Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

När jag var sju och gick i simskola var det ingen som berättat att man skulle hålla andan när man doppade huvudet... :superirriterad:

+1 :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomenvisstserru!

trångt på servern då... jag har hittat den på ipoden men inte på ipaden

tror inte det spelar någon roll att wifin har pajat här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det är väl omständigheterna och förutsättningarna som måste bestämma det.

 

Men tycker det är så synd när man styckar av jordbruksfastigheter och säljer skogen för sig. Det finns ju många penningstinna hugade spekulanter på skog, de samlar på skog. Där jag bor är det en sådan som köper upp all skog han bara kan komma över. Gott om pengar och blir stor skogsägare. Han kan lägga bud på ett sådant sätt så att "vanligt folk" inte har en chans. Det är inte kul med alla avstyckade fastigheter överallt som det sedan inte bor folk i som brukar jorden eller skogen i, det är bara ett boende utan ägor runt omkring.

Vår skog ligger väldigt utspridd så vi funderar på att sälja huset, åkrarna och den skog som sitter ihop med det som en del och skogskiftena som ligger 1-1,5 mil bort för sig. Men som sagt vi funderar och funderar. Det skulle kunna bli en väldigt lagom del för folk som vill ha hästar tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån.

 

case_956xl.jpg

Du kan en prima potatisupptagare som passar till den där om du bara kommer hit och hämtar den. En variant som man står på och sorterar potatisen som åker på ett band. Där har man stått en och annan dag för min far hade potatis som huvudnäring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hm, vågar jag verkligen hoppa? Tänkte jag när jag stod längst ut på femte trampolinen och var 10 år gammal.

- Ja, det är bara att hoppa. Hoppa! Sa ja-kören nere på backen.

JAg vågar inte tänkte jag, och så hoppade jag. Med dunder och brak rätt ner i vattnet med ett rejält lårplask. Oj, så röd bakpå låren jag var och vad det sved.

Det var ingen som hade talat om för mig att man måste spänna sig lite och hålla hållningen rak när man hoppar från femte trampolinen.

 

Varför jag började tänka på det där barndomsminnet nu, det vete gudarna.... ;)

Kom du så långt ?

Jag hade höjdskräck och tyckte det räckte med att simma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom du så långt ?

Jag hade höjdskräck och tyckte det räckte med att simma

har alltid varit lite våghalsig, men blivit feg och harig med åren. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har alltid varit lite våghalsig, men blivit feg och harig med åren. :whistling:

om det är en bedrift så har jag alltid varit feg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en bedrift så har jag alltid varit feg

Ett annat och mera positivt ord för egentligen samma sak är "försiktig" som är bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan en prima potatisupptagare som passar till den där om du bara kommer hit och hämtar den. En variant som man står på och sorterar potatisen som åker på ett band. Där har man stått en och annan dag för min far hade potatis som huvudnäring.

Jag behöver ingen och chefen har en modern sådan med tak och hydraulik överallt... men tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i de tidiga tonåren hoppade jag från tiometerstrampolinen med fötterna före men förstod aldrig hur simhopparna vågar göra volter och grejer på vägen ner. Det är ju skithögt :totaltgalen:

Tog mig upp på femman en gång och tittade ner och fattar fortfarande än idag inte hur man kan hoppa ner där. Helt obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat och mera positivt ord för egentligen samma sak är "försiktig" som är bra tycker jag.

Det tummar vi på

 

 

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har alltid varit lite våghalsig, men blivit feg och harig med åren. :whistling:

 

 

När jag var i de tidiga tonåren hoppade jag från tiometerstrampolinen med fötterna före men förstod aldrig hur simhopparna vågar göra volter och grejer på vägen ner. Det är ju skithögt :totaltgalen:

jag kom aldrig till 10:an, sååå våghalsig har jag aldrig varit ;)

Men femman lärde jag mig att inte vara rädd för sen, men det tog lite tid. Vågade mig också till sjuan nån enstaka gång.

 

Däremot käre maken har varit en sådan där som dök hur som helst från vad som helst ner i vattnet, fattar inte hur han vågade! Dök rätt ner?!? Huva!

 

Jag är dock inte någon sportfåne! Långt därifrån, men gillar att prova och greja lite med allehanda fritidsgrejer. Cykla är det allra roligaste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en bedrift så har jag alltid varit feg

Alla har vi gränser men på olika ställen. Vissa älskar att flytta gränser andra begriper inte vad det ska vara bra för. Vi är olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla har vi gränser men på olika ställen. Vissa älskar att flytta gränser andra begriper inte vad det ska vara bra för. Vi är olika.

japp så är det

nu njuter vi av Richard Hyacith och Onslow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tummar vi på

 

 

Jupp. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig upp på femman en gång och tittade ner och fattar fortfarande än idag inte hur man kan hoppa ner där. Helt obegripligt.

Min variant när jag tog simmärken var att jag klättrade upp, ställde mig och väntade tills jag fick svindel och föll i. Aldrig mer!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll åkte långfillingarna på. :yeahbaby:

Kanske bara är jag, men är det inte ovanligt kallt för att bara vara September?

 

Skall göra mig en varm kopp choklad(/kakao) nu. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll åkte långfillingarna på. :yeahbaby:

Kanske bara är jag, men är det inte ovanligt kallt för att bara vara September?

 

Skall göra mig en varm kopp choklad(/kakao) nu. :kaffe:

nä, nu skojar du, hittills så har väl september varit ovanligt varm och skön? Suttit utomhus ända tills för någon dag sedan, jättefint!

 

Fast choklad är gott och det kan man ju dricka ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det så varmt att jag ångrade att jag hade med mig höstjackan. Skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det så varmt att jag ångrade att jag hade med mig höstjackan. Skönt.

fast såååå varmt var det inte! cyklade runt med handskarna på idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...