Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Trist med Språket i P1. Experten nedgraderad från välrenommerad professor i svenska till en doktorand i nordiska språk... P1 är på dekis, måste jag nog säga. Det finns en massa annat, tog bara ett exempel ur högen...

 

Fast det är väl inte så konstigt: Mordet på Nils Horner blev verkligen en slags storm i ett vattenglas. Ett fåtal mycket upprörda. En stor massa som inte brydde sig det minsta, för de visste inte vem karln var. Det är inte många som lyssnar på P1...

 

Man får en känsla av att public service snart är ett minne blott. Inget OS, bara en sådan sak. Inte ens det verkar ha upprört någon särskilt mycket. Kanske för att det gick i Ryssland, jag skulle ha bojkottat det ändå...

 

Man får väl ladda ned lite bra program från förr och låtsas att det är direktsändning ibland... ^_^

 

Några nattståndna nattmanglingar från Eder Alix.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet är att få minst en bricka med 2048 på men det har hitintills varit för svårt.

Vad jag kan se står det inget om vad målet är. Det högsta värdet en bricka kan få i teorin är 65536 (2^16).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med Språket i P1. Experten nedgraderad från välrenommerad professor i svenska till en doktorand i nordiska språk... P1 är på dekis, måste jag nog säga. Det finns en massa annat, tog bara ett exempel ur högen...

 

Fast det är väl inte så konstigt: Mordet på Nils Horner blev verkligen en slags storm i ett vattenglas. Ett fåtal mycket upprörda. En stor massa som inte brydde sig det minsta, för de visste inte vem karln var. Det är inte många som lyssnar på P1...

 

Man får en känsla av att public service snart är ett minne blott. Inget OS, bara en sådan sak. Inte ens det verkar ha upprört någon särskilt mycket. Kanske för att det gick i Ryssland, jag skulle ha bojkottat det ändå...

 

Man får väl ladda ned lite bra program från förr och låtsas att det är direktsändning ibland... ^_^

 

Några nattståndna nattmanglingar från Eder Alix.

Nils Horners reportage sändes i alla SR's kanaler, inte bara i P1. Många är och var upprörda över mordet, hur ville du att upprördheten skulle se ut?

Om du ändå bojkottar OS - varför alls bry dig om vem som sänder vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep... :ThumbsUp:

Det slank in en ny ivkäll. yes2.gif

 

Värdig en moderator :ThumbsUp:

 

Slurp :kaffe: aaaaahhhhh...... :P:foralskad:

 

Jämngrått och mulet men lätt regn här, men trädgårdsröjet ska väl fortsätta idag, ingen blåst så det lär nog eldas för fulla muggar om sambon får bestämma eller ja, hennes son får bestämma :totaltgalen:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonen börjar med att jag fick rädda en sko ur munnen på Daisy tre gånger. Hoppas jag hinner få i mig kaffet innan det blir kallt :)

Om du slutat stoppa skon i hennes mun hela tiden så går det kanske bättre :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den biten löser hon fint själv på skohyllan i hallen. Under en period på några månader i en unghunds liv skulle man behöva ha allting i huset bakom plywoodskivor när man inte är i närheten. Daisy är åtta månader och kommer förmodligen att vara så här i ett halvår till. Jaja, det är en del av det roliga, och ibland behöver man köpa nya skor ;)

Jo, känner så väl till det hela. Lagom roligt när man är "mitt i det". Jag har haft tur, det har varit ex-fruns skor hundarna har tagit :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med Språket i P1. Experten nedgraderad från välrenommerad professor i svenska till en doktorand i nordiska språk... P1 är på dekis, måste jag nog säga. Det finns en massa annat, tog bara ett exempel ur högen...

 

Fast det är väl inte så konstigt: Mordet på Nils Horner blev verkligen en slags storm i ett vattenglas. Ett fåtal mycket upprörda. En stor massa som inte brydde sig det minsta, för de visste inte vem karln var. Det är inte många som lyssnar på P1...

 

Man får en känsla av att public service snart är ett minne blott. Inget OS, bara en sådan sak. Inte ens det verkar ha upprört någon särskilt mycket. Kanske för att det gick i Ryssland, jag skulle ha bojkottat det ändå...

