Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Att sälja hus är inte helt lätt.

Ska man sälja allt i en klump eller ta skogen för sig?

Får man verkligen tillbaka för ev reparationer?

Önskar att hjärnan var lite mer i farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte idag att om jag inte installerar 3:s mobila bredbandsdrivrutiner i macen så fungerar modemet utan att systemet kraschar och jag slipper att automatiskt bli uppkopplad till 3:s hemsida. :tappahakan:

 

Jag är ändå glad för 3 för det går hyfsat snabbt (6-8 Mbit/s ned och 2-3 Mbit/s upp) och är rätt billigt, 100 GB per månad för 299 kronor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sälja hus är inte helt lätt.

Ska man sälja allt i en klump eller ta skogen för sig?

Får man verkligen tillbaka för ev reparationer?

Önskar att hjärnan var lite mer i farten.

Inte den blekaste men sälj det både ock och låt kunderna bestämma vad de vill ha? Har du tur får du högsta budet på huset och skogen var för sig, har du otur får du det sämsta på båda men då vet du och kan byta till att sälja dem ihop om det ger mer. Så tänker jag men jag har noll erfarenhet av liknande försäljning. En mäklare borde veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte idag att om jag inte installerar 3:s mobila bredbandsdrivrutiner i macen så fungerar modemet utan att systemet kraschar och jag slipper att automatiskt bli uppkopplad till 3:s hemsida. :tappahakan:

 

Jag är ändå glad för 3 för det går hyfsat snabbt (6-8 Mbit/s ned och 2-3 Mbit/s upp) och är rätt billigt, 100 GB per månad för 299 kronor. :)

Inte alls samma sak men påminner om när jag skulle installera vårt första ADSL- modem. Var ordentlig och läste alla instruktioner 40-50 sidor om vad som krävdes för att få det att fungera i windows. Gav upp om att hitta några instruktioner för mac, pluggade in alltihop och vips hade jag internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bättre fart på internet idag?

Jodå... det funkar, men inte som jag vill, och inte som det brukar (brukade). Jag kör med ett program som heter DNScrypt som har funkat klockrent hela tiden tills igår. Kan fortfarande få det att fungera - som program, men då funkar internet bara med IPadresser och inte namnaddresser. Och lägger jag till en "vanlig DNS i inställningarna, så funkar nätet som vanligt men inte DNScrypt.

 

Läst lite på openDNS forum och det verkar som om att det är ISP'en (dvs Telia) som lagt sig i. Skall kolla lite till om det går att få igång, annars får man fråga där på deras forum och/eller gå på Telia och fråga vad dem håller på med.

 

Åh, fy vilken dag det var.........det är då man känner sig luttrad! och Tråkig! och anti i största allmänhet! Gäller att hålla god min och tungan rätt i mun, och man kan i sina tankar tänka på den där trevliga resan man nyss varit på, eller vad ens barn håller på med i detta nu, eller vad man ska göra i helgen, eller vad man ska hitta på för roligt med macen när man kommer hem, eller så kan man undra om det finns några nya intressanta inlägg i MW:s forum :)

[+] Alltid intressant väl? ^_^

Jo, vissa dagar kan vara rikigt sega.

 

- - -

 

 

Skall forts (försöka) lösa mitt problem. Sen skall kika på Ocean's Twelve ikväll. tv.gif

 

:kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sälja hus är inte helt lätt.

Ska man sälja allt i en klump eller ta skogen för sig?

Får man verkligen tillbaka för ev reparationer?

Önskar att hjärnan var lite mer i farten.

Hur går det får ni något sålt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls samma sak men påminner om när jag skulle installera vårt första ADSL- modem. Var ordentlig och läste alla instruktioner 40-50 sidor om vad som krävdes för att få det att fungera i windows. Gav upp om att hitta några instruktioner för mac, pluggade in alltihop och vips hade jag internet.

Det är så det ska vara! :ThumbsUp:

 

Kollade just på Tres hemsida om mobilt bredband, och där stod att deras 100 GB-alternativ även gäller 4G-nätet. Byter de inte ut ditt modem kostnadsfritt?

Det är 3G-nätet som gäller, ännu i alla fall, om man kör med kontantkortsmodemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sälja hus är inte helt lätt.

Ska man sälja allt i en klump eller ta skogen för sig?

Får man verkligen tillbaka för ev reparationer?

Önskar att hjärnan var lite mer i farten.

Behåll skogen om ni känner för det. Skog är alltid bra att ha.

...

Du kan göra skattereduktion på försäljningen på det som du har kvitton på.

...

Önskar också en bättre fungerande hjärna. Bättre hjärna mottages gärna i Järna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör TRAKTOR!!!! Och truck. Fast chefen fick ta stortraktorn till storåkern med dubbla släpvagnar. Å då menar jag inte såna man har efter bilen..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att de hade en artikel om vad Elvis presley har i dockan och då var det kommentarer

Att det var bara skräp som mw skrev.

