Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vad då "Ha!"? Du fick ju samma resultat som jag: Ingen av oss nådde målet 2048.

Kiplon kiplon kiplon! Skärpning :behave::blushing::blushing::blushing:

 

:unsure:

 

Som vanligt missuppfattade jag reglerna totalt, eller..... jag brydde mig inte ens om att tänka på att det fanns några :dumstrut: Fast dem står rakt upp och ner det första man ser.... Jag bara körde på poäng och tyckte hela grejen var att få så hög som möjligt :stjarnsmall:

 

 

Men men, nu dags för längre promenad för här skiner solen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kiplon kiplon kiplon! Skärpning :behave::blushing::blushing::blushing:

 

:unsure:

 

Som vanligt missuppfattade jag reglerna totalt, eller..... jag brydde mig inte ens om att tänka på att det fanns några :dumstrut: Fast dem står rakt upp och ner det första man ser.... Jag bara körde på poäng och tyckte hela grejen var att få så hög som möjligt :stjarnsmall:

 

Fast i brist på att komma fram till målet så är det poäng som gäller. Och där slog du mig grundligt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Grattis förlängd semester

Jo precis........... semester var ordet sa Bull. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Finns det ingen rehab-plan? Det är de väl skyldiga att upprätta efter en viss tid?

Jag har föreslagit vin, kvinnor och sång på Kanarieöarna, men får inget stöd för detta. <_< Det fungerade ju för Taube så....

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kopplat på min nya AirportExtreme och laborerar med wifinätverket. Det är starkare än det wifinät som 4G skickar ut så den tar över fruns iPhone wifi till hennes irritation för det finns inget internet än där. Kommer till veckan. Men det är en klart kraftfull enhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svårt för mig i alla fall. Jag har gjort det två gånger, första gången fick jag 2772 (och då trodde jag som kiplon!). Det kanske har med högersidigheten i min hjärna att göra? :fundersam:

 

post-28798-0-59490800-1394877923_thumb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svårt för mig i alla fall. Jag har gjort det två gånger, första gången fick jag 2772. Det kanske har med högersidigheten i min hjärna att göra? :fundersam:

 

attachicon.gif2048.png

Meningen är att du ska ha en ruta med 2048 på, inte att du ska ha många poäng (eller över 2048).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen är att du ska ha en ruta med 2048 på, inte att du ska ha många poäng (eller över 2048).

Hahaha! Jag fattar ingenting! :lol:

 

(Nu förstår jag!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bättre men jag har inte räknat ut någon strategi än.

 

post-5952-0-24952400-1394878972_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har hittat en vettig strategi nu som dock behöver förfinas.

 

post-5952-0-86494500-1394881754_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen är att du ska ha en ruta med 2048 på, inte att du ska ha många poäng (eller över 2048).

 

Jag kanske har hittat en vettig strategi nu som dock behöver förfinas.

 

attachicon.gifgo2_.png

Det är någonting som inte stämmer här ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är någonting som inte stämmer här ...

Målet är att få minst en bricka med 2048 på men det har hitintills varit för svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet är att få minst en bricka med 2048 på men det har hitintills varit för svårt.

Jag vet. Det såg mer ut som om du samlade poäng (5612).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är målet att få en 2048bricka. Spelet heter ju 2048, men detär ju ett poängspel med. Är ju dumt att lista "highscore" om det inte gällde poäng s a s. Fick en 1024-bricka vid ett par tillfällen igår, men har inte fånt ngn 2048 än. Var nära 10k de 2gångerna. 9796p. pclaugh.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad det blåser... Storm i byarna åtminstone, Öresundsbron är visst avstängd pga vinden.

 

Lite lätt blåsigt är det allt, men skönt ute i solen när det läar lite. Trådgårdsarbete pågår. Röjer ris efter de tre träden som vinterns stormar tog med sig. vi tänkte eldat en brasa idag, men med tanke på blåsten så hade vi nog ödelagt bygden, men det hade nog fasen brunnit bra i riset :totaltgalen:

 

Just nu lite kaffe och jag och barnen myser vid varsin dator :whistling: Sambon mekar bromsar på sin bil hos sin far just nu, mest för han har bra verkstad. Förutom att motionera oken/kolvarna så blir det nya bromsbelägg samt passar på att skifta till sommardäck nu när hjulen ändå ska av runt om. Fasen riktigt sexigt med en händig kvinna :bultandehjarta:. Händig med husrenovering/el och med att meka/underhåll på sin bil, men bilvård som tvätt och vaxning, det lämnar hon med god hand över till mig ;)

 

