Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har lagt en summa två gånger nu i wikipedias insamling, och de vill ändå ha mer :fundersam::whistling:

 

Fast allvarligt talat, så är wikipedia väldigt bra att ha. Det vore synd om inte tjänsten fanns. Man ska ändå ha klart för sig att man ska värdera det man läser där efter bästa förmåga. Källkritik är aldrig fel...

Wikipedia ska läsas kritiskt liksom alla andra sekundärkällor. Numera finns det dock ingen påtaglig anledning att betvivla det som står där mer än vad som annars står i uppslagsböcker. Åtminstone vad gäller den engelska avdelningen. Jag har donerat en gång, det får räcka för stunden, i alla fall med min (a)kassa ekonomi... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I kväll skall Hyacinth på barndop

Var bor de ?

 

Jo efter lite googlande kom jag fram till

Onslow Daisy i Coventry

Och Richard och Hyacinth i Warwickshire

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wikipedia ska läsas kritiskt liksom alla andra sekundärkällor. Numera finns det dock ingen påtaglig anledning att betvivla det som står där mer än vad som annars står i uppslagsböcker. Åtminstone vad gäller den engelska avdelningen. Jag har donerat en gång, det får räcka för stunden, i alla fall med min (a)kassa ekonomi... :P

Wikipedia är bra för att få en snabb presentation av något och gör det bra. Att de strävar efter att höja den akademiska nivån på artiklar är lovande. Hurra för Wikipedia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 127 mil i bil i går, rätt krävande även för mig. Jag kände att skärpan försvann de sista milen, men då var klockan å andra sidan över två på natten. Nu är hon i alla fall hemma och har fått träffa storasyrran. Det går hyggligt, men de känner ju varken varandra eller oss ännu. Det tar några dagar innan allt är på plats.

attachicon.gifdaisy hemma.jpg

:bultandehjarta::yeahbaby:

 

Wikipedia är bra för att få en snabb presentation av något och gör det bra. Att de strävar efter att höja den akademiska nivån på artiklar är lovande. Hurra för Wikipedia.

Jajamensan, kunskap för alla. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 127 mil i bil i går, rätt krävande även för mig. Jag kände att skärpan försvann de sista milen, men då var klockan å andra sidan över två på natten. Nu är hon i alla fall hemma och har fått träffa storasyrran. Det går hyggligt, men de känner ju varken varandra eller oss ännu. Det tar några dagar innan allt är på plats.

attachicon.gifdaisy hemma.jpg

långväga gäst då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det blev 127 mil i bil i går, rätt krävande även för mig. Jag kände att skärpan försvann de sista milen, men då var klockan å andra sidan över två på natten. Nu är hon i alla fall hemma och har fått träffa storasyrran. Det går hyggligt, men de känner ju varken varandra eller oss ännu. Det tar några dagar innan allt är på plats.

attachicon.gifdaisy hemma.jpg

Underbart ändå! Mer trevliga hundstunder och bilder här när ni är piggare vore trevligt.

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 127 mil i bil i går, rätt krävande även för mig. Jag kände att skärpan försvann de sista milen, men då var klockan å andra sidan över två på natten. Nu är hon i alla fall hemma och har fått träffa storasyrran. Det går hyggligt, men de känner ju varken varandra eller oss ännu. Det tar några dagar innan allt är på plats.

attachicon.gifdaisy hemma.jpg

 

+1

 

lycka till nu då med vovvarna :)

Ammar veganer sina bebisar? Det är ju animalisk föda. :fundersam:

poppade tanken bara upp? eller hur kom du å tänka på det? :hihihi:

 

måste vara en svår avvägning för de veganska mammorna? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

... poppade tanken bara upp? eller hur kom du å tänka på det? :hihihi:

 

måste vara en svår avvägning för de veganska mammorna? :totaltgalen:

Enär varande av hanligt kön funderar jag tämligen ofta på de sympatiska behållarna av nämnda livsmedel... :whistling:;)

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för likhet mellan ett par kvinnobröst och en modelljärnväg?

