Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sitter och kämpar med PC:n på jobbet! Puh!

Tryckte på startaknappen för en kvart sedan, och nu äntligen har jag lyckats öppna webbläsaren.

 

MEd lite tur så hinner jag också öppna outlook och ett rapporteringsprogram innan lilla morgonmötet halv nio.

 

huvaligen....... bara å bita ihop!

äntligen tragglat mig igenom grejsen på jobb-skitdatorn. så ska jag in i kalendern........ vad f@n, har inte ens Apple på min sida längre?

oläslig kalender, är det så här det ska bli med iOS 7 och Maverick, då vete f@n vad man ska ha för apparater i framtiden............ skit! Grr! arg ! :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad:

 

post-67957-0-50554200-1379488517_thumb.jpg

 

finns inga inställningsalternativ så jag får fram ordentliga rutor för dagarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äntligen tragglat mig igenom grejsen på jobb-skitdatorn. så ska jag in i kalendern........ vad f@n, har inte ens Apple på min sida längre?

oläslig kalender, är det så här det ska bli med iOS 7 och Maverick, då vete f@n vad man ska ha för apparater i framtiden............ skit! Grr! arg ! :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad:

 

attachicon.gifSkärmklipp2.JPG

 

finns inga inställningsalternativ så jag får fram ordentliga rutor för dagarna

Funktionaliteten offras ofta på designgudens altare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionaliteten offras ofta på designgudens altare...

blir alldeles förtvivlad, hur ska jag få snabb överblick av hur min kalender ser ut när jag endast har tillgång till iClouds kalender och kalendern i telefon.

 

snabbt kunna kolla hur planeringen ser ut kan jag glömma.

 

är det så här det kommer att bli så hoppas jag att apple verkligen tar tag i möjligheten att via exchange synka in outlook, vilket inte går idag, går visserligen att synka in så allt syns men det ja gskriver in på jobbet syns inte i macens kalender. så de tblir ideligen "dubbel bokföring"

 

det är så man bara vill gråta åt eländet............. :ThumbsDown::oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir alldeles förtvivlad, hur ska jag få snabb överblick av hur min kalender ser ut när jag endast har tillgång till iClouds kalender och kalendern i telefon.

 

snabbt kunna kolla hur planeringen ser ut kan jag glömma.

 

är det så här det kommer att bli så hoppas jag att apple verkligen tar tag i möjligheten att via exchange synka in outlook, vilket inte går idag, går visserligen att synka in så allt syns men det ja gskriver in på jobbet syns inte i macens kalender. så de tblir ideligen "dubbel bokföring"

 

det är så man bara vill gråta åt eländet............. :ThumbsDown::oroligoledsen:

Ajdå exchange verkar inget bra alternativ

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir alldeles förtvivlad, hur ska jag få snabb överblick av hur min kalender ser ut när jag endast har tillgång till iClouds kalender och kalendern i telefon.

 

snabbt kunna kolla hur planeringen ser ut kan jag glömma.

 

är det så här det kommer att bli så hoppas jag att apple verkligen tar tag i möjligheten att via exchange synka in outlook, vilket inte går idag, går visserligen att synka in så allt syns men det ja gskriver in på jobbet syns inte i macens kalender. så de tblir ideligen "dubbel bokföring"

 

det är så man bara vill gråta åt eländet............. :ThumbsDown::oroligoledsen:

Det kanske finns någon annan kalenderapp du kan använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett reklam-sms väckte mig på morgonen. Som företagare får jag väl vänta mig sådant. Men jag hade god lust att strypa djäveln som skickade det. "MinDeal" kommer jag ALDRIG att handla av. :superirriterad:

säljer de bara grillar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man märker tydligt att det inte är alls samma aktivitet i forumet som förr när det gäller nya Iphonemodeller. Det kanske säger något om Apples framtid.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hålla tunmarna!!

Jag blir typ nervös av att inte fåett exat datum av Apple haha..;)

 

Jobbigt att vara Appleobssesed..

Man märker tydligt att det inte är alls samma aktivitet i forumet som förr när det gäller nya Iphonemodeller. Det kanske säger något om Apples framtid.

Lite aktivitet i iphone trådarna finns kvar. Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. De måste landa på "the bleeding edge" igen. Inte helt lätt att göra det på beställning. Det mesta, förutom den nya Mac Pro'n, känns rätt fantasilöst för ögonblicket. Vi får hoppas på iPad-eventet.

fantasilöst!? då har du inte sett sk/&*n de gjort med utseendet i iCloud! Totalt horribelt värdelöst utseende! ska hålla mig ifrån iOS7 så länge det bara går.

 

Tack vare detta så har jag ingen användarvänlig kalender på jobbet längre, funkar inte att enbart använda telefonens iOS6-kalender, det är för småttigt med timmevis inbokningar i den.

