Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

? :fundersam:

Trodde att EU blivit autocorrectat till EP. Men det kanske är ett etablerat uttryck - EP-valet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att EU blivit autocorrectat till EP. Men det kanske är ett etablerat uttryck - EP-valet?

EU står för Europeiska Unionen. Valet handlar om att välja in ledamöter till EU;s parlament. Dvs, motsvarar på ett ungefär vår riksdag. Även om jämförelsen haltar något. Europaparlamentsvalet (EP) med andra ord.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att EU blivit autocorrectat till EP. Men det kanske är ett etablerat uttryck - EP-valet?

Ja, det är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EU står för Europeiska Unionen. Valet handlar om att välja in ledamöter till EU;s parlament. Dvs, motsvarar på ett ungefär vår riksdag. Även om jämförelsen haltar något. Europaparlamentsvalet (EP) med andra ord.

+ 1 Just det! :yeahbaby:

 

EP-valet säger man "i branschen" numera om man vill vara inne... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robin började ikväll. Kul! :yeahbaby: Missade lite i början, men det går i morgon igen. Det var Nina Persson och Ola Rapace ikväll.

 

- - -

 

På väg till affären idag när jag gick ut genom min ytterdörr, såg jag att det satt en lapp på rutan. :fundersam: Undra hur länge den har suttit där? Är ju inte direkt ett ställe man går och kikar på varje dag direkt. I a f var det om (en del) fiberinstallationen, så jag skall bort till deras arbetsbod på Måndag och säga till så kommer dem. :yeahbaby::galetglad: Förmodligen har han väl bara knackja på lite försynt och inte använt ringklockan (är väl en av få som kör med dörrklocka på landet) ^_^ Jaja, jag kan ju ha sovit med. Skönt att det är på gång nu i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 1 Just det! :yeahbaby:

 

EP-valet säger man "i branschen" numera om man vill vara inne... B)

Kul avatar, huvudet på sned och kikar liksom in!, lite lagom nyfiket sådär. På ett snällt vis.

Snajdigt! :yeahbaby:

 

post-67957-0-52900900-1394916891.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl en annan (blåaktig förpckning) med nästan samma smak ... toffee ngnting. Den är god. Fast godast är “Guld Nougat”. :detvarintejag::yeahbaby:

46e5250f4d75730087ca905aead8da75.jpg

Fast ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag det är för mycket godis och för lite choklad i all sån där typ av choklad.

 

Och choklad gilllar jag, men vanligt godis klarar jag mig rätt bra utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robin började ikväll. Kul! :yeahbaby: Missade lite i början, men det går i morgon igen. Det var Nina Persson och Ola Rapace ikväll.

 

- - -

 

På väg till affären idag när jag gick ut genom min ytterdörr, såg jag att det satt en lapp på rutan. :fundersam: Undra hur länge den har suttit där? Är ju inte direkt ett ställe man går och kikar på varje dag direkt. I a f var det om (en del) fiberinstallationen, så jag skall bort till deras arbetsbod på Måndag och säga till så kommer dem. :yeahbaby::galetglad: Förmodligen har han väl bara knackja på lite försynt och inte använt ringklockan (är väl en av få som kör med dörrklocka på landet) ^_^ Jaja, jag kan ju ha sovit med. Skönt att det är på gång nu i a f.

Skitbra intervjuer med båda, mycket bättre än det mesta man ser i SVT. Trots att det "bara" är ett humorprogram. Ärligt och mycket roligt.

 

Kul med att fiber är på gång! :ThumbsUp:

 

Kul avatar, huvudet på sned och kikar liksom in!, lite lagom nyfiket sådär. På ett snällt vis.

Snajdigt! :yeahbaby:

 

attachicon.gifSkärmavbild 2014-03-15 kl. 21.51.53.png

Jo, jag letade efter en leopard som var mera "jag". ^_^

 

Finns väl en annan (blåaktig förpckning) med nästan samma smak ... toffee ngnting. ...

Plopp.

 

cloetta_plopp_original_2.jpg

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu dags för Hyacinth och en skål glass

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu dags för Hyacinth och en skål glass

Smaskens! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plopp.

Smaskens! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaskens! :P

Ja!

 

Roses kärleksliv är i spillror ...

 

Vi som har följt serien vet att det inte är så ovanligt

Det händer titt som tätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plopp är det nog, fast jag tänkte på en annan. :yeahbaby:

Dags för avatar byte ser jag,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep... :ThumbsUp:

Det slank in en ny ivkäll. yes2.gif

Får bli en ny här också, först ett nytt avsnitt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!

 

Roses kärleksliv är i spillror ...

 

Vi som har följt serien vet att det inte är så ovanligt

Det händer titt som tätt

Hon och Onslow (skådespelarna) är borta, medan de andra fortfarande lever.

Hyacint som spelas av Patricia Routledge är äldst och börjar närma sig de 90.

En annan rolig detalj som en bekant till mig gjorde mig uppmärksam på är att de tre systrarna är uppkallade efter blommor: Hyacint, Rose och Daisy.

 

Edit: En annan rolig detalj är att Hon som spelar Elisabeth, Josephine Tewson, har varit gift med Leonard Rossiter som bl.a. har spelat polischef i Rosa Pantern-filmerna och fjärtmästaren i "Le Pétomane".

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon och Onslow (skådespelarna) är borta, medan de andra fortfarande lever.

Hyacint som spelas av Patricia Routledge är äldst och börjar närma sig de 90.

En annan rolig detalj som en bekant till mig gjorde mig uppmärksam på är att de tre systrarna är uppkallade efter blommor: Hyacint, Rose och Daisy.

 

Edit: En annan rolig detalj är att Hon som spelar Elisabeth, Josephine Tewson, har varit gift med Leonard Rossiter som bl.a. har spelat polischef i Rosa Pantern-filmerna och fjärtmästaren i "Le Pétomane".

Ja och om jag minns rätt så har Richard varit med i flera serier efter skenet bedrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Är lite nostalgisk inatt, tänker tillbaka på åren som varit.... Typ iaf.

 

382261_10151451030075095_928035621_n.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Trevligt. :yeahbaby: Har du en Newton med... :ThumbsUp: Funkar dem än? ...el rättare sagt skulle det funka att köra med en sån idag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

 

 

En annan rolig detalj som en bekant till mig gjorde mig uppmärksam på är att de tre systrarna är uppkallade efter blommor: Hyacint, Rose och Daisy.

 

 

Onslow är också en ihopslagning av 2 ord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

[+] Trevligt. :yeahbaby: Har du en Newton med... :ThumbsUp: Funkar dem än? ...el rättare sagt skulle det funka att köra med en sån idag.

Den fungerar jättebra! ...dock använder jag den sällan, så klock-batteriet har säkert dött igen och alla kontakter och kalender möte har blivit raderade... ingen iCloud-sync där inte... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fungerar jättebra! ...dock använder jag den sällan, så klock-batteriet har säkert dött igen och alla kontakter och kalender möte har blivit raderade... ingen iCloud-sync där inte... :P

Klart du måste köra mer med den. ^_^ Det blir ju sådär härligt lite "anti" mot hela "senaste iPrylen"-trenden. :D

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här 3 underbara scener efter att Hyacinth har fått sig en rejäl dusch

 

 

post-154-0-68375900-1394925683_thumb.jpg

post-154-0-95153700-1394925689_thumb.jpg

post-154-0-37834500-1394925696_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...