Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Semmelmansk tankegång :)

:hihihi: Jo :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gräddbullar? :D

Nej.... "tankegång", var det ju. Man får nog springa/hoppa/studsa om det skall bli nåt? :rolleyes:whistle.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cirkelträning av hela kroppen är synnerligen intensivt och jag har nu lärt mig den hårda vägen att vara mycket försiktig med antal reps i ett svep jag gör. Pull-ups kan gå att köra ganska hårt med men sedan ska man också klara betydligt tuffare hinduiska armhävningar och knäböj som är mycket jobbiga.

 

Vad dum jag är! :pinch: Men nu har jag provat i alla fall och lärt mig något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får en känsla av att det ansvaret mer och mer förs över på mormor idag. Undrar vad som händer med samhället när pensionsåldern höjs ytterligare. Mormorsmor?

MIn mormor dog när jag var 12 och min mor är snurrig och sjuk. Fruns föräldrar dog innan vi träffades så det är tunnsått på gammelmarknaden här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Det är för all del den 8 mars redan, mitt i Stilla havet, exempel här. Google anpassar sig väl globalt. :)

Väldigt konstig tidzon, UTC/GMT +12:45 hours, undrar varför. Ön verkar vara en del av Nya Zeeland, som ligger 75 mil västerut, på andra halvklotet (det blir ju fel om ön är en del av NZ, men jag tror ni fattar), och där har man tidzonen UTC/GMT +12:00 hours. Det skiljer alltså 45 minuter mellan platserna. Att ett land av Indiens storlek har en udda tidzon, UTC/GMT +5:30 hours, känns rimligt, landet sträcker sig över två tidzoner och 5:30 blir en rimlig kompromiss, men en liten ö som ligger helt övergiven?

 

En annan lustig sak är att Kiritimati ligger, öst-västligt sett, mellan Rarotonga och Papeete, men på andra sidan datumgränsen. Öster om gränsen är det fredag förmiddag, en bit norrut, väster om gränsen är det lördag förmiddag. Gränsen är inte särskilt rak av någon anledning.

8+8 mil för en halvtimme hos en logoped.

Är jag sur och bitter?

ja, lite.

Hur går det med talet? Du måste ungefär lära dig ny motorik i talapparaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Väldigt konstig tidzon, UTC/GMT +12:45 hours, undrar varför. Ön verkar vara en del av Nya Zeeland, som ligger 75 mil västerut, på andra halvklotet (det blir ju fel om ön är en del av NZ, men jag tror ni fattar), och där har man tidzonen UTC/GMT +12:00 hours. Det skiljer alltså 45 minuter mellan platserna. Att ett land av Indiens storlek har en udda tidzon, UTC/GMT +5:30 hours, känns rimligt, landet sträcker sig över två tidzoner och 5:30 blir en rimlig kompromiss, men en liten ö som ligger helt övergiven?

 

En annan lustig sak är att Kiritimati ligger, öst-västligt sett, mellan Rarotonga och Papeete, men på andra sidan datumgränsen. Öster om gränsen är det fredag förmiddag, en bit norrut, väster om gränsen är det lördag förmiddag. Gränsen är inte särskilt rak av någon anledning. ...

Nepal är den andra tidszonen med 45 minuter (UTC +05:45). Varför man har CHAST/CHADT har jag icke lyckats utröna. Wikipedia skriver om NZ-tider, men inga detaljer om CHAST/CHADT.

 

En entusiastisk "kiwi" som har en sajt om "weka"-öarna är själv förbryllad:

 

post-28798-0-24363500-1394231506_thumb.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

post-8974-0-18262000-1394227975.png

Noterar stilla att vi har en "spammare" ombord. :shifty::policeman::behave:

 

 

;)^_^:hihihi:

 

- - -

 

 

Continuum var riktigt bra. :yeahbaby: Någon mer som såg på den ?

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så nu hemma igen

 

och i morgon jobb 10.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, Zappas band hette The Mothers of Invention, som efter 1969 kortade ner namnet till The Mothers på några album under början av sjuttiotalet. Det hade inte med mammarollen att göra.

Det var mest presentationen jag tänkte på, för alla har ju en mamma. Ja, och en pappa också förstås. (Sedan hur närvarande dessa släktingar är varierar ju väldeliga.)

