Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

nä, nu skojar du, hittills så har väl september varit ovanligt varm och skön? Suttit utomhus ända tills för någon dag sedan, jättefint!

 

Fast choklad är gott och det kan man ju dricka ändå :)

Har frusit, el rättare sagt kännt mig frusen i ett par tre dagar nu. *Brrr*

Det bådar inte gott inför vintern. Är nåstan så man vill dra igång värmen redan nu. Förra året åkte värmen på i slutet av Oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast såååå varmt var det inte! cyklade runt med handskarna på idag.

Jag bor & lever ett gäng mil söder om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min variant när jag tog simmärken var att jag klättrade upp, ställde mig och väntade tills jag fick svindel och föll i. Aldrig mer!!!!!!!!!!!!!!

:tappahakan::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar om fem minuter men sitter här med morgonkaffet. Ar duktigt trött sedan igår för jag är inte van att kroppsarbeta hårt. Å andra sidan har jag redan gjort första halvtimmens jobb i går så jag slutade 18.00...... å tredje sidan ska jag vara lagerchef och även om de åker ut nu finns inget att lagra på en timme eller så. Riktigt gött java! :kaffe:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow!

Vi ska åka på äppelutställning, gå på restaurang och sen åka till badhuset.

Minns inte senast vi hade en heldag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt att slippa frosten som ni talar om

jobbet börjar 13 i dag, och då är det förhoppningsvis borta

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt att slippa frosten som ni talar om

jobbet börjar 13 i dag, och då är det förhoppningsvis borta

Frukosten är viktig för att orka med dagen. Den hoppas jag att du inte fuskar med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag köra morsan till frissan och sen ska jag till psyket

Hoppas du får en bra dag. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sov hemskt dåligt inatt och känner mig inte speciellt gôrpigg utan komatrött som mina vänner i GBG skulle uttrycka det. :)

Hoppas orka med dagen ändå. Har en del att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukosten är viktig för att orka med dagen. Den hoppas jag att du inte fuskar med. ;)

frukost blir det strax ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trångt på servern då... jag har hittat den på ipoden men inte på ipaden

tror inte det spelar någon roll att wifin har pajat här

Det var fel, i och med att filen är större än 50 MB så visas den inte i uppdateraren.

och via itunes kan jag heller inte komma åt den här hemma då det inte finns

något tillräckligt nytt itunes tillgängligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har registrerat och kollat ID och allt, men det står ändå att jag ska betala. Jag tycker det är dåligt. Strunt samma, det går att ordna.

Jo, nog gick det att ordna alltid, men det var inte det allra enklaste. Jag gjorde ett inlägg om hur man gör här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan omöjligt att hitta naturell filmjölk eller yoghurt nuförtiden. Allting är sockrat och smaksatt. Idiottrend :(

Ja, ibland är det tomt på dem vanliga grejjerna. Har den ibget hemma brukar jag fråga ngn där. Ibland har de hemma, eller så tar de hem det. :) Och smakyoughurten har de alltid välfyllt. :glare:

 

- - -

 

De klipper ner gräset runt vägarna här ute nu. Antar att det är inför vintern/snökäpparna. Mitt i filmen igår ≈ 22 kom traktorn. Ännu värre är att de körde andra sidan runt 3-4 på morgonen. Dem ä rinte direkt tysta de där maskinerna.

 

Skall iväg och handla kaffe strax, sen skall jag nog förbi Mekonomen och kolla om de har sån dämpmatta. Tänkte prova en sån tunn och sätta i ett PCchassi.... se hurpass mkt mindra vibrationer och fläktljud det blir. Skall ta med ena sidolocket så jag vet hur mkt jag skall köpa.

 

Kaffe först... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställt några LED växtbelysningar från Kina, kommer om en månad-kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu? gjort? vad?

 

- - -

 

Kom en ny uppdatering idag. FF 25.0 [beta] pclaugh.gif

ff25.png

 

Kör FF som alternativ till Safari. Inget Chrome/Chromium här inte. :shifty:

Ok. Vad bra, dags å uppdatera FF då :) - på jobbPC:en! ;)

 

Hemma kör jag safari

 

Jo, har uppgraderat det där'a iOSet nu. Föga upphetsande. Allt var sig likt eg, fast fulare. Mycket fulare. Plastigt är bara förnamnet :(. Kan faktiskt inte förstå vad som skulle vara sånt nytänk?? Förutom plasten, då förstås. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört traktor med släp fullt med potatis och staplat lådor på lagret med truck hela dagen och i morgon också. BRRrrrrrrroooommmmm!!! :totaltgalen: Vi har landat potatis för runt 300.000 idag. Kul tycker jag.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vad bra, dags å uppdatera FF då :) - på jobbPC:en! ;)

 

Hemma kör jag safari

 

Jo, har uppgraderat det där'a iOSet nu. Föga upphetsande. Allt var sig likt eg, fast fulare. Mycket fulare. Plastigt är bara förnamnet :(. Kan faktiskt inte förstå vad som skulle vara sånt nytänk?? Förutom plasten, då förstås. ;)

FF25 är en beta, ifall ni får köra det på jobbet. https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all-beta.html

 

Du kan oxå gå till: about:config i adressraden och söka på: app.update.channel ochändra värdet till: beta

 

Det som verkar lite kul med 7'an är nya "3Dlooken" på skrivbord. Skall viss flytta sig lite, beroende på vinkeln till skärmen. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört traktor med släp fullt med potatis och staplat lådor på lagret med truck hela dagen och i morgon också. BRRrrrrrrroooommmmm!!! :totaltgalen: Vi har landat potatis för runt 300.000 idag. Kul tycker jag.

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FF25 är en beta, ifall ni får köra det på jobbet. https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all-beta.html

 

Du kan oxå gå till: about:config i adressraden och söka på: app.update.channel ochändra värdet till: beta

 

Det som verkar lite kul med 7'an är nya "3Dlooken" på skrivbord. Skall viss flytta sig lite, beroende på vinkeln till skärmen. B)

Okej, läste ditt inlägg för snabbt, du skrev ju beta.

 

det där med 3D-looken tycker jag nog är överreklamerad, visst rör sig ikonerna lite när man vickar på telefonen, men det ser man eg enbart för att man vet att dem ska det och att man kollar efter det. Annars skulle man nog närapå missa det.

 

Sen finns det väl lite nya smarta grejer i själva användandet som nog inte är så dumma..

 

För övrigt är sig det mesta likt, förutom själva interfacet (som jag lärt mig att det heter) som jag faktiskt tycker är rackarns fult. Får en association till ICA-banken faktiskt, deras webb är enkel och stram och rätt lättsam, men tänka sig det utseendet i en mobil?!? Telefonen kändes mer sober före denna uppgradering

post-67957-0-98269800-1379701095_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...