Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ränn runt på Runn!

Mera sill i Siljan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallon är tamejtusan den dummaste mobiloperatör jag har träffat på. Idag flyttades mitt nummer från Hallon till Tre, och nu skriver Hallon på Mina sidor:

 

"Du har nu begärt att få avsluta ditt abonnemang hos oss, vi avslutar det till månadsskiftet, fram till dess kan du fortsätta använda abonnemanget. Du kan även fylla på data. Om du har ångrat dig och vill återuppta ditt abonnemang kontakta kundservice."

 

Hur ända in i glödheta Hälsingland ska jag kunna fortsätta använda abonnemanget utan telefonnummer? Det är så besinningslöst dumt att jag vet inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Då blir det lite kluriga frågor då? Är det till Schackgänget?

 

Lämnar ett bidrag:

Vilket är närmast:

1. Nordpolen

X. syd-Polen

2. Schack matt

 

^_^

 

- - -

 

Dags för lite sen lunch... sen börjar hockeyn (19:00). :galetglad:

Härligt hur går det för dem idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solsolsol!!!! B)

här var det grått och mulet med duggregn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallon är tamejtusan den dummaste mobiloperatör jag har träffat på. Idag flyttades mitt nummer från Hallon till Tre, och nu skriver Hallon på Mina sidor:

 

"Du har nu begärt att få avsluta ditt abonnemang hos oss, vi avslutar det till månadsskiftet, fram till dess kan du fortsätta använda abonnemanget. Du kan även fylla på data. Om du har ångrat dig och vill återuppta ditt abonnemang kontakta kundservice."

 

Hur ända in i glödheta Hälsingland ska jag kunna fortsätta använda abonnemanget utan telefonnummer? Det är så besinningslöst dumt att jag vet inte!

Lider med dig!

 

Jag har haft någon dust med idiotisk operatör jag med, och det är inte själva förlusten av tjänsten som är det jobbigaste (även om det också är jobbigt) utan det fullständigt idiotiska och så ända in i h-e urdumma bemötandet och servicen som man retar sig mest på.

 

Och mitt i all denna ilska som inte ger något för att man ändå inte kan påverka något så kan de ha mage och fråga om kundupplevelsen "då de alltid och ständigt försöker förbättra sina tjänster" och att det "viktigaste av allt är nöjda kunder". Ungefär så.... kan den urbota serviceinriktade glada rösten låta på andra sidan tråden...

 

gah

 

(blir nästan arg nu när jag tänker tillbaka på olika eländen jag haft)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just inkommen från morgonpromenaden med tjejerna. De går inte fot, men det går ändå fantastiskt bra. Bäst av allt är att de verkar ha kul med varandra hela tiden, även om det bara handlar om att visa någon insekt.

Vovvar, hur söta de än må vara, är väl väldigt mycket som oss. Vi gillar ju att leka också, och hela livet dessutom, och lär mycket av det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag är inte lika förtjust i tuggpinnar som de är :)

attachicon.gifDSC_5258.jpg

De har väl sett på tv reklamen om löständer för hundar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan + 10 men lite kyligt i vinden. Å andra sidan så ska svenska vattenskidspelen gå av stapeln snart i Falun....... :totaltgalen:

post-154-0-09276500-1394539625_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall ha lite röjjardag idag tror jag både i och runtom datorn. Man har en förmåga att dra på sig ett gäng papper och lappar/anteckningar osv.... hela tiden.

Kaffe först! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag är inte lika förtjust i tuggpinnar som de är :)

attachicon.gifDSC_5258.jpg

Tack. Det kliar väl i tänderna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har väl sett på tv reklamen om löständer för hundar :lol:

Eller nom, nom, nom… :lol:

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SItter och kikar på en "mSATA-sticka". EN usbsticka man sätter ett mSATA/SSD-kort i. http://pc-adapter.net/products/690.html En sån kanske skulle funka bra med min Raspberry Pi, som xtradisk? och att ha den på insidan av lådan? Vanliga USBminnen har ju så dålig läs/skrivhastighet. Har sett 1 ( ex) el 2 som har 80mb/s men inte med. USBminnen är dåliga f ö på att skriva ut sån info. Helst skulle man vilja ha en liten sladd bara. mSata->usb som man trycker på msatakortet. Har inte sett ngn sån utan att det är en massa stora kontakter och/el plattor med.

 

Dags för ett lass m pasta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack, den äldre av dem har fått lite för mycket mat och för lite motion under det senaste året och har dragit på sig några kilos övervikt. Inte värre än att det skall gå att rätta till ganska snabbt, men det belastar henne onödigt mycket. Förra matten brydde sig säkert, men klarade inte av det pga sin livssituation. Det är lite synd om hunden av den anledningen, men hon har för övrigt anpassat sig fint. Rasen är besläktad med Faraohund och skall ha en markerad midja. Men, men, det får ta den tiden det tar, bara det går åt rätt håll för henne.

Ja, åtminstone på den lilla. Hon är åtta månader och tuggar på allt som går att tugga på. Mest sådant hon inte bör/får tugga på...

Finns det inte RD-foder för hundar? Har en lite (nåja) överviktig katta som äter RD för att gå ner ett par kilo. Fast jag tror att era promenader löser det där problemet rätt snabbt, men katter och promenader ... inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hon det? Då är min yngsta 12-åriga dotter längre... :P

 

Är din äldre 12-åriga dotter kortare?

 

:whistling::hihihi:

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat Xcode.

 

post-5952-0-28787400-1394562415_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är din äldre 12-åriga dotter kortare?

 

:whistling::hihihi:

Hon är äldre än när jag skrev det där men inte kortare... :fane:

 

Hej Mattem! :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt väder idag. Jag cyklade omkring i tshirt och tröja. Såg en citronfjäril och fotograferade första blåsippan för i år. En skön dag utomhus.

 

attachicon.gifhepatica.jpg

 

Tröjan, var den som benvärmare?

 

Antar det, har inte sett stora rubriker i tidningen :innocent: Hoppas det var polotröja :totaltgalen:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tröjan, var den som benvärmare?

 

Antar det, har inte sett stora rubriker i tidningen :innocent: Hoppas det var polotröja :totaltgalen:

Vicket skojsigt humör du var på idag! Du lyssnar aldrig på P1 du heller förstår jag. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är din äldre 12-åriga dotter kortare?

 

:whistling::hihihi:

Najs! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den tiden drack jag nog inte kaffe, så jag har inget minne av att det var ransonerat 1951

 

post-113-0-14057500-1394566507_thumb.jpg

 

Men miljardär, det var jag, redan då.. :D

post-113-0-36414500-1394566542_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte tagit min eftermiddagslur idag så jag förväntar mig en natt dragandes med väldigt långa timmerstockar.

Jag tycks inte vara den ende som gäspar käken ur led på dagarna så kanske det är den beryktade vårtröttheten...

Hoppas jag slipper regn & rusk på lördag. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min katt Nisse har en sängkompis....... :hihihi:

post-363-0-65898000-1394571994_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...