 

Artikeln finns med i Mac World tidningen

Och det är inget fel på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, vad iOS 7 var annorlunda. Har ju sett bilder, men var inte riktigt beredd... Men jag gillar det än så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sälja hus är inte helt lätt.

Ska man sälja allt i en klump eller ta skogen för sig?

Får man verkligen tillbaka för ev reparationer?

Önskar att hjärnan var lite mer i farten.

ja, det är väl omständigheterna och förutsättningarna som måste bestämma det.

 

Men tycker det är så synd när man styckar av jordbruksfastigheter och säljer skogen för sig. Det finns ju många penningstinna hugade spekulanter på skog, de samlar på skog. Där jag bor är det en sådan som köper upp all skog han bara kan komma över. Gott om pengar och blir stor skogsägare. Han kan lägga bud på ett sådant sätt så att "vanligt folk" inte har en chans. Det är inte kul med alla avstyckade fastigheter överallt som det sedan inte bor folk i som brukar jorden eller skogen i, det är bara ett boende utan ägor runt omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fick jag det att funka igen... :galetglad::storkram:

Körde ett par extra rensningar av dnscachen och ställde in allt manuellt en gång till.

 

post-64246-0-05479500-1379613642.png

 

Man blir ju lite orolig när ett program som funkat helt felfritt > 1år, helt plötsligt krånglar.

 

- - -

 

Dags för lite käk. Gick upp sent så det får väl bli en "sen lunch".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter och laddar för uppgradering till iOS7, som vanligt så har jag inte mycket till is i magen. Mitt förnuft säger att jag ska vänta, alltid är det någon stormiss-bugg som kommer att rättas till inom någon dag. Eller något annat i barnsjukdomsväg....

 

Men det kliar i fingrarna så jag gör det nog ikväll....MEn tänk om det inte funkar bra? Hur ska jag överleva det?

 

JAg förstår ju att jag inte kommer undan det där sönderdesignade utseendet, lika bra att börja vänja mig. Om jag bara kan överleva kalenderutseendet så kan det ju kanske funka?

 

Jag befinner mig i "Aftonbladet eller Expressen"- fasen! Precis som Gösta Ekman en gång gjorde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera, kiplon, uppdatera!!! :devil:

 

hm, vågar jag verkligen hoppa? Tänkte jag när jag stod längst ut på femte trampolinen och var 10 år gammal.

- Ja, det är bara att hoppa. Hoppa! Sa ja-kören nere på backen.

JAg vågar inte tänkte jag, och så hoppade jag. Med dunder och brak rätt ner i vattnet med ett rejält lårplask. Oj, så röd bakpå låren jag var och vad det sved.

Det var ingen som hade talat om för mig att man måste spänna sig lite och hålla hållningen rak när man hoppar från femte trampolinen.

 

Varför jag började tänka på det där barndomsminnet nu, det vete gudarna.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hm, vågar jag verkligen hoppa? Tänkte jag när jag stod längst ut på femte trampolinen och var 10 år gammal.

- Ja, det är bara att hoppa. Hoppa! Sa ja-kören nere på backen.

JAg vågar inte tänkte jag, och så hoppade jag. Med dunder och brak rätt ner i vattnet med ett rejält lårplask. Oj, så röd bakpå låren jag var och vad det sved.

Det var ingen som hade talat om för mig att man måste spänna sig lite och hålla hållningen rak när man hoppar från femte trampolinen.

 

Varför jag började tänka på det där barndomsminnet nu, det vete gudarna.... ;)

För att det kändes som att jag var en av de där som ropade hoppa? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det kändes som att jag var en av de där som ropade hoppa? :D

nä, inte nödvändigtvis ! Jag är rätt duktig på det själv, om man säger så! Det bara säger; hoppa! hoppa! hoppa! inombords.

 

Men nu ska jag bli duktig, flitig och ordentlig en stund, måste läsa och kolla lite papper. Så får vi se hur mycket kväll det är kvar senare, kan ju göra det i helgen istället. (tror jag på det där själv så skulle jag nästan behöva äta upp farfars gamla hatt eller göra kors i taket, eller nå´t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hm, vågar jag verkligen hoppa? Tänkte jag när jag stod längst ut på femte trampolinen och var 10 år gammal.

- Ja, det är bara att hoppa. Hoppa! Sa ja-kören nere på backen.

JAg vågar inte tänkte jag, och så hoppade jag. Med dunder och brak rätt ner i vattnet med ett rejält lårplask. Oj, så röd bakpå låren jag var och vad det sved.

Det var ingen som hade talat om för mig att man måste spänna sig lite och hålla hållningen rak när man hoppar från femte trampolinen.

 

Varför jag började tänka på det där barndomsminnet nu, det vete gudarna.... ;)

När jag var sju och gick i simskola var det ingen som berättat att man skulle hålla andan när man doppade huvudet... :superirriterad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, vad iOS 7 var annorlunda. Har ju sett bilder, men var inte riktigt beredd... Men jag gillar det än så länge!

Har det släpps för ipad också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...