Nej, strax dags att knata ut en runda igen innan man ska fösa barnen genom dusch/bad, tydligen så tyckte ex-frun att det var en bra idé att fira sin och sambons födelsedag en helg hon inte har barnen, så att man att berätta om vems födelsedag som ska firas (fyller 28/2) så frågade hon för ett par veckor sedan om hon kunde ha barnen på em/kvällen eftersom de skulle på kalas. Ja, det var ju ok tyckte jag.... :pinch: Ja, det var det ju, men ska man fira sin egen och vill att barnen ska vara med, varför då inte lägga det en helg man åndå har barnen hemma? :fundersam::blink: Dessutom så har hon fått mig att både lämna och hämta barnen.... :propellerbaver: Slipstenen, den vet hon hur den ska dras.... genom att fråga lite då och lite då, innan man får ihop hela bilden av vad som pågår :rolleyes: (Går det bra jag har barnen den 15/3, fördelsedagskalas, -javisst....) (Kan du lämna barnen här, så slipper vi stressa? -javisst....) :innocent:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Encyklopedikern tycker att det är lite konstigt att oäkta karettsköldpadda heter Caretta caretta på latin, medan karettsköldpadda heter Eretmochelys imbricata. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvinnan i mitt liv fick fara iväg till stora staden för att inhandla två bakre bromsskivor hos bildelsnasaren. Som min kär mor brukar säga, bilar... det är sparbössor utan botten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svårt för mig i alla fall. Jag har gjort det två gånger, första gången fick jag 2772 (och då trodde jag som kiplon!). Det kanske har med högersidigheten i min hjärna att göra? :fundersam:

 

attachicon.gif2048.png

Va´bra! Vi kan skylla på vår dominerande högra hjärnhalva, dvs man ser helheten på en gång och kör igång bara. För nu jäklar ska jag vinna, tänker man inom sig.

 

Men verkligheten kommer alltid ifatt en :) För jag glömde ju en liten liten liten detalj, vad sifferleken går ut på! :dumstrut::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvinnan i mitt liv fick fara iväg till stora staden för att inhandla två bakre bromsskivor hos bildelsnasaren. Som min kär mor brukar säga, bilar... det är sparbössor utan botten :D

Nej, det är mycket billigare än att åka kollektivt. Det har flera hävdat i detta forum. Så du kan andas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va´bra! Vi kan skylla på vår dominerande högra hjärnhalva, dvs man ser helheten på en gång och kör igång bara. För nu jäklar ska jag vinna, tänker man inom sig.

 

Men verkligheten kommer alltid ifatt en :) För jag glömde ju en liten liten liten detalj, vad sifferleken går ut på! :dumstrut::totaltgalen:

Nej, jag hade fel! Jag fick bassning för jag fattade inte grejen jag heller. Man ska få en spelbricka som det står 2048 på! Allt annat är underordnat. Nu har jag dock kommit på att det går bättre om man inte trycker på piltangenten nedåt. Eller i alla fall undviker det så mycket som möjligt. Annars tramsar det till sig i botten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utav av någon outgrundlig anledning så har jag återigen liksom tagit på mig att skriva en liten artikel, så nu j-r måste jag uppbåda lite inspiration och viktigast av allt, vad jag skriva om.... Tror det ska bli nå´t om den nära vården, dvs hur värdefull närheten till den är för många, framförallt för alla gamla.

 

Samma visa varje gång, helt nollställd och får inte ur mig nånting, först nära "deadline" får jag ur mig något, sen kan det helt plötsligt släppa. Skitjobbigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag hade fel! Jag fick bassning för jag fattade inte grejen jag heller. Man ska få en spelbricka som det står 2048 på! Allt annat är underordnat. Nu har jag dock kommit på att det går bättre om man inte trycker på piltangenten nedåt. Eller i alla fall undviker det så mycket som möjligt. Annars tramsar det till sig i botten.

Jo, det var ju det.

Och jag såg bara poängtavlan, och tänkte; ja, just det! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utav av någon outgrundlig anledning så har jag återigen liksom tagit på mig att skriva en liten artikel, så nu j-r måste jag uppbåda lite inspiration och viktigast av allt, vad jag skriva om.... Tror det ska bli nå´t om den nära vården, dvs hur värdefull närheten till den är för många, framförallt för alla gamla.

 

Samma visa varje gång, helt nollställd och får inte ur mig nånting, först nära "deadline" får jag ur mig något, sen kan det helt plötsligt släppa. Skitjobbigt!

En variant är att inte invänta inspiration utan bara sätta sig och skriva. MÅnga gånger släpper det när man väl sätter i gång.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En variant är att inte invänta inspiration utan bara sätta sig och skriva. MÅnga gånger släpper det när man väl sätter i gång.

jo, det har du helt rätt i.

Men det är svårt att komma över tröskeln och skriva första meningen..

 

Ändå vet jag innerst inne, att det bara är att hamra på med bokstäverna. Efter ett tag så släpper det och man kan gå tillbaka och fila på det man skrivit, stuva om osv...

 

Jag kommer ihåg hur det var förr när man skrev på vanlig skrivmaskin, hur lyrisk jag blev när jag fick en begagnad sådan med raderband. Så himla skönt att slippa tippex.

Det kan man ju inte begripa i dag, numera drar man med meningarna fram och tillbaka och upp och ner, stuvar och bygger om. Snubbel på tangenterna behöver man inte ens bry sig om längre, det fixar autoredigeraren.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...