Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

---

 

Edit: Jag skrev ett längre svar här, men forumet knasar sig så det blev pannkaka av det. Det händer emellanåt. Texten försvinner helt eller delvis. Rapportera gärna till Joel. Jag mejlade själv.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är den kärv, och ofta omöjlig för mina. De behöver sitt CV i första hand för att kunna bli aktuella för en arbetsträning eller en praktikplats och i enstaka fall för ett arbete på Samhall.

Okej. :ThumbsUp: (Jag skrev egentligen ett mycket längre inlägg, men forumet knasar sig. Men det kan stå kvar i ditt citat.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er!

 

solsken 4:e dagen i rad det tackar vi för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt än, va? :byrakrat:

post-11001-0-00799300-1394708119_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er!

 

solsken 4:e dagen i rad det tackar vi för

Ja, nu är våren här! Dags å vakna kanske? :hihihi:

 

post-67957-0-05248200-1394712053.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+14° och solfångarna går på max laddning! Styrdatorn säger att pumparna går på 100% och skillnaden mellan det som går upp och kommer ner är 20° så det innebär runt 4 kw effekt. Det går att få lite större tempdiff i juli men framförallt värmer det under många fler timmar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förkyld, sitter och serienyser på jobbet :(

Spännande! Hur många kan du få ihop i rad? Själv är jag trippelnysare. Nyser alltid tre rejäla gånger efter varandra. Varken mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nyser alltid precis så många gånger som krävs för att smitta ner omgivningen. Plus när jag böjer mig ner.

Strålande! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta i trä, men jag kan inte minnas att jag mer än någon enstaka gång har varit förkyld sedan jag flyttade hit för fem år sedan. Jag tror att närmast daglig kontakt med mina (skol)barn håller immunförsvaret trimmat på lagom nivå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förkyld, sitter och serienyser på jobbet :(

 

Så det kan inte vara allergi då? I halva Sverige, från söder och uppåt, är det höga halter av alpollen just nu ser jag på Naturhistoriska riksmuseets pollenprognos. http://pollenrapporten.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag fortsatte min brevväxling och klagade, och fick ett snårigt svar om huruvida man har uppsägnings- och bindningstid eller inte:

 

"Hej igen,

Vi har ingen uppsägningstid på abonnemangen. Om du vill att jag avslutar ditt abonnemang på dagen kan jag återbetala dig för resterande månad. Men eftersom du vill utportera ditt nummer behöver ditt nummer ligga aktivt.
Du har redan betalat för denna månad och kan därmed utnyttja det hela månaden. Men, om du gör ett val att utportera numret så kommer ditt abonnemang att avslutas. Då gör vi ingen återbetalning."
Tja, vad ska man säga om det? Numret "utporterades" redan den 10 mars. Hahaha, jag fortsätter bli galen! :totaltgalen:
Vicka djäkla bondfångare! Undvik Hallon! :evilgrin:

 

Efter ytterligare korrespondens verkar de ge med sig. Fast jag har inte sett några pengar på kontot än. Men kanske de bara har en kass kundtjänst, snarare än att de är ute efter att luras. Jag snackade med en jurist på Konsumentverket som bekräftade att kundtjänst i Sverige är i en internationell jämförelse mycket dålig. Det handlar om call centers där folk läser innantill från dokument som dyker upp på skärmen. I bästa fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammelvolvon fick spabehandling på Q8 nyss. Den ser ut som....... gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kan inte vara allergi, pollen och jag trivs bra ihop.

Själv tror jag att pollenallergi är rent nys.

 

(Tack till dagens PS i Göteborgs-Posten.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ha varit felinställd biltvätt.... :armskeptisk:

post-363-0-54288200-1394716855_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tror jag att pollenallergi är rent nys.

 

(Tack till dagens PS i Göteborgs-Posten.)

calvin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frostar av en frys och läser om hår på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ytterligare korrespondens verkar de ge med sig. Fast jag har inte sett några pengar på kontot än. Men kanske de bara har en kass kundtjänst, snarare än att de är ute efter att luras. Jag snackade med en jurist på Konsumentverket som bekräftade att kundtjänst i Sverige är i en internationell jämförelse mycket dålig. Det handlar om call centers där folk läser innantill från dokument som dyker upp på skärmen. I bästa fall.

