Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Någon löpsedel idag gapade om att Hemköps lunchsallad kan ge hjärnblödning. Så var försiktig med det gröna.

 

 

Om en sida har möjlighet att välja utseende så kan det ligga i en kaka, gäller även sådant som saker du tittat på i nätaffärer.

 

 

Idrottsgalen.

 

 

Åkt tåg hem från Hälsingborg. Varit i København (nästan) helt i onödan, affären var lukket.

Ajdå den stänger tidigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon löpsedel idag gapade om att Hemköps lunchsallad kan ge hjärnblödning. Så var försiktig med det gröna.

Jag köper tack o lov inte några färgiga sallader så ofta i a f. Har väl hänt, men jag tycker de oftast bara består mestadels av sunkig halvkokt pastam och sen lite gott på det. Senast köpte jag en grekisk sakkal. Jättegott! tyckte jag.... o blev besviken när över halva lådan var pasta i botten. Grekisk sallad är ingen pastasallad. :)

 

Ofttast kör jag med isberg, salladskål el vitkål ... lite andra saker och lite majonäs el dressing på - så brukar det bli bra o gott. Annars bvrukar det bli mkt frysta grönsaker man köper. Broccoli/ärtor mest. Tycker det är smidigt att ha/jobba med.

 

 

Åkt tåg hem från Hälsingborg. Varit i København (nästan) helt i onödan, affären var lukket.

Gôtt... Lät trevligt med en lite utlandsresa. :yeahbaby:

 

Minisemester, eller var det en sån "bunkra-Øl-resa"?

 

 

Men, va f-----n! Den dj---a galan är ju tvåochenhalvtimme lång! tappahakan.gifblink.gifwacko.gifemoticon-yuck.gifsleep.gif

bingo.gif

 

Såja... så farligt var det väl inte. ;) Finns ju > 5 kanaler till. Sportgalan är trevlig och blir ju lite som en årskröninka.

 

Jag ser ju hellre på 2,5 idrottsgala än 2,5 uppsitarkväll m Binolotto.

 

 

- - -

 

Somnade tidigt ... = vaknade tidigt. morning1.gif Kaffet smakar bra i a f. Skall nog städa lilla kontoret idag, innan man fortsätter. Men först en liten nyhetsrunda på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ju hellre på 2,5 idrottsgala än 2,5 uppsitarkväll m Binolotto.

 

Varför välja? Det är enklare att avstå från båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då, den öppnade inte alls. Men runt Istedgade finns det ju andra sätt att roa sig.

Är det där de har sexbutiker och annat sexrelaterat? Var där för evigheter sedan med en god vän, vi skulle spana in läget. Vi började kaxiga, men när vi såg en uppblåsbar enhörning i ett skyltfönster blev vi bleka om nosen och vände... Oskyldiga drängar från de svenska urskogarna... borstatanderna.gif

 

... Såja... så farligt var det väl inte. ;) ...

Jo, jag fick vänta enochenhalv timme extra på Lykke... Sista avsnittet också, skulle de få varandra? Fatta spänningen...

 

Hade de vackra klänningar?

Ingen aning, jag såg inget av idrottsgalan. Men jag såg ett snabbt inslag på nyheterna, och där hade Lisa Triathlon (vad hon nu heter) en klänning. Vacker? Kanske det, jag vet inget om kläder.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där hade Lisa Triathlon (vad hon nu heter) en klänning. Vacker? Kanske det, jag vet inget om kläder.

 

I valet mellan Lisa Nordén med klänning och Naken-Janne utan så vinner Lisa Nordén, även om jag inte sett klänningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickade på knappen "följer" på twitter i ajfånen. Kom upp ett intressant nytt ord: "Avfölj" :totaltgalen:

:lol: Översättningar kan vara riktigt spännande ibland.

 

 

 

- - -

 

Plockade ihop lite smileys som man använder lite då o då som inte finns på forumet, samt den del andra gamla favoriter. La dem i ett eget "album" på PhotoBucket. Så om det finns några fler smileyjunkies är mig, Axelman(?), o fler... Så får ni gärna rota, leta, stjäla där bäst ni kan.

Är väl lite plottrigt, och namnen där gick inte att skriva åäö på osv...

