Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

A

F

D1

? Vad menar du nu? fundersam.gif

Något för dig (och andra) att fundera över. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, sovmorgon idag Ronny? Då får du ha en bra dag så syns vi ikväll? Hoppas nu att alla barnen hittar tillbaka efter jullovet kramis.gif

 

Kan säga att jag var trött när klockan ringde 05.50 idag.. men det är gott att vakna upp och kramas lite med kärleken inlove.gif innan man stiger upp.... TEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif

Nej inte sovmorgon detta är den tidigaste dagen jag börjar jobba

de andra dagarna börjar jag kl 14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte lite kokosnötter och sågade upp till fåglarna.

 

post-113-020693200 1357899726_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser lite konstigt ut när man markerar texten, är det något att fundera över?

Rätt uppfattat! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kyrkan som ser ut som ett rymdskepp, Hallgrímskirkja.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hallgr%C3%ADmskirkja

 

Och statyn strax bakom...

"Leif Ericsson, son av Island, upptäckare av Vinland, USA..."

http://www.360cities.net/image/hallgrmskirkja

64°08'32.53"N 21°55'38.99"W

post-5952-013811700 1357903250_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft problem med internet nu i några dagar fixade det igår så nu funkar det som det ska :) har precis redovisat om Bloody Sunday, så sitter nu och lyssnar på de andra som redovisar. Tycker det gick bra! :)

 

Skönt med helg snart! Och internet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft problem med internet nu i några dagar fixade det igår så nu funkar det som det ska :) har precis redovisat om Bloody Sunday, så sitter nu och lyssnar på de andra som redovisar. Tycker det gick bra! :)

 

Skönt med helg snart! Och internet! :D

 

Är det inte Bloody Monday (mornings) gaspar.gifwhistling.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsningar från Lunds Stadsbibliotek

post-34005-075240100 1357907012_thumb.jpg

Sitter på "fiket" på stadsbiblioteket, ska fixa lite formateringar och småfix innan arbetet ska in till handledaren. Ska möta upp sambon vid 16-tiden vid centralstationen där hon ska hämta upp mig när hon slutat jobba.

 

Om jag dricker kaffe? Jajjemen, har en god kaka till det också... innocent.gif

 

Slurp :kaffe: aahhh..... rockapa.gif

Redigerad av mattem
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte Bloody Monday (mornings) gaspar.gifwhistling.gif

Jo, nu förtiden antar jag att det är vanligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAr och veckohandlade eftersom frun är nyopererad och normalt sköter detta. Jag fick stressreaktion som förr med svidande skalle. Kom runt och fick med mig allt på lappen men det snurrade.........stjarnsmall.gif Har varit nästan däckad i två timmar.... går det aldrig över....cry.gif...det är över 10 år sedan jag blev utbränd.dumstrut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAr och veckohandlade eftersom frun är nyopererad och normalt sköter detta. Jag fick stressreaktion som förr med svidande skalle. Kom runt och fick med mig allt på lappen men det snurrade.........stjarnsmall.gif Har varit nästan däckad i två timmar.... går det aldrig över....cry.gif...det är över 10 år sedan jag blev utbränd.dumstrut.gif

 

geros.gif Tråkigt att höra...

 

Själv verkar det vara som att jag hade panikångest som gav symtom där jag "trodde" att jag hade hjärtklappning, kände enorm press och stress. Kunde känna hur hjärtat skulle slå sig ur kroppen, hur blodet rusade.... det var inte alls kul oroligoledsen.gif

 

EDIT: Men att få blodstörtning och utmattning av att handla i en affär, speciellt en fredag eftermiddag, det kan jag också skriva under på.... kramis.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

geros.gif Tråkigt att höra...

 

Själv verkar det vara som att jag hade panikångest som gav symtom där jag "trodde" att jag hade hjärtklappning, kände enorm press och stress. Kunde känna hur hjärtat skulle slå sig ur kroppen, hur blodet rusade.... det var inte alls kul oroligoledsen.gif

 

EDIT: Men att få blodstörtning och utmattning av att handla i en affär, speciellt en fredag eftermiddag, det kan jag också skriva under på.... kramis.gif

 

Eftersom jag blev utbränd ordentligt för tio år sedan så känner jag igen symtomen. Det är den gamla vanliga stressblockeringen med svidande huvud och längtan att gå och lägga mig i ett hörn och blunda. Efter att ha levt med frun inför operationen och igenom den samt krockat i veckan så inser jag att jag har haft det jobbigare än vad jag märkt och trott. Normalt ska det inte vara något större problem att handla. Det kan vara lite störigt med allt folket men nu kände jag att jag föll igenom. Klarade knappt av att ta mig igenom självbetjäningen...... körde ytterst sakta hem och lyckades få in grejjorna i skåpen. Jag blir deppad av att märka hur skör jag är fortfarande. Ska jag aldrig bli frisk från detta utbrändhetshelvete.cry.gifdumstrut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis monterat min simpla, hemmagjorda och relativt billiga pull- eller chinupsredskap.

Träna träna träna... :borstatanderna:

 

post-5952-018856900 1357919222_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsningar från Lunds Stadsbibliotek

post-34005-075240100 1357907012_thumb.jpg

Sitter på "fiket" på stadsbiblioteket, ska fixa lite formateringar och småfix innan arbetet ska in till handledaren. Ska möta upp sambon vid 16-tiden vid centralstationen där hon ska hämta upp mig när hon slutat jobba.

