Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Gôtt... "Dagens gärning" :ThumbsUp:

 

Ja, antar att du förklarade vikten av att ha bra lösenord med i forts.

 

 

- - -

 

Sitter o kikar på "stats" från 2012 över sociala medier. http://www.mediabistro.com/alltwitter/100-social-media-stats_b33696

 

post-64246-034874700 1357574392_thumb.png

 

Tragisk läsning att det egentligen skall behöva vara så. Borde ju minst vara tvärtom. :(

Fast man kan ju borsta tänderna men hjälp av en lämplig pinne. Och mobilen kanske gör att man kan tjäna lite mer på jordbruket/väveriet/osv så att man kan fixa både tandvorstar och rent dricksvatten om något år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er :)

från och med idag så får man väl räkna ner till vårdagjämningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker komma i work-mode igen. Fick någon form av magåkomma sista dagen i London, tillbringade hela dagen på hotellrummet, mellan sängen och muggen...

 

Verkade inte vara matförgiftning, hade inte magknip och yrsel, inte heller vinterkräksjukan, då de konkreta effekterna (ni får visualisera själva) tog slut snabbare än vad jag förstått är normalt. Dessutom fick jag förvarning innan det var dags att springa på muggen.

 

Återstår uttröttning kombinerat med några full english breakfasts och dåligt vätskeintag (förutom öl alltså) :armskeptisk:

 

Tur i oturen var ändå att det inte slog till 24h senare. Hade inte varit roligt att sitta på planet i det skicket. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för lunch här, redovisningen har gått bra på högskolan. Blir metodikpass i eftermiddag angående samtalsfärdigheter och gruppvägledning bland annat....

 

Nu är termosen med kaffe tom :kaffe: och tror jag ska handla lite thai-mat till lunch, som vanligt... whistling.gif

 

Bilen dummade sig i morse, ville inte gå riktigt rent, som tur var skulle jag samåka så la nyckeln på insidan av fälgen och min kompis ska ta sig en kik på den i eftermiddag. Hoppas det är något enkelt... och billigt... crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för lunch här, redovisningen har gått bra på högskolan. Blir metodikpass i eftermiddag angående samtalsfärdigheter och gruppvägledning bland annat....

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger hemma för andra dagen. Har åkt på ngn skit i luftvägarna. Fått antibiotika och antiinflammatoriskt. Inte alls pigg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast man kan ju borsta tänderna men hjälp av en lämplig pinne. Och mobilen kanske gör att man kan tjäna lite mer på jordbruket/väveriet/osv så att man kan fixa både tandvorstar och rent dricksvatten om något år.

 

 

 

Mobilen ger möjlighet till microlån crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger hemma för andra dagen. Har åkt på ngn skit i luftvägarna. Fått antibiotika och antiinflammatoriskt. Inte alls pigg...

Usch då... Krya på dig. :yeahbaby::crossfingers:

 

 

- - -

 

Vaknade tidigt som attan i morse o kunde inte somna om, Det gick till slut i a f, så jag fick mina timmar till sluta.

 

Skall strax åka och handla lite. Men först lite mer kaffe. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Krockade idag..... körde in lastbilen i baken på en Hyundaikombi. pinch.gif Det var ashalt och de tvärbromsade utan anledning.......stjarnsmall.gif Håhåjaja... men det gick inte mer än ca 20kmh utanför en Icaaffär här i Falun. Backluckan blev mos och bakplastfångarn skrot och lite annat. Jag fick en repa på "känguruskyddet"......totaltgalen.gif ...ni vet den där kraftiga bågen fram som man sätter extraljusen på. Vi klarade oss allihopa och de var väldigt trevliga så no hard feelings åt nåt håll.

...

Sens moral:

Det går fort när det smäller...........dumstrut.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krockade idag..... körde in lastbilen i baken på en Hyundaikombi. pinch.gif Det var ashalt och de tvärbromsade utan anledning.......stjarnsmall.gif Håhåjaja... men det gick inte mer än ca 20kmh utanför en Icaaffär här i Falun. Backluckan blev mos och bakplastfångarn skrot och lite annat. Jag fick en repa på "känguruskyddet"......totaltgalen.gif ...ni vet den där kraftiga bågen fram som man sätter extraljusen på. Vi klarade oss allihopa och de var väldigt trevliga så no hard feelings åt nåt håll.

...