 

Zappa döpte sitt band till "The Mothers", av en tillfällighet på mors dag. När de 2-3 år senare skulle ge ut sin första skiva så tvingade skivbolaget dem att byta namn. Det var då de (han?) la till "of invention". Tillägget försvann gradvis under åren, så det blev oftast bara "The Mothers" eller "Frank Zappa and the Mothers".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att sova ut.... :ThumbsUp: Vaknade till vi ≈ 10 men lyckades somna om en stund.

Kaffe! :kaffe:

Serien Hälge i gårdagens Helsingborgs Dagblad:

En av jägarna ligger i sängen och säger till sin fru:

"Kan du väcka mig tidigt i morgon?"

"Ja, det kan jag väl. Ska du ut och jaga?"

"Nej, jag är ledig i morgon... Jag ska inte göra ett dugg... och det vill jag inte missa."

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket promenader blir det. Det känns som om jag gått rundor i grannskapet sedan sju i morse. Det kräver en ny teknik att strosa runt med två nyfikna hundar på en gång. Skillnaden mot den förra hunden är markant. Jaja, båda jyckarna har hälsat på alla grannhundarna i alla fall.

Det där låter genuint trevligt. +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Serien Hälge i gårdagens Helsingborgs Dagblad:

En av jägarna ligger i sängen och säger till sin fru:

"Kan du väcka mig tidigt i morgon?"

"Ja, det kan jag väl. Ska du ut och jaga?"

"Nej, jag är ledig i morgon... Jag ska inte göra ett dugg... och det vill jag inte missa."

^_^ Jo... Så är det väl lite. Men det är skönt och (ffa) nyttigt att sova oxå. :crossfingers:

 

- - -

 

Sitter och stör mig lite på SSHhanteringen i OS X som inte kommer ihåg efter omstart vilka man kört "ssh-add" på. Jaja, man kan pilla in det i config-filen. Tror det är en bugg som OS X har, när man använder fler identiteter förutom "id_rsa". think.gif

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Sitter och stör mig lite på SSHhanteringen i OS X som inte kommer ihåg efter omstart vilka man kört "ssh-add" på. Jaja, man kan pilla in det i config-filen. Tror det är en bugg som OS X har, när man använder fler identiteter förutom "id_rsa". think.gif

Självklart är det så! ^_^:fane::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Självklart är det så! ^_^:fane::totaltgalen:

Ja, det är nyckelringen som spökar (hittade inte sidan nu med "bugg"förklaringen). Ligger den inte där så... Man kan lägga till till nyckelringen med "ssh-add -K", men man han sätta upp allt i configfilen med - ange namn och host och vilken fil osv.

 

 

 

# ~/.ssh/config
Host exempel.se
    User exempel
    Hostname exempel.se
    PreferredAuthentications publickey
    IdentityFile ~/.ssh/id_exempel
    Port 22

 

 

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duschat och fixat lite... skall göra klart en sak bara sen skall jag passa på att ringa en kompis medans Melodifestivalen går. Lite hämdaktion så för att jag blev uppringd under finalen i JVM (hockey). :superirriterad:

 

Sen får man väl börja förbereda lite mat med. Skall ta fram nåt ut frysen nu så det hinner tina. :crossfingers:

 

Kaffe först! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internationella kvinnodagen i Tunisien.

north-african-women-2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte att ni tittar på melfesten

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duschat och fixat lite... skall göra klart en sak bara sen skall jag passa på att ringa en kompis medans Melodifestivalen går. Lite hämdaktion så för att jag blev uppringd under finalen i JVM (hockey). :superirriterad:

 

Sen får man väl börja förbereda lite mat med. Skall ta fram nåt ut frysen nu så det hinner tina. :crossfingers:

 

Kaffe först! :kaffe:

Själv har jag hittat 5-milen på skidor i Holmenkollen på svt play

 

Rickardsson vann ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag hittat 5-milen på skidor i Holmenkollen på svt play

 

Rickardsson vann ju

Är hela med där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte att ni tittar på melfesten

?

Såklart jag gör!

Dock vann fel låt, Ace hade vart mycket roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast efter vurpan så trodde man inte det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...