De är gjorde för barn, men det är mest pappan som leker med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enär varande av hanligt kön funderar jag tämligen ofta på de sympatiska behållarna av nämnda livsmedel... :whistling:;)

Håller med du, trots att jag är milt laktosintollerant. :P

Kom just att tänka på att det är den internationella kvinnodagen idag dessutom?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med du, trots att jag är milt laktosintollerant. :P

Kom just att tänka på att det är den internationella kvinnodagen idag dessutom?!

Google påstår det, i alla fall, på sin hemsida, men det brukar annars vara den 8 mars. Men om Google säger det så... Grattis, alla perfekta varelser därute från en imperfekt sådan! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, 8'e Mars är internationella kvinnodagen. Det har den varit så länge jag kan komma på.

https://www.un.org/en/events/womensday/
http://www.internationalwomensday.com/about.asp

 

Enär varande av hanligt kön funderar jag tämligen ofta på de sympatiska behållarna av nämnda livsmedel... :whistling:;)

idea.gif Du kan väl ringa Arla och föreslå en idé till ny förpackning. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... idea.gif Du kan väl ringa Arla och föreslå en idé till ny förpackning. ^_^

Även om jag bara behöver en deciliter till min morgoncappuccino så ser jag en del praktiska svårigheter att få fram det på ett smidigt sätt. Trevligt, visst, men ändå i längden opraktiskt. Dessutom ska ju förpackningen infinna sig i rätt tid på morgonen, och man kan inte alltid lita på trafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon är ingen gäst. Hon har just funnit sin flock. :)

+1 :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon är ingen gäst. Hon har just funnit sin flock. :)

+1

 

 

Övriga kommentarer här under eftermiddagen låter jag vid närmare eftertanke lämna därhän! Det vore vågat att ge sig in i dem :totaltgalen::huh:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi konstaterade vid lunchbordet att om alla mammor slutade upp med sitt mammajobb skulle hela världen tvärstanna. Det finns ingen man som vill, orkar eller förstår att ersätta dem. Mammor är vår civilisations sista utpost och garant!!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi konstaterade vid lunchbordet att om alla mammor slutade upp med sitt mammajobb skulle hela världen tvärstanna. Det finns ingen man som vill, orkar eller förstår att ersätta dem. Mammor är vår civilisations sista utpost och garant!!

De är mer än så. Utan mammor inga barn, utan barn inga människor alls.

 

Eller som Groucho Marx uttryckte saken: "Sex är det som driver mänskligheten framåt. Försök vara utan det i några decennier och se vad som händer."

 

Frank Zappa hade ett band som kallade sig "The Mothers".

Vid en konsert så presenterades de som "And now everybody's relatives: The Mothers"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är mer än så. Utan mammor inga barn, utan barn inga människor alls.

 

Eller som Groucho Marx uttryckte saken: "Sex är det som driver mänskligheten framåt. Försök vara utan det i några decennier och se vad som händer."

 

Frank Zappa hade ett band som kallade sig "The Mothers".

Vid en konsert så presenterades de som "And now everybody's relatives: The Mothers"

Det är inte bara så att de behövs, de är oumbärliga och gör ett jättejobb.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den utsjasade mamman hemma. Slit och släp..... :totaltgalen:

 

Maken står vid spisen och fixar hans supergoda tomatsoppa, mitt bidrag är

Alain Brumont Gros Manseng Sauvignon. :whistling:

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8+8 mil för en halvtimme hos en logoped.

Är jag sur och bitter?

ja, lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan. Är dödligt trött efter de två första varven i min cirkelträning.

Fast nu börjar jag med 10 pull-ups, 20 hinduiska armhävningar och 40 hinduiska knäböj.

Lite i tuffaste laget om i högt tempo. hot.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg mig ingen annan råd än att införskaffa MailActOn http://www.indev.ca/MailActOn.htm för den nätta summan av 176:- + moms.

 

Och jag tycker det är j-gt dåligt av apple att inte kunna bygga in funktionen i sitt Mail-program!! Funktionen finns ju ofta i övriga e-postprogram.

post-67957-0-89452900-1394219127_thumb.png

 

Den här lilla fördröjningen av oläst till läst när man går igenom mailen är ovärderlig, och jag är så van med den. Vill absolut inte försöka vänja mig av med den...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...