Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Och KALLT! Jag höll på att frysa fingrarna av mig. cold.gif

Igår var det riktigt kallt (även inne) ....o sådär rått. Fick oxå såna frysfingrar, nästan som om det var minusgrader och inga vantar. Fick ta en xtra dusch. Idag är det bättre. inte lika kallt.

 

Låter som samna problem som jag har

Slocknar "bara sådär" för att komma tilbaka efter 1-3 sekunder?

Försökte läsa lite igår på nätet. Skall leta vidare idag. Skall nog in imorgon o köpa på mig lite verktyg. Har väl en del, men jag vill ha en uppsättning av de som är listade som verktyg för Mac Pro. Så man får rätt sort/storlek. Sen blir det nog en ordentlig rengöring - plocka isär den i smådelar - inkl CPUkylningen.

 

- - -

 

Blir nog en sallad ikväll. Gott o nyttigt. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag köpte jag två par oanvända armékängor till det med 100 kronor nedprutade priset 500 kronor. Hade sådana i lumpen fast svarta. Nu har jag kängor för resten av livet. Fantastisk kvalitet, nötläder rakt igenom bortsett från rågummisulan. Men de blir ett elände att gå in, förstås. Men när de väl är ingångna kan man gå tusen mil i dem. ^_^

 

post-28798-0-67859300-1379438722_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag köpte jag två par oanvända armékängor till det med 100 kronor nedprutade priset 500 kronor. Hade sådana i lumpen fast svarta. Nu har jag kängor för resten av livet. Fantastisk kvalitet, nötläder rakt igenom bortsett från rågummisulan. Men de blir ett elände att gå in, förstås. Men när de väl är ingångna kan man gå tusen mil i dem. ^_^

 

attachicon.gifkängor.jpg

Du får anlita Sally..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag köpte jag två par oanvända armékängor till det med 100 kronor nedprutade priset 500 kronor. Hade sådana i lumpen fast svarta. Nu har jag kängor för resten av livet. Fantastisk kvalitet, nötläder rakt igenom bortsett från rågummisulan. Men de blir ett elände att gå in, förstås. Men när de väl är ingångna kan man gå tusen mil i dem. ^_^

 

attachicon.gifkängor.jpg

De påminner lite om armékängorna man hade. Mina var tämligen väl ingångna men hälsenorna blödde ymnigt ändå efter 3-4 mil med vapen i hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar i princip bara World of Warcraft och Wordfeud och har nog aldrig sett C&C. Är det skoj, och på vad sätt är det skojigare än ett mer modern spel?

Det går lagom långsamt och är två dimensionellt och är inget hyperkaos som hjärnan slår knut på sig av. Sen gillar jag stilen och musiken. Jag har ingen aning om du skulle gilla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går lagom långsamt och är två dimensionellt och är inget hyperkaos som hjärnan slår knut på sig av. Sen gillatr jag stilen och musiken. Jag har ingen aning om du skulle gilla det.

Jag tror att det går under namnet plattform spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från potatisåkern. Det gick i 110 idag och vi fick upp miljoner potatisar!! :galetglad: Axelman har kört traktor med släp. :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får anlita Sally..

Vem är denna Sally?

 

De påminner lite om armékängorna man hade. Mina var tämligen väl ingångna men hälsenorna blödde ymnigt ändå efter 3-4 mil med vapen i hand.

Jo, de är svenska arméns kängor, det står

 

"A•B•D•S

 

46

A

 

Made in Sweden"

 

inuti dem på innersulan. Vet inte vilka som har haft sådana. FN-trupper kanske, med tanke på engelskan? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potatismos alla gånger

Det är ett uttryck från min gröna ungdom och har inget med mat att göra utan är ett roligt uttryck för att något är väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett uttryck från min gröna ungdom och har inget med mat att göra utan är ett roligt uttryck för att något är väldigt bra.

jo det visste jag men det passade bra i sammanhanget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många avsnitt är det...... :)

 

hur många har du sett? Och hur många är det kvar?

:)

Det avsnittet jag visade igår kommer inte, de drar igång med Säsong 5 idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedgraderar från iOS7.

ok, det visste jag inte om att det gick. Men jag förstod efter en stund att det ju förstås beror på att det är betaversionen du kört. För iOS 7 är ju inte riktigt körklart än?

 

Själv vete fasiken om jag vill uppgradera till 7, har svårt att förlika mig med det plastiga utseendet på ikonerna. Men det är väl en vanesak, kanske.....

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, det visste jag inte om att det gick. Men jag förstod efter en stund att det ju förstås beror på att det är betaversionen du kört. För iOS 7 är ju inte riktigt körklart än?

 

Själv vete fasiken om jag vill uppgradera till 7, har svårt att förlika mig med det plastiga utseendet på ikonerna. Men det är väl en vanesak, kanske.....