 

Man får väl ladda ned lite bra program från förr och låtsas att det är direktsändning ibland... ^_^

 

Några nattståndna nattmanglingar från Eder Alix.

ja, det här med mordet på Nils Horner var inte kul. Lite av en epok som gått ur tiden. Det var något speciellt med hans referat.

Satt på lunchen på jobbet och tog upp hur tråkigt det var, de flesta visste inte alls vem jag menade. Så jag var tvungen att spela upp en av många sändningar som SR lagt ut till minne av honom. Och hör och häpna, det klargjorde ingenting.

Men lyssnar ni inte på radio? Var jag ju tvungen att fråga. Och de gjorde dem ju inte. Iaf inte på Sveriges Radio.

 

Språket har jag bara lyssnat på sporadiskt någon enstaka gång, och det var ju språkprofessorn som gjorde programmet. Hörde det sista programmet med honom, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er

 

Idag är det tävlingsfritt så det blir tv soffan som gäller istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det här med mordet på Nils Horner var inte kul. Lite av en epok som gått ur tiden. Det var något speciellt med hans referat.

Satt på lunchen på jobbet och tog upp hur tråkigt det var, de flesta visste inte alls vem jag menade. Så jag var tvungen att spela upp en av många sändningar som SR lagt ut till minne av honom. Och hör och häpna, det klargjorde ingenting.

Men lyssnar ni inte på radio? Var jag ju tvungen att fråga. Och de gjorde dem ju inte. Iaf inte på Sveriges Radio.

 

Språket har jag bara lyssnat på sporadiskt någon enstaka gång, och det var ju språkprofessorn som gjorde programmet. Hörde det sista programmet med honom, faktiskt.

Det känns konstigt att nästan ett helt folk ställer sig frågande när det är så självklart och drabbande för en själv. Då känner jag mig utanför som en särling/främmande fågel.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade efter extern SSD med Thunderbolt och hittade LaCie Rugged SSD Thunderbolt/USB 3.0 256GB som verkar fin. Dock kostar den 2690:- på Apple Store så jag kollade med Prisjakt. Nu ska vi få ett bra pris!

...

Billigast var iNet på 3039:- Apple Store fanns inte ens med! Pricerunner angav Apple Store som billigast med 150:- till tvåan. Lustigt. Appel Store är inte billiga men nu var de billigast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade efter extern SSD med Thunderbolt och hittade LaCie Rugged SSD Thunderbolt/USB 3.0 256GB som verkar fin. Dock kostar den 2690:- på Apple Store så jag kollade med Prisjakt. Nu ska vi få ett bra pris!

...

Billigast var iNet på 3039:- Apple Store fanns inte ens med! Pricerunner angav Apple Store som billigast med 150:- till tvåan. Lustigt. Appel Store är inte billiga men nu var de billigast.

Dags för ett köp då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med Språket i P1. Experten nedgraderad från välrenommerad professor i svenska till en doktorand i nordiska språk... P1 är på dekis, måste jag nog säga. Det finns en massa annat, tog bara ett exempel ur högen...

 

Fast det är väl inte så konstigt: Mordet på Nils Horner blev verkligen en slags storm i ett vattenglas. Ett fåtal mycket upprörda. En stor massa som inte brydde sig det minsta, för de visste inte vem karln var. Det är inte många som lyssnar på P1...

 

Man får en känsla av att public service snart är ett minne blott. Inget OS, bara en sådan sak. Inte ens det verkar ha upprört någon särskilt mycket. Kanske för att det gick i Ryssland, jag skulle ha bojkottat det ändå...

 

Man får väl ladda ned lite bra program från förr och låtsas att det är direktsändning ibland... ^_^

 

Några nattståndna nattmanglingar från Eder Alix.

 

+1

Kan bara hålla med dig bortsett från att de där roliga programmen från förr inte alltid är så roliga som man minns dem.

Redigerad av Agnes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

+1

Kan bara hålla med dig bortsett från att de där roliga programmen från förr inte alltid är så roliga som man minns dem.

Nej, inte alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, känner så väl till det hela. Lagom roligt när man är "mitt i det". Jag har haft tur, det har varit ex-fruns skor hundarna har tagit :whistling:

skall hon ha mindre eller större tofflor ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se står det inget om vad målet är. Det högsta värdet en bricka kan få i teorin är 65536 (2^16).