Sens moral:

Det går fort när det smäller...........dumstrut.gif

Skönt att det inte blev några personskador. Dock har jag fått lära mig att man alltid måste ta på sig hela skulden om man kör in i något bakifrån. Jag tror det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krockade idag..... körde in lastbilen i baken på en Hyundaikombi. pinch.gif Det var ashalt och de tvärbromsade utan anledning.......stjarnsmall.gif Håhåjaja... men det gick inte mer än ca 20kmh utanför en Icaaffär här i Falun. Backluckan blev mos och bakplastfångarn skrot och lite annat. Jag fick en repa på "känguruskyddet"......totaltgalen.gif ...ni vet den där kraftiga bågen fram som man sätter extraljusen på. Vi klarade oss allihopa och de var väldigt trevliga så no hard feelings åt nåt håll.

...

Sens moral:

Det går fort när det smäller...........dumstrut.gif

Menoj då... tur i oturen att det gick som det gick då, och inte var på landsväg el nåt. :crossfingers:

 

Kör försiktigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt mig att ha rast & vila idag egentligen men körde en ny variant på att träna magmuskler istället och stretchar baksidan av låren som är otroligt stela och korta på mig. :armskeptisk:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det inte blev några personskador. Dock har jag fått lära mig att man alltid måste ta på sig hela skulden om man kör in i något bakifrån. Jag tror det är så.

 

Jo det är den påkörandevinkelvolten... Om jag hade hållit tillräckligt avstånd hade det inte hänt och jag är pliktig att hålla tillräckligt avstånd. Så händer det så har jag inte hållt tillräckligt avstånd....utskallning.gif Det finns dock en liten finess att om framförvarande förare beter sig vårdslöst kan han dömas som vållande. Svårt att bevisa i mitt fall och det finns ingen anledning att strida om det. En baklucka och en massa plast. Det kostar chefen 1000:- i trafikförsäkringssjälvrisk. Inget att bråka om. Alla är hela och efter omständigheterna glada.kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Det finns dock en liten finess att om framförvarande förare beter sig vårdslöst kan han dömas som vållande. ...

Jo, jag fick bromsa in en hel del en gång när bilen framför mig bromsade in trots att det var grönt ljus. Det var strax efter man gjorde om det där gulgröna. Bilisten tyckte väl att det hade varit grönt så pass länge att det fanns risk att det skulle bli gult...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma :)

inte så bra plogat på alla ställen i Stockholm

 

men med mycket möda och stort besvär gick det att ta sig hemmåt idag

så ni sitter jag här och pustar ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckt i mig lite mackor... Skall fixa lite en stund nu, sen blir det tv.

 

Noterade just att ordet "hen" inte kom med i Språkrådets nyordslista 2012. Fast när jag läste en pdf där fanns henifiera med.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckt i mig lite mackor... Skall fixa lite en stund nu, sen blir det tv.

 

Noterade just att ordet "hen" inte kom med i Språkrådets nyordslista 2012. Fast när jag läste en pdf där fanns henifiera med.

 

:kaffe:

 

Gudskelov att ordet inte var med armskeptisk.gif

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gudskelov att ordet inte var med armskeptisk.gif

Håller med! +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckt i mig lite mackor... Skall fixa lite en stund nu, sen blir det tv.

 

Noterade just att ordet "hen" inte kom med i Språkrådets nyordslista 2012. Fast när jag läste en pdf där fanns henifiera med.

 

:kaffe:

ja det är tur att vi slapp det

synonymer på 10 krona kan jag godkänna

 

guldmynt, tia, guldtia

Redigerad av ronny
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om man börjar använda hen har vi fortfarande problemet med objektformerna henne/honom... Henom? Henno? Äsch, det funkar inte... Fast man kan ju speeda på att man överger objektformen helt, så blir det "Hen gav den till hen". totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en enkel sökning på "hen": https://duckduckgo.com/?q=!gi+hen ...så förstår man ju att det inte skall in i ngn nyordslista. ;)

 

Hen är också ett annat ord för/eller ett slags bryne: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bryne

 

Ett bryne är ju könsneutralt. Och med det sagt kommer jag fr om nu kalla alla som man inte kan faställa könet på för: Brynolf. :lol::borstatanderna::totaltgalen:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så snart

 

post-113-032745500 1357670002_thumb.jpg

 

 

Än så länge hänger farfar med när det gäller FaceTime...

Men det är de små som ringer upp..

 

post-113-055850200 1357670108_thumb.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Rösta upp 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hen är ett alldeles utmärkt ord. Exempelvis om man inte vill skriva "han eller hon". I många texter blir det ett flertal sådan konstruktioner och då kan hen ge ett bättre flyt i texten. Eller när man inte kan (eller vill) avslöja könet. Men jag undanber mig genusdebatten...

 

Att det inte kom med på listan är faktiskt förvånande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...