 

 

Album: smi

 

Gjort det privat, men som gäster kan logga in på (dvs ni) - så ett lösenord behövs alltså...think.gif

 

Lösen:

iHateFaceBook

shades.gif

 

 

Lättaste är väl sen att spara början på bildurl'en, och sen komma ihåg namnen på bilderna...

http://i247.photobucket.com/albums/gg148/iericf/smi/{bildnamn}.gif

Te x:

http://i247.photobucket.com/albums/gg148/iericf/smi/bug.gif

bug.gif

 

 

Varsågo'a...

 

 

 

- - -

 

Mer kaffe, o sen duscha->åka. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridag, hemma o tar det lugnt.. till nu iaf. Städa, diska, gå ut med återvinning, täta listen under badkaret så inte vattnet rinner ut över hela golvet. :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon löpsedel idag gapade om att Hemköps lunchsallad kan ge hjärnblödning. Så var försiktig med det gröna.

Snarare: Var försiktig med tonfisken, för det var den det var fel på.

 

Åkt tåg hem från Hälsingborg.

Du menar väl Helsingborg?

 

"Mellan 1912 och 1971 stavades ortnamnet Hälsingborg."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Helsingborg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fridag, hemma o tar det lugnt.. till nu iaf. Städa, diska, gå ut med återvinning, täta listen under badkaret så inte vattnet rinner ut över hela golvet. :travolta:

skönt med sådana dagar också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare: Var försiktig med tonfisken, för det var den det var fel på. ...

Precis, om tonfisken inte hanteras korrekt från fiskebåten till tallriken kan ämnet histidin i fisken omvandlas till histamin, och det kan framkalla svåra allergiska reaktioner med följdkomplikationer. Undvik fisk! totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undvik fisk!

Du borde äta mer fisk. Fisk blir man intelligent av. :devil:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lunch följt av hundpromenad. Sen ska det skrivas om husgrunder! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde äta mer fisk. Fisk blir man intelligent av. :devil:

 

Hjälpint....dumstrut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Gôtt... Lät trevligt med en lite utlandsresa. :yeahbaby:

 

Minisemester, eller var det en sån "bunkra-Øl-resa"?

...

Hade inget att göra några dagar så jag stack iväg bara. Tänkte fylla på lite i en butik, men den var stängd, besöka en bar och spontant heja på en bekant.

 

Är det där de har sexbutiker och annat sexrelaterat? Var där för evigheter sedan med en god vän, vi skulle spana in läget. Vi började kaxiga, men när vi såg en uppblåsbar enhörning i ett skyltfönster blev vi bleka om nosen och vände... Oskyldiga drängar från de svenska urskogarna... borstatanderna.gif

...

Jo, det finns en del sexrelaterat där. När jag passerade mitt dagen för något år sedan hade en korsning fasadtapetserats med stora affischer om att stoppa droger, trafficking, sexhandel och lite annat. I korsningen fanns minst 10 tjejer som verkade inblandade i minst en av aktiviteterna. Nu var affischerna borta, men inte det andra.

 

Någon enhörning såg jag inte, däremot en uppblåsbar ko, såg ut som svensk låglandsboskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde äta mer fisk. Fisk blir man intelligent av. :devil:

Hur är det med kalamataoliver? fundersam.gif

 

... Någon enhörning såg jag inte, däremot en uppblåsbar ko, såg ut som svensk låglandsboskap.

Variation förnöjer... happy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brrrr.... kallt, -13.5°... det i kombination med kraftig dimma gör att det inte alls är kul att köra häromkring just nu. Skottade lite snö när jag kom hem vid 17-tiden, hade svårt att hålla mig varm, men som tur var så gick det hyfsat snabbt, var ju pudersnö på grund av kylan.

 

Värmer gott med kaffet ikväll....

 

Slurp... :kaffe: aaaahhh...... :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade ihop lite smileys som man använder lite då o då som inte finns på forumet, samt den del andra gamla favoriter. La dem i ett eget "album" på PhotoBucket. Så om det finns några fler smileyjunkies är mig, Axelman(?), o fler... Så får ni gärna rota, leta, stjäla där bäst ni kan.

Är väl lite plottrigt, och namnen där gick inte att skriva åäö på osv...

 

Tackar.... gillar ju dessa figurer men orkar sällan leta, nu finns här en bra samling som kompletterar forumets egna singrain.gifthup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...