 

Jag tycker det står tydligt: Du ska skaffa dig en bricka det står 2048 på.

post-11001-0-72766100-1394982308_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker det står tydligt: Du ska skaffa dig en bricka det står 2048 på.

attachicon.gifSkärmavbild 2014-03-16 kl. 16.03.46.png

Jag satte sonen på spelet igår och han kom till 1024 plus några drag i närheten att få 2048. Han lär klara det idag, om han vill. Hans hjärna är en datamaskin... Det har han inte fått från far sin... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Knack-knack! Axelmannen öppnar ytterdörren och där står en liten man med röd jacka och namnskylt. XXXXlarm.


-Hej jag heter xxxxx xxxxxxxx


-Nämen det var ju kul för dig. Men jag är inte intresserad.


-Ja men du vet ju inte vad jag vill!


-Kommer du inte ifrån XXXXlarm?


-Jo.


-Men då vet jag vad du vill.


-Nej du vet inte vad jag vill!


-Jo jag är välinformerad. Tack så mycket och hej då!


En mycket irriterad dörrsäljare dryper av.


:hihihi:


  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knack-knack! Axelmannen öppnar ytterdörren och där står en liten man med röd jacka och namnskylt. XXXXlarm.

-Hej jag heter xxxxx xxxxxxxx

-Nämen det var ju kul för dig. Men jag är inte intresserad.

-Ja men du vet ju inte vad jag vill!

-Kommer du inte ifrån XXXXlarm?

-Jo.

-Men då vet jag vad du vill.

-Nej du vet inte vad jag vill!

-Jo jag är välinformerad. Tack så mycket och hej då!

En mycket irriterad dörrsäljare dryper av.

:hihihi:

 

Gör som Hyacinth. Ta bakdörren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags släppa ut lille Skutt på grönbete..

 

 

(obs filmen från förra sommaren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Knack-knack! Axelmannen öppnar ytterdörren och där står en liten man med röd jacka och namnskylt. XXXXlarm.

-Hej jag heter xxxxx xxxxxxxx

-Nämen det var ju kul för dig. Men jag är inte intresserad.

-Ja men du vet ju inte vad jag vill!

-Kommer du inte ifrån XXXXlarm?

-Jo.

-Men då vet jag vad du vill.

-Nej du vet inte vad jag vill!

-Jo jag är välinformerad. Tack så mycket och hej då!

En mycket irriterad dörrsäljare dryper av.

:hihihi:

Men du trodde ju att han sålde dörrar? :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du trodde ju att han sålde dörrar? :)

Frun ville jag skulle fråga om han sålde kokosbollar eller strumpor. Hon var godissugen och frös om fötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdig en moderator :ThumbsUp:

 

Slurp :kaffe: aaaaahhhhh...... :Plnr%20(22).gif

 

Jämngrått och mulet men lätt regn här, men trädgårdsröjet ska väl fortsätta idag, ingen blåst så det lär nog eldas för fulla muggar om sambon får bestämma eller ja, hennes son får bestämma :totaltgalen:

:yeahbaby: Ja, slurp på dig.... :kaffe:

 

Elda försiktigt. :crossfingers:

 

Jag tycker det står tydligt: Du ska skaffa dig en bricka det står 2048 på.

attachicon.gifSkärmavbild 2014-03-16 kl. 16.03.46.png

Ja, det är målet, men lär vara otroligt svårt. Upp till dess får man räkna poäng hur långt man kom. Hade en (1) 1024-bricka när jag slog mitt highscore.

 

Knack-knack! Axelmannen öppnar ytterdörren och där står en liten man med röd jacka och namnskylt. XXXXlarm.

-Hej jag heter xxxxx xxxxxxxx

-Nämen det var ju kul för dig. Men jag är inte intresserad.

-Ja men du vet ju inte vad jag vill!

-Kommer du inte ifrån XXXXlarm?

-Jo.

-Men då vet jag vad du vill.

-Nej du vet inte vad jag vill!

-Jo jag är välinformerad. Tack så mycket och hej då!

En mycket irriterad dörrsäljare dryper av.

:hihihi:

[+] :ThumbsUp:

 

- - -

 

 

Skall städa/röjja lite idag, ifall de kommer imorgon och skall installera det där - så kan det ju vara lite trevligt om det är städat.

 

Kaffe först. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...