Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sill och ägg till lunch. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska cykla in till stan idag. Premiär för i (v)år. Det gäller att passa på innan vintern är tillbaka. För den kommer nästa torsdag, vad det verkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska cykla in till stan idag. Premiär för i (v)år. Det gäller att passa på innan vintern är tillbaka. För den kommer nästa torsdag, vad det verkar.

yr.no säger 10 cm snö på lördag i Falun :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yr.no säger 10 cm snö på lördag i Falun :crossfingers:

vad bra då blir det skidpel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Satt utanför restaurangen vid Lugnetkyrkan på en bänk och drack kaffe igår i söderläge. Det var smällhett i solen så jag tänkte att man borde ta av sig t-shirten men då åker man väl in för ofredande eller att man bländar busschaffisarna som åker på genomfarten så de kör över någon stackars student. Så det blev t-tröjan på. ;) Jag vara bara 500 meter från skidstadion och begriper inte hur de ska få till åkbara spår i +10°.......... Mötte förresten Ukrainas skidlandslagsbuss på stan. Gul och blå och fin! Heja Ukraina! :galetglad:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna låt Jerusalem med en fantastisk bluessångerska Anouk från Holland. Bäst idag! :w00t::w00t::w00t:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallon är tamejtusan den dummaste mobiloperatör jag har träffat på. Idag flyttades mitt nummer från Hallon till Tre, och nu skriver Hallon på Mina sidor:

 

"Du har nu begärt att få avsluta ditt abonnemang hos oss, vi avslutar det till månadsskiftet, fram till dess kan du fortsätta använda abonnemanget. Du kan även fylla på data. Om du har ångrat dig och vill återuppta ditt abonnemang kontakta kundservice."

 

Hur ända in i glödheta Hälsingland ska jag kunna fortsätta använda abonnemanget utan telefonnummer? Det är så besinningslöst dumt att jag vet inte!

Jag fick ett "svar" från Hallon angående ovanstående:

 

"Hej,
tack för att du tog dig tid att skriva till oss!
När man väljer att portera ett nummer från hallon till en annan operatör avslutas abonnemanget automatiskt när numret porteras. Hoppas detta besvarar dina frågor.
Jag önskar dig en trevlig dag."
Det är vid sådana tillfällen man börjar spela med fingrarna på läpparna och undrar om man ska be att få bli inlagd på psykakuten... :totaltgalen:
PS. Nedan en dump från Hallons hemsida idag: Ingen bindningstid och ingen uppsägningstid, minsann. Sedan beviset på att jag har betalat för hela mars, som jag inte kan utnyttja. Öh, jo, visst sjuttsingen har man bindnings- och uppsägningstid!
post-28798-0-63498000-1394645017_thumb.png
post-28798-0-74568600-1394645015_thumb.png
Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hållit upp med träningen i snart två veckor och känner att hungern efter mat börjar lägga sig, och jag känner mig lite piggare nu. Det ömmar fortfarande något i musklerna men styrkan börjar återvända.

Jag tror att jag lyckats ta i för mycket, tränat mer än kroppen haft förmåga till att återhämta sig ifrån. Men det är ok, har inte haft någon längre vila sedan november 2012.

 

Cirkelträning av hela kroppen på en och samma gång är RUSKIGT effektivt för att trötta ut muskler och för att få maximal utsöndring av HGH, tillväxthormon alltså.

För optimalt framgångsrik träning krävs

  • kroppsviktsträning eftersom träning med hantlar eller skivstång inte möjliggör samspel mellan muskler i samma höga grad för funktionell styrka,
  • sammansatta övningar för att kunna ha så få träningsmoment som möjligt (compound exercises) som dessutom gynnar samspelet mellan muskler,
  • cirkelträning av dessa i mitt fall tre träningsmoment för att få maximal intensitet med kortast möjliga vila.

Cirkelträningen gör att tid som går åt till träning kan minimeras som jag dock inte listar som en fördel.

Jag nöjer mig med 30 minuter gånger två i veckan.

Det är så superintensivt att kroppen desperat behöver vila för att det inte ska gå som för mig nu som har gått in i väggen lite, men det går över. Om några dagar så...

post-5952-0-48010200-1394648969_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra när (f f a OM) det kommer någon sån här lösning till oss i Sverige? Kanske finns redan? http://osxdaily.com/2014/03/12/send-sms-text-message-from-command-line/ http://textbelt.com/ Vore himla smidigt. :yeahbaby:

Lyssnar på hockey och fixar lite. Varför tar alltid rakgelen slut när man mest behöver den? Jaja, jag fick ut tillräckligt till slut, så det gick bra. Men det är bra segt (långsamt) där på slutet. Men nu: ren&len. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt mosig i huvudet efter dagens värv!

 

Tänkte jag skulle skriva lite rappa repliker i politiktråden, men får bli en annan kväll.

 

Dags å :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu zzzka jag zzzova...... :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slå över nu till BBC Enterteiner

 

så får ni se Black adder II

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gamle Blacken på DVD.... :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lugn och skön fin dag. :kaffe: Har inte gjort många knop idag, men det är väl dags att sätta igång nu. :crossfingers:

japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gamle Blacken på DVD.... :w00t:

du kan du zuzza vidare då

 

vi andra inväntar Hyacinth om 20 min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyacinth stjäl en Royce Rolls

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svär över något telefel.

För någon timme sen funkade inte mail, facebook eller blogger. Nu funkar mail och facebook och blogger delvis - kommer in på vissa bloggar men inte alla :evilgrin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svär över något telefel.

För någon timme sen funkade inte mail, facebook eller blogger. Nu funkar mail och facebook och blogger delvis - kommer in på vissa bloggar men inte alla :evilgrin:

Låter mer som ett DNS-fel. ISP DNS kan vara notoriskt opålitliga och med korta listor.

Använd istället Googles DNS eller OpenDNS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratar CV-skrivande med gruppen jag leder.

Är inte det egentliga problemet att många inte kan fylla dem med något? Grundskola på sin höjd, inget jobb, och så vidare? Men så illa kanske det inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag fick ett "svar" från Hallon angående ovanstående:

 

"Hej,
tack för att du tog dig tid att skriva till oss!
När man väljer att portera ett nummer från hallon till en annan operatör avslutas abonnemanget automatiskt när numret porteras. Hoppas detta besvarar dina frågor.
Jag önskar dig en trevlig dag."
Det är vid sådana tillfällen man börjar spela med fingrarna på läpparna och undrar om man ska be att få bli inlagd på psykakuten... :totaltgalen:
PS. Nedan en dump från Hallons hemsida idag: Ingen bindningstid och ingen uppsägningstid, minsann. Sedan beviset på att jag har betalat för hela mars, som jag inte kan utnyttja. Öh, jo, visst sjuttsingen har man bindnings- och uppsägningstid!

 

Jag fortsatte min brevväxling och klagade, och fick ett snårigt svar om huruvida man har uppsägnings- och bindningstid eller inte:

 

"Hej igen,

Vi har ingen uppsägningstid på abonnemangen. Om du vill att jag avslutar ditt abonnemang på dagen kan jag återbetala dig för resterande månad. Men eftersom du vill utportera ditt nummer behöver ditt nummer ligga aktivt.
Du har redan betalat för denna månad och kan därmed utnyttja det hela månaden. Men, om du gör ett val att utportera numret så kommer ditt abonnemang att avslutas. Då gör vi ingen återbetalning."
Tja, vad ska man säga om det? Numret "utporterades" redan den 10 mars. Hahaha, jag fortsätter bli galen! :totaltgalen:
Vicka djäkla bondfångare! Undvik Hallon! :evilgrin:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...