Nya turer i såpan! Nu har en ny "förmåga" tagit vid som helt frankt påstår att jag inte har betalat något för mars månad! IDIOTER!!! Varenda en av dem är en dåre! :tappahakan:

 

Fy fan för ända in i helvete för den djävla mobiloperatören Hallon! Denna gång skriver jag ut de svordomar mitt hjärta är fullt av. Hallon ger jag inte ett ruttet lingon för... :totaltgalen:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klänger mig fast vid mitt gamla Telenorabonnemang så länge det går. Jag har fri surf (helt utan volymbegränsning) och betalar för samtalstid, men kommer aldrig upp i de 300 jag betalar i månaden ändå. I'm gonna keep it until they pry it out of my cold stiff fingers after they killed me with a new phone I don't want :totaltgalen:

Jag hade så bra villkor hos Tele2, fast ingen täckning... :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya turer i såpan! Nu har en ny "förmåga" tagit vid som helt frankt påstår att jag inte har betalat något för mars månad! IDIOTER!!! Varenda en av dem är en dåre! :tappahakan:

 

Fy fan för ända in i helvete för den djävla mobiloperatören Hallon! Denna gång skriver jag ut de svordomar mitt hjärta är fullt av. Hallon ger jag inte ett ruttet lingon för... :totaltgalen:

Den nya förmågan tog reson och bad om ursäkt. Jag får tillbaka mina pengar, antar jag, om inte ännu något nytt, oförutsett händer. Det ska bli så skönt den dag då detta är ur världen... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya förmågan tog reson och bad om ursäkt. Jag får tillbaka mina pengar, antar jag, om inte ännu något nytt, oförutsett händer. Det ska bli så skönt den dag då detta är ur världen... :dumstrut:

Sånt där kan man bli tokig på..

 

som jag skrev häromdagen, det är inte att man inte kan använda tjänsten som man vill under en period. Det är bara jobbigt men man överlever. Utan det är det oändliga malandet med folk som ideligen byts ut hela tiden och som svarar goddag yxskaft hela tiden som retar en mest. Att helat tiden få förklara det idiotiska dumheterna hela tiden.

 

Hade något liknande idiotiskt för några år sedan, och jag hade kunnat strypa puckona som inte begrep något. (fast de bara gjorde så gott de kunde)

 

Man liksom känner på sig att det blixtsnabbt dyker upp bokstäverna JAK på skärmen när man ringer och att det är därför det ideligen svarar nya människor hela tiden.... :superirriterad:

 

JAK= Jobbig Arg Kärring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya förmågan tog reson och bad om ursäkt. Jag får tillbaka mina pengar, antar jag, om inte ännu något nytt, oförutsett händer. Det ska bli så skönt den dag då detta är ur världen... :dumstrut:

Hallon: är det tres lågprisvariant?

Tyckte det lät bra men håller mig till mitt gamla halebop så vet man att man har täckning här på landet i alla fall. Efter denna läsning är jag ännu gladare att jag inte föll för det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där kan man bli tokig på..

 

som jag skrev häromdagen, det är inte att man inte kan använda tjänsten som man vill under en period. Det är bara jobbigt men man överlever. Utan det är det oändliga malandet med folk som ideligen byts ut hela tiden och som svarar goddag yxskaft hela tiden som retar en mest. Att helat tiden få förklara det idiotiska dumheterna hela tiden.

 

Hade något liknande idiotiskt för några år sedan, och jag hade kunnat strypa puckona som inte begrep något. (fast de bara gjorde så gott de kunde)

 

Man liksom känner på sig att det blixtsnabbt dyker upp bokstäverna JAK på skärmen när man ringer och att det är därför det ideligen svarar nya människor hela tiden.... :superirriterad:

 

JAK= Jobbig Arg Kärring

Jag pratade med en jurist på Konsumentverket som säger att kundtjänsterna i Sverige är dåliga överlag. Hallon är ett bottennapp bland dem. De enskilda medarbetarna gör antagligen så gott de kan, de är de ansvariga som borde skämmas.

 

Hallon: är det tres lågprisvariant?

Tyckte det lät bra men håller mig till mitt gamla halebop så vet man att man har täckning här på landet i alla fall. Efter denna läsning är jag ännu gladare att jag inte föll för det..

Ja, det är ett varumärke under Hi3G Access AB, liksom 3 (Tre) är. Det illavarslande med Hallon är, förutom i det närmaste en omöjlig kundtjänst, att man också lämnar ut sina bankkortsuppgifter utan möjlighet att ta bort dem, upptäckte jag i efterhand. Man kan bara lägga in nya bankkortsuppgifter, och de drar då en krona för att kolla att det är genuint. Annars ligger det gamla kvar. Man kan i princip inte göra någonting via Internet förutom köpa fler tjänster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och förbereder lite för kvällen (bl a lyssna på hockey osv...). :kaffe: Om man hinner åka och handla lite innan dess, eller om man skall ta det imorgon kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...