 

Om jag dricker kaffe? Jajjemen, har en god kaka till det också... innocent.gif

 

Slurp :kaffe: aahhh..... rockapa.gif

Bra foto! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A

F

D1

En Rebus.

Var är F? A? Vad är det längst ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calisthenics fitness from the streets Czech rep.

Med lite träning så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAr och veckohandlade eftersom frun är nyopererad och normalt sköter detta. Jag fick stressreaktion som förr med svidande skalle. Kom runt och fick med mig allt på lappen men det snurrade.........stjarnsmall.gif Har varit nästan däckad i två timmar.... går det aldrig över....cry.gif...det är över 10 år sedan jag blev utbränd.dumstrut.gif

Eftersom jag blev utbränd ordentligt för tio år sedan så känner jag igen symtomen. Det är den gamla vanliga stressblockeringen med svidande huvud och längtan att gå och lägga mig i ett hörn och blunda. Efter att ha levt med frun inför operationen och igenom den samt krockat i veckan så inser jag att jag har haft det jobbigare än vad jag märkt och trott. Normalt ska det inte vara något större problem att handla. Det kan vara lite störigt med allt folket men nu kände jag att jag föll igenom. Klarade knappt av att ta mig igenom självbetjäningen...... körde ytterst sakta hem och lyckades få in grejjorna i skåpen. Jag blir deppad av att märka hur skör jag är fortfarande. Ska jag aldrig bli frisk från detta utbrändhetshelvete.cry.gifdumstrut.gif

Aj aj aj... låter inte bra. Men bra att du känner igen symptomen, så du kan lägga av direkt.

 

Det där med att storhandla och komma till affären när det är hur mkt folk som helst, kan vara hur stressande som helst - även om man inte är el har varit utbränd. Vet själv hur man kan få kryp i benen och bara vill ut .... och hur skall det då inte vara för dig.

 

Hoppas du kan sätta dig ner nånstans ikväll (om du inte redangjort det), och bara koppla av - unna dig ngt gott... en whiskey kanske, och att det känns bättre sen. :kramis:

 

whiskey_rox.png

 

 

 

Hälsningar från Lunds Stadsbibliotek

post-34005-075240100 1357907012_thumb.jpg

Sitter på "fiket" på stadsbiblioteket, ska fixa lite formateringar och småfix innan arbetet ska in till handledaren. Ska möta upp sambon vid 16-tiden vid centralstationen där hon ska hämta upp mig när hon slutat jobba.

 

Om jag dricker kaffe? Jajjemen, har en god kaka till det också... innocent.gif

 

Slurp :kaffe: aahhh..... rockapa.gif

Gôtt... :kaffe:

 

Men vem är det som sitter under bordet?

 

post-64246-093780700 1357921558_thumb.jpg

 

:D Säkert en optisk illusion, men det ser onekligen ut som någon sitter där, med glasögon (?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och handlat lite mer idag. Kan ju vara bra om det nu skall hålla på och äckla sig med snö o sånt skit ute.... så man slipper ge sig iväg på några dagar. 4pkt kaffe och lika många pkt juice ...och lite frukostprylar. Igår tog jag mig en sovdag... Det var riktigt skönt. Behövde det med. Var nog vaken 8-10 tim, istället förtvärtom, att man sov 8-10.

 

Lite nybryggt kaffe nu. Blandat ett vanligt Gevaliapaket (mellanrost) med ett mörkrostat (indiskt). Blev riktigt bra - o gott. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vem är det som sitter under bordet?

 

post-64246-093780700 1357921558_thumb.jpg

 

:D Säkert en optisk illusion, men det ser onekligen ut som någon sitter där, med glasögon (?).

Haha det ser ju ut som Yodas rundare kusin. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Tog ner mitt 4G-modem till bottenvåningen och sängkammaren för att frun skulle få bättre mottagning på iPhonen nu när hon är hemma och sängliggande till en del. Trodde att jag skulle tappa halva farten men i stället så ökade hastigheten. Jag har haft 36 mbit som snabbast men första mätningen i sovrummet gav över 50 mbit!tappahakan.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Tog ner mitt 4G-modem till bottenvåningen och sängkammaren för att frun skulle få bättre mottagning på iPhonen nu när hon är hemma och sängliggande till en del. Trodde att jag skulle tappa halva farten men i stället så ökade hastigheten. Jag har haft 36 mbit som snabbast men första mätningen i sovrummet gav över 50 mbit!tappahakan.gif

Grattis! cake.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! cake.gif

 

Hmm... verkar som om det var en lyckträff. Har inte kommit upp dit igen på 5 mätningar men ligger stabilt över 30 mbit. Helt OK på bottenvåningen. Det gör att frun får full mottagning på wifin och iMacen får lättare också. Ska kolla vidare om det går att ha sängkammaren som 4G-central.....toodeloo.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det ser ju ut som Yodas rundare kusin. :D

Haha... Ja. :lol:

 

Gjorde en ljusare variant, för det var lite svårt att se nu såg jag.

 

post-64246-087628800 1357940925_thumb.jpg

 

tycker man ser ett ansikte m glasögon och ett öra som sticker ut till vänster där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o mecklar med ett MooTools-script - ett sånt "scroll to top". Har inte riktigt fått det som jag vill... men snart så. :) Skall nog ta en liten matpaus strax.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...