 

så nu får jag väl leta reda på någon papperskalender och återgå till sådan......känns inte kul att backa bandet.... gr :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad: :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äntligen tragglat mig igenom grejsen på jobb-skitdatorn. så ska jag in i kalendern........

Kan du inte kräva att få en bättre dator (läs Mac)? :)

 

- - -

 

Sitter o laddar lite, sen skall jag försöka jobba ikapp från igår då det blev städning istället. Är nog bäst att brygga en kanna turbokaffe. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just ett mess från någon som undrar om jag skall köra ikväll. Skall jag väl kanske, men inte med en Charlotte jag inte känner och inte i Visby...

Hon är kanske trevlig, snygg och singel? :bultandehjarta:

...Men det är kanske inte du? (Singel alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det komedier där man inte förstör bilar i massor, ramlar utför trappor eller pladdrar på med mer fult språk än mening.

Jag har uppenbarligen inte samma humor som de flesta som gillar komedier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det komedier där man inte förstör bilar i massor, ramlar utför trappor eller pladdrar på med mer fult språk än mening.

Jag har uppenbarligen inte samma humor som de flesta som gillar komedier.

Jo, se Pane e tulipani, den är härlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, se Pane e tulipani, den är härlig.

Om jag översätter på mitt vanliga sätt, dvs hugger till med vad jag tror utan att kunna språket blir det "bröd och tulpaner"

Det låter roligt.

Ska kolla vad det är men jag gissar att den inte är på svenska, norska eller engelska; vilket betyder läsa eller snarare inte läsa för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag översätter på mitt vanliga sätt, dvs hugger till med vad jag tror utan att kunna språket blir det "bröd och tulpaner"

Det låter roligt.

Ska kolla vad det är men jag gissar att den inte är på svenska, norska eller engelska; vilket betyder läsa eller snarare inte läsa för min del.

Rätt översatt. Det är en varm, kärleksfull och ömsint komedi. Bruno Ganz är sig inte lik jämfört med Der Untergang, kan man lugnt säga. Om Licia Maglietta vill jag bara säga: :bultandehjarta: Trailer:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yeawkfJBvc8

 

Den kanske finns på svenska i Netflix eller något sådant. Den sändes i Kanal Global häromveckan, och där brukar filmer återkomma.

 

Vissa är helt sålda på den här filmen och det kan jag kanske förstå. Det är dock en filmisk bagatell på många sätt, men oerhört charmig.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde på radion på vägen hem att första Saaben rullat ut från fabriken i Trollhättan på ett par år, en 93 sedan.

ja, samma här!

 

Kul! Om det sen blir en bra saab utav den får vi väl se ev senare!

 

Min första bil var en SAAB 95 kombi. Den gick som ett spjut och jag kommer ihåg när den var helt slut och jag ändå lyckades sälja den för 350 :- till några grabbar som skulle ha den till folkrace. Det var så sorgligt att skiljas från den....... Den var blå och jag kallades för Blå faran när jag spurtade omkring på grusvägarna hemomkring... Sedan sansade jag mig, iaf lite. Fast full fart har jag allltid haft lite för lätt för.

 

speciellt när det var lite bensin kvar i tanken och det gällde att hinna till macken innan det blev soppatorsk

:totaltgalen:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det komedier där man inte förstör bilar i massor, ramlar utför trappor eller pladdrar på med mer fult språk än mening.

Jag har uppenbarligen inte samma humor som de flesta som gillar komedier.

Ett tips är att söka på YouTube på gamla godingar som Tommy Cooper, Dave Allen. Deras sketcher håller än idag och är smarta. Särskilt Dave Allen. Nuförtiden kan man också kolla Pistvakt på SVT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Civ 4 är inte snabbt men för krångligt. Jag tappade intresset efter ett par veckor. Jag har sett de spelen som ungarna kör och det är totalkaos i 3-D som gör mig illamående..... :dumstrut::stjarnsmall:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att söka på YouTube på gamla godingar som Tommy Cooper, Dave Allen. Deras sketcher håller än idag och är smarta. Särskilt Dave Allen. Nuförtiden kan man också kolla Pistvakt på SVT!

YouTube är livsfarligt. Jag lyckas alltid förirra mig totalt.

Vi kan i alla fall konstatera en sak: Kabo är ingen stor vän av Pistvakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som samna problem som jag har

Prova med den här widget'en: http://www.bresink.eu/Downloads/TemperatureMonitor297.zip

( http://www.bresink.com/osx/0TMonWidget/download.html )

 

...och ställ in de 2 värdena så grafikkortet (pci slot 1) är en av dem. Kolla vad du får. Efter min städning ligger jag på ≈ 72-75°C. Om din drar iväg långt över, kanske du också skulle behöva en ordentlig utblåsning/rengöring av allt. :crosffingers:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...