Poängen är väl att vi skall slippa wifi problemet med 6.1.3. det har ställt en hel del med både iphone 4 och 4S och min ipad2 inte minst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, det visste jag inte om att det gick. Men jag förstod efter en stund att det ju förstås beror på att det är betaversionen du kört. För iOS 7 är ju inte riktigt körklart än?

 

Själv vete fasiken om jag vill uppgradera till 7, har svårt att förlika mig med det plastiga utseendet på ikonerna. Men det är väl en vanesak, kanske.....

 

Klart det går. iOS 7 GM släpptes förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft städdag i datorn idag. Efter 7min fr start så svartnade den sådär igen, så jag tänkte jag får ta isär/göra rent så mkt jag kan och göra det bättre sen. Tänkte jag skulle komma in i grafikkortet under kåpan där men det gick inte alls. Antar om man släpper på metallkorset under så släpper det, men då lär man väl åka på att lägga ny kylpasta osv. Jaja, jag fick isär det mesta sånär som på nätaggregatet som de verkar ha trollat in på plats. Och CPU'n lät jag vara med. Kunde blåsa rent rätt bra ändå där.

 

- - -

 

Det är inte speciellt meckarvänligt att få loss fläktarna, men det är rätt smidigt ändå.

 

post-64246-0-96965600-1379456713.jpg

 

- - -

 

Grafikkortet sitter ju i plats 1(1+2), och vilar mot hyllan som har ngn form av skyddtejp/band där. Det kunde man se är lite värmefläckar på (med tiden). Antar även att den tejpen hur bra den än är även alstrar lite värme. Man skulle ju kunna sätta kortet i plats 2 som oxå är pciex16. Då får man ju luft runt om s a s.

 

post-64246-0-98149100-1379456728.jpg

 

- - -

 

En till bild på "skyddsbandet"

 

post-64246-0-80335200-1379456739.jpg

 

- - -

 

Är ju gott om plats när allt kommer ur. ^_^

 

post-64246-0-60696000-1379456754_thumb.jpg

 

- - -

 

Var inte länge sen jag (utan att skruva ur allt) blåste rent i lådan från dam o sånt. Ända bygger det på rätt fort på fläktvingarna.

 

post-64246-0-58068900-1379456762.jpg

 

- - -

 

 

Har kört en halvtimme nu och det verkar ha gått bort. (peppar-peppar) :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, det visste jag inte om att det gick. Men jag förstod efter en stund att det ju förstås beror på att det är betaversionen du kört. För iOS 7 är ju inte riktigt körklart än?

 

Själv vete fasiken om jag vill uppgradera till 7, har svårt att förlika mig med det plastiga utseendet på ikonerna. Men det är väl en vanesak, kanske.....

[+] Plus på plastigt. :ThumbsUp: Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från potatisåkern. Det gick i 110 idag och vi fick upp miljoner potatisar!! :galetglad: Axelman har kört traktor med släp. :totaltgalen:

[+] Vilken insats. :yeahbaby: Är du tillbaks hos potatisbonden nu?

 

Det är klart - har man en trimmad traktor så går i 100kmh så lär man väl få tid över att räkna dem 1-o-1 sen. ;)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en halvtimme nu och det verkar ha gått bort. (peppar-peppar) :crossfingers:

Kollade lite på tempen... tänkte om det fanns ngn temp på grafikkortet, men det var (i princip) bara CPU o hårdiskar där.

post-64246-0-58420000-1379460690.png

 

28°C på SSD'n och 32-33°C på SATA-diskarna. Helt ok. :yeahbaby::crossfingers:

Har fortf inte stängt sig ngt mer, och då har jag ändå testat lite, kört några stora photoshopfiler osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kämpar med PC:n på jobbet! Puh!

Tryckte på startaknappen för en kvart sedan, och nu äntligen har jag lyckats öppna webbläsaren.

 

MEd lite tur så hinner jag också öppna outlook och ett rapporteringsprogram innan lilla morgonmötet halv nio.

 

huvaligen....... bara å bita ihop!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kämpar med PC:n på jobbet! Puh!

Tryckte på startaknappen för en kvart sedan, och nu äntligen har jag lyckats öppna webbläsaren.

 

MEd lite tur så hinner jag också öppna outlook och ett rapporteringsprogram innan lilla morgonmötet halv nio.

 

huvaligen....... bara å bita ihop!

Självplågeri! :chock::lol:

Det är alltid associerat ett visst mått av krångel med den där skiten men de som bara använder windoze känner inte till något annat och tror att krånglet är normal datoranvändning.

Tur att du har andra perspektiv! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett reklam-sms väckte mig på morgonen. Som företagare får jag väl vänta mig sådant. Men jag hade god lust att strypa djäveln som skickade det. "MinDeal" kommer jag ALDRIG att handla av. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...