpress och beställt Banhof fibertjosan 100/10 på reapris. Kopplas in nästa vecka. Nu börjar det hända saker. Dessutom får jag hemtelefonen för 0:-/mån + samtal som erbjudande! Tadaaaaaaaa! :galetglad:

fungerar det under vinterspelen också att hellner åker i raketfart och slår Norrtugh och Lekhov med hästlängder i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade lite hur det funkar med dubbla skärmar (utökat läge alltså) i Mavericks, undrade om man kan släcka den ena skärmen (den inbyggda) samtidigt som man gör något med den andra, ex tittar på film.

 

Dra ner skärmljuset till noll går bra.

 

Testade att sätta skärminställningen så att skärmen slocknar efter en minut funkar inte alls, allt lyser.

 

Innan Mavericks så kunde jag släcka/vila (osäker) min MBA med ett snabbt tryck på power-knappen, det funkar inte alls nu.

 

Stänga locket på på datorn funkar, filmen fortsätter spela, ljudet kommer från datorn, med det externa skärmen växlar från filmen (en helskärm) till skrivbordet och jag kan inte ändra eftersom locket är stängt.

 

Jag har testat några gånger att stänga locket och öppna igen med endast Finder igång, ibland, ungefär varannan gång startar inte den interna skärmen utan endast den externa. För att starta även den interna krävs stänga/öppna locket. Tangentbord och styrplatta funkar som vanligt.

 

Skulle vilja ha ett menyval som låter mig stänga av den interna skärmen, då slipper man av misstag dra pekaren in i en släckt skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

 

Jag har testat några gånger att stänga locket och öppna igen med endast Finder igång, ibland, ungefär varannan gång startar inte den interna skärmen utan endast den externa. För att starta även den interna krävs stänga/öppna locket. Tangentbord och styrplatta funkar som vanligt.

 

Skulle vilja ha ett menyval som låter mig stänga av den interna skärmen, då slipper man av misstag dra pekaren in i en släckt skärm.

Jag läste något i senaste mac World om hur man kunde göra om man ville ha macen som en media center

 

 

post-154-0-00608600-1394836267_thumb.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste något i senaste mac World om hur man kunde göra om man ville ha macen som en media center

 

 

Jo, men om du tittar någon rad högre upp så skrev jag att filmen ersattes av Skrivbordet, jag saknar dessutom extern mus/tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men om du tittar någon rad högre upp så skrev jag att filmen ersattes av Skrivbordet, jag saknar dessutom extern mus/tangentbord.

ja det stämmer vi får skicka frågan vidare till Thomas ytterberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar ingenting. :stjarnsmall:

Du använder tangentbordspilarna för att skicka allt i en rikting och när 2 siffror av samma möts, dubblas värdet.

 

- - -

 

Continuum är riktigt bra. Helt såld på serien nu efter 4 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder tangentbordspilarna för att skicka allt i en rikting och när 2 siffror av samma möts, dubblas värdet.

 

- - -

 

Continuum är riktigt bra. Helt såld på serien nu efter 4 avsnitt.

och sen är det fruktansvärt